Novi Dacia Duster: Bolje vozne osobine i s pogonom na četiri točka

Novi Duster je dostupan s paletom provjerenih motora koji pokreću brojne druge modele iz ponude Grupe Renault

0
3020
Dacia Duster dobio je potpuno novi savremen i robustan vanjski dizajn (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

U organizaciji kompanije GUMA M, ovlaštenog uvoznika za prodaju Renault, Nissan i Dacia vozila, danas je bh. novinarima predstavljen novi Dacia Duster. Tom prilikom, upriličene su i testne vožnje od Sarajeva do olimpijske Bjelašnice što je bila dobra prilika da se po snježnim uvjetima uvjerimo u upravljivost ovog Dacijinog SUV-a.
Novi Dacia Duster, predstavljen je u septembru 2017. na Frankfurtskom sajmu automobila,  a krasi ga potpuno novi dizajn te upečatljiv i robustan dizajn karoserije.
Vanjski izgled potpuno je nov, a odlikuje se izraženijim linijama koje ističu taj karakter. Prednja maska proteže se do prednjih svjetala smještenih u same uglove vozila, zahvaljujući čemu se Duster čini širim. Duster se može pohvaliti i novim svjetlosnim potpisom koji uključuje LED dnevna svjetla podijeljena u tri dijela. Zahvaljujući horizontalnom poklopcu motora izraženih profilnih linija novi Duster izgleda mnogo snažnije. Povišena linija prozora novog Dustera pridonosi osjećaju snage i sigurnosti. Vjetrobransko staklo pomaknuto je prema naprijed za 100 mm i snažnije je nakošeno, što unutrašnjost čini prostranijom.
Novi aluminijski krovni nosači, često obilježje SUV-ova, izdužuju linije vjetrobranskog stakla te pridonose dinamičnijem profilu. Novi 17-inčni naplatci daju još više upečatljiviji dojam.
Gledano straga, zahvaljujući širim ‘ramenima’ ostavlja snažniji dojam na cesti. Stražnji kraj novog Dustera sad krasi Dacijin prepoznatljivi svjetlosni potpis, četiri crvena kvadrata smještena u same uglove karoserije.
I unutrašnjost novog Dustera također je potpuno obnovljena i sada je još udobnija i praktičnija, a obogaćen je i novim sistemima za pomoć u vožnji i novom opremom. Uočava se i potpuno izmijenjeni vozačev položaj, koji je sada pristupačniji i donosi više udobnosti u vožnji.
Vozačko mjesto nudi niz mogućnosti prilagođavanja. Upravljač se može podesiti po visini (za 40 mm) i dubini (50 mm). Vozačevo sjedalo dolazi s naslonom za ruke, podešavanjem u lumbalnom dijelu i novim sistemom za podešavanje po visini do čak 60 mm (u poređenju sa dosadašnjih 40 mm). Sjedište je 20 mm duže za veću potporu. Sjedala sada bolje obuhvaćaju tijelo i nude više bočne potpore u zavojima.
Nova armaturna ploča raskošnijih je dimenzija, a na središnjoj konzoli nalazi se ekran sistema MediaNav Evolution okrenut prema vozaču, koji je za bolju vidljivost i lakši pristup u odnosu na prethodnu verziju postavljen više (+74 mm).
Tri okretna prekidača automatskog klima uređaja svojim dizajnom odgovaraju trima ventilacijskim otvorima na vrhu armaturne ploče. Na centralnoj konzoli sada se nalaze i nove tipke poput klavirskih, koje su praktičnije za upotrebu i savremenijeg su izgleda.
Nova centralna konzola s pomaknutom ručnom kočnicom, čime je oslobođeno više mjesta, sada raspolaže s više pretinaca za odlaganje i optimalno smještenim prekidačem za odabir rada pogona na četiri točka.
Zapremina pretinaca za odlaganje novog Dustera iznosi 27,2 litre, uključujući novu 2,8-litrenu ladicu za odlaganje smještenu ispod suvozačeva sjedala.
Zapremina prtljažnika do pokrova iznosi 445 dm3 prema normi VDA (478 litara) za verziju sa pogonom na prednje točkove, odnosno 411 dm3 prema normi VDA (467 litara) za verziju sa pogonom na četiri točka. Sa preklopljenim stražnjim sjedištem, najveća zapremina prtljažnika raste na 1478 dm3 prema normi VDA (1623 litre).
Posebna je pažnja posvećena i zvučnoj izolaciji. Buka u unutrašnjosti novog Dustera upola je smanjena zahvaljujući upotrebi materijala koji efikasnije upijaju buku. I buka motora i kotrljanja su smanjeni zahvaljujući krućem prednjem kraju (okviru motora, nosačima šasije, instrumentnoj ploči) koji u unutrašnjost propuštaju manje vibracija.
Automobil je sada opremljen i većim dvosistemskim zvučnicima prečnika 165 mm za veću kvalitetu zvuka.
Novi Duster zadržao je terenske sposobnosti kojima izvorni model Dustera duguje svoj uspjeh. Njegove mjere iznose: 4,34 m dužine, 1,80 m širine, visok razmak od tla (210 mm), prilazni i odlazni uglovi od 30° i 33° za verziju sa pogonom na četiri točka i 34° za verziju sa pogonom na prednje točkove.
Novi Duster je opremljen novim električnim servoupravljačem. Otpor upravljača smanjen je za 35%, što posebno olakšava parkiranje. Uz to je za 6% smanjen i upravljački omjer, što je rezultiralo bržim odzivom na promjenu smjera i povećanom upravljivosti u gradovima te pri višim brzinama na otvorenoj cesti. Upravljački mehanizam sadržava i sistem koji prilagođava otpor upravljača brzini vožnje za veću stabilnost na pravcu u vožnji autoputem. Osim toga, znatno povećava odziv upravljača, ponajprije prilikom terenske vožnje.
Duster je opremljen i kamerom za prikaz iz više uglova koju zapravo čine četiri kamere (jedna sprijeda, jedna sa svake strane i jedna straga). Taj sistem vozaču pruža pregled nad okruženjem automobila i izuzetno je koristan prilikom parkiranja.
Kombinacija sistema za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sistema za nadzor brzine na nizbrdici olakšava vožnju strmim terenima. Za ljubitelje terenske vožnje, sistem 4×4 monitor prikazuje kompas i informacije o uglu automobila u stvarnom vremenu.
Novi Duster odsada je dostupan i sa sistemom za otključavanje vozila bez ključa. Taj sistem automatski otključava sva vrata na vozilu kad mu se vozač dovoljno približi i omogućava daljinsko zaključavanje nakon što se udalji. Zahvaljujući dugmetu za pokretanje/gašenje, vozač ne mora koristiti ključ kako bi pokrenuo vozilo.
Novi Duster odlikuje se i novom sigurnosnom opremom (ovisno o tržištu): pomenimo nove okvire sjedala, tu su i veći i deblji nasloni za glavu na prednjim sjedalima koji nude veću zaštitu u slučaju sudara straga, zatim nove zračne zavjese, novi sistem za upozorenje na neprivezane sigurnosne pojaseve s prikazom neprivezanih pojasa na stražnjim sjedalima i zvučnim upozorenjem na odvezani sigurnosni pojas u vožnji, novi branici i dizajn poklopca motora poboljšavaju upijanje energije u slučaju sudara s pješacima, novi 8% veći retrovizori poboljšavaju preglednost, a ISOFIX tačke za pričvršćivanje dječjih sjedalica na bočnim stražnjim sjedalima dolaze s novom funkcijom i-Size.
Novi Duster odlikuje se nizom korisnih sistema za pomoć u vožnji koji garantiraju veću sigurnost: sistem za nadzor mrtvog ugla prepoznaju druga vozila s obje strane automobila koja nadolaze straga i bočno, na udaljenosti od tri do pet metara, Tempomat funkcionira na brzinama od 30 km/h, zatim sistemom za automatsko paljenje svjetala…
Novi Duster stiže sa standardnom 7-godišnjom garancijom ili 100.000 pređenih kilometara kao potvrdom visoke kvalitete izrade.
Osnovni, bogato opremljeni Duster može se kupiti uz pristupačnu cijenu od 23.400 KM.

Paleta provjerenih motora

Ponudu motora čine po dva poboljšana Euro 6 benzinca (1.6 SCe/115 KS i 1.2 TCe/125 KS) i dva dizelaša (1.5 dCi/90 i 110 KS). Svi motori, osim ulaznog dizela mogu se upariti sa 4×4 pogonom, koji je kalibriran tako da je svaka cesta pristupačna. Atmosferski benzinac 1.6 SCe dostupan je uz plinsku instalaciju uz simboličnu doplatu od 1.400 KM. Pored ručnog mjenjača, Duster u kombinaciji sa dCi 110 dizelskim agregatom nudi i moderni EDC automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom.

DIMENZIJE (mm) 4×2 / 4×4
Međuosovinski razmak: 2674 / 2676
Ukupna dužina: 4341
Ukupna širina bez retrovizora // s retrovizorima: 1804 // 2052
Visina praznog vozila s krovnim nosačima: 1693 / 1682
Razmak od tla: 210