TEST: Citroen C3 Aircross Shine PureTech 110 S&S BVM

Novi Citroën C3 Aircross u ponudi ima pet štedljivih i učinkovitih benzinskih i dizelskih motora najnovije generacije. Za ovaj SUV dostupni su benzinski motori PureTech (82, 110 i 130) i dizelski motori BlueHDi (100 i 120)

0
2351
C3 Aircross ima SUV obilježja: povišeno podvozje, zaštitne obloge odbojnika i velike točkove (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Novi kompaktni SUV Citroën C3 Aircross (premijerno predstavljen na ženevskom sajmu automobila 2017), zvanično je uveden na tržište Bosne i Hercegovine početkom 2018. nakon novinarske prezentacije u Sarajevu. Tom prilikom i ekipa poslovnog portal Profitiraj.ba nakratko je imala priliku voziti ovaj model, ali smo realniju sliku i karakteristike ovog modela mogli spoznati nedavno, nakon opsežnijeg testiranja.
C3 Aircross, kako ističu Citroënu, utjelovljuje čitavo znanje i umijeće marke u pogledu prostranosti kabine, modularnosti i udobnosti te se ističe svojim jedinstvenim oblikom segmenta B-SUV. Nije naodmet pomenuti da je novi C3 Aircross pobjednik natjecanja Autobest 2018 u kategoriji ‘Best Buy Car of Europe’.

Prepoznatljiv dizajn

Citroënov dizajnerski zaokret koji je započeo s modelom C4 Cactus, vidljiv je i na novom C3 Aircrossu, koji bi trebao pomrsiti račune konkurentima među crossoverima B segmenta. Inače, C3 Aircross je u Citroënovoj paleti modela zamijenio model C3 Picasso.
C3 Aircross već sam po sebi dokazuje svoju različitost sa jedinstvenim, a ujedno izdržljivim i originalnim stilskim dizajnom koji je usklađen s genima marke Citroën i sportskih terenskih vozila. Privlačan i simpatičan izgled, posebno u višebojnoj izvedbi, dopast će se prvenstveno mlađim kupcima.
Prostranost i dobra udobnost putničke kabine zasigurno su jedni od glavnih aduta ovog modela, kojeg dodatno odlikuju i solidne vozne karakteristike.
Novi C3 Aircross je montiran na platformi C3 , ali sa dužim međuosovinskim rastojanjem (na 260 cm), a time i sa mnogo više prostora na zadnjoj klup i prtljažniku.
Citroën C3 Aircross kompaktni je SUV dužine 4,15 m koji se ističe snažnim, originalnim i svježim stavom, a proizvodi se u tvornici u Zaragozi (Španija). Jedinstvenog je oblika karakterističnog za nove modele marke Citroën i diči se atributima SUV-a: povišenim podvozjem i povišenim vozačevim mjestom, zaštitnim oblogama odbojnika sprijeda i straga, velikim točkovima i oblogama odbojnika. Upravljač modela C3 Aircross također je u stilu SUV-a te pokazuje njegova vozna svojstva.
Novi C3 Aircross nudi široka i udobna sjedala te se ističe izvrsnom prostornošću (većom visinom ispod krova, ali i prostorom za noge), izvanrednom modularnošću (kliznom klupom od 2 zasebna dijela, sklapanjem suvozačevog sjedala za tovarnu dužinu od 2,40 m) i iznimnim obimom prtljažnika (410 litara zapremine koji se može povećati do 520 litara zahvaljujući stražnjem sjedištu, djeljivom u omjeru 2/3-1/3).
Njegova silueta upotpunjena je snažnim grafičkim potpisima kao što su obojeni elementi na krovnim nosačima i stražnja trokutasta stakla s efektom žaluzina. Na zadnjem dijelu izraziti bokovi ističu širinu C3 Aircrossa i karakter ovog sportskog terenskog vozila. Zadnja svjetla sa 3D efektom dokazuju da pripada istoj porodici u koju spadaju i novi C3 i koncept C-Aircross.
Osobnost vozila ojačana je velikim mogućnostima personalizacije, uz 85 kombinacija vanjskog (uz 4 boje krova za dvobojne izvedbe i 4 paketa boja) i 5 kombinacija unutarnjeg uređenja. U serijskoj opremi su dostupne kombinacije unutrašnjosti: Metropolitan Grey, Urban Red, Hype Mistral i Hype Colorado.
Dostupan je i širok izbor felgi iz kolekcije stiliziranih 16-inčnih ukrasnih poklopaca te 16 ili 17-inčnih aluminijskih felgi. Napomenimo i da testirani automobil nije bio opremljen rezervnim točkom (imao je set za popravak guma) što je sve češća praksa u autoindustriji ali to nam nije baš ulijevalo sigurnost u vožnji izvan grada zbog loših magistralnih cesta i rupa na kolovozu ali i poteškoća (iz ranijeg perioda) sa prevozom do najbližeg vulkanizera.
U skladu sa sve prisutnijim trendovima u autoindustriji i C3 Aircross nudi sveobuhvatnu gamu sistema pomoći u vožnji kao što su Active Safety Brake, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje saobraćajnih znakova i preporuke brzine te korisne tehnologije za svakodnevnu upotrebu, na primjer Park Assist ili Citroën Connect Nav.
C3 Aircross odlikuje se inovativnom udobnošću proizašlom iz programa Citroën Advanced Comfort. Mekano podvozje uobičajena je osobina, posebno manjih Citroënovih automobila i u tome ne predstavlja iznimku ni C3 Aircross. Doduše, naš testni C3 Aircross imao je klasični ovjes (opciono je dostupan Citroën Advanced Comfort) koji je ipak pružao dovoljno udobnosti, čak i preko neravnina kojima, budimo realni, naše gradske saobraćajnice itekako obiluju.
Slična priča je i s upravljačkim mehanizmom koji je, zahvaljujući električnom servo ojačivaču ‘mekan’ i prilagođen gradskom manevriranju. Što se tiče osjećaja u vožnji, već smo spomenuli kako je ovaj automobil dovoljno dinamičan u gradskoj vožnji, ali i na otvorenoj cesti.

Pet motora nove generacije

Novi Citroën C3 Aircross u ponudi ima pet štedljivih i učinkovitih benzinskih i dizelskih motora najnovije generacije. Za ovaj SUV dostupni su benzinski motori PureTech (82, 110 i 130) i dizelski motori BlueHDi (100 i 120).
Zajedno s benzinskim motorom PureTech 110 je dostupan automatski mjenjač EAT6 u vezi sa sistemom Stop&Start, a sa benzinskim motorom PureTech 130 i BlueHDi 120 se ugrađuje 6-stepeni ručni mjenjač.
Mi smo vozili testni C3 Aircross sa Shine paketom opreme i motorom PureTech 110, snage 81 kW/110 KS. Ovaj 1,2-litarski turbo trocilindarski benzinac sa 205 Nm obrtnog momenta dostupan već od 1500 okr/min pokazao se izuzetno dobrim u vožnji. Motor nije jedan od najmanjih, ali može se reći da je živahan i pri relativno niskim brzinama motora. Istina, za ‘održanje tempa’ zahtijevao je češću promjenu brzina (ručni 5-stepeni mjenjač), što nam i nije bio veći probem.
Šta reći o potrošnji goriva? Vozači sa nježnom nogom na gasu potrošnju na otvorenoj cesti mogu spustiti ispod 6 l/100 km, ali isto tako oni koji vole živahniju vožnju potrošnju mogu podići na više od 8 l/100 km.
Naša ekipa je sa testnim C3 Aircrossom, u kombinovanim uslovima vožnje (grad-otvorena cesta) i pri proljetnim temperaturama (dakle, bez pojačane klime), imala sasvim zadovoljavajuću potrošnju – prosječnih 6,7 litara. Motor ispunjava EURO 6 norme o ispušnim plinovima.
Dodajmo i da je cijena testnog Citroena C3 Aircross Shine PureTech 110 S&S BVM sa dodatnom opremom (uključujući popust) iznosila oko 33.265 KM.
Inače, prema aktuelnoj cjenovnoj ponudi na tržištu BiH, najjeftini C3 Aircross je benzinski PureTech 82 BVM (82 KS/60 kW) s opremom Live, do registracije košta 26.428 KM, dok je kod benzinaca najskuplji model Shine PureTech 110 S&S EAT6 (110 KS/81 kW) sa cijenom od 37.851 KM.
Od dizelaša najjeftiniji je C3 Aircross Feel BlueHDi 100 BVM (100 KS/73 kW), zapremine 1560 ccm, čija je cijena do registracije 32.956 KM, dok je najskuplji BlueHDi 120 S&S BVM6 (120 KS/88 kW) sa opremom Shine za kojeg treba izdvojiti 38.020 KM.

Serijska oprema: ABS, EBS, AFU, ESP, ASR; sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici – Hill Assist; detektor niskog pritiska u gumama; zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu, bočni zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu; kontrolna lampica za nepričvršćene sigurnosne pojaseve; upozorenje o nenamjernom prelaženju crte; prepoznavanje znakova ograničenja brzine; Coffe Break Alert DAA1; servo volan, volan podesiv po visini i dubini; po visini podesivo vozačevo sjedalo; ručna parkirna kočnica; tempomat i limitator brzine s podešavanjem uz volana; 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta; centralni ekran LCD na instrument table; putni računar; senzor za temperature; indikator promjene stepena prijenosa; hlađen zatvoren pretinac ispred suvozača; držač za čaše (2x); osvetljenje putničkog prostora u prvom i drugom redu; 12 V utičnica; ISOFIX na stražnji klupi (2x); električno podesivi vanjski retrovizori; LED dnevna svjetla, prednji halogeni farovi H7/H7 s ugrađenim maglenkama; automatsko paljenje dnevnih svijetala; zadnja svjetla sa 3D efektom; podignuto podvozje; uzdužni krovni nosači; kožni volan s umetkom u sijajnoj crnoj boji i sa podešavanjem određenih funkcija na volanu; kromirani obrubi mjerača; utičnica 12 V u zadnjem dijelu; djeljiva i po dužini nastavljiva zadnja sjedala u omjeru 2/3 – 1/3; srednji naslon za ruke i otvor za skije u 2. redu; Citroën Connected NAV 3D navigacija; 7” ekran na dodir; Mirror Screen, Bluetooth, USB, 6 zvučnika; električno sekvencijalno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća; električno preklopivi i grijani vanjski retrovizori, senzor za kišu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; dodatno zatamnjena zadnja stakala (osim u slučaju paketa u boji), zadnji parking senzori, 16” aluminijske felge Matrix, set za popravak guma.

Opcijska oprema: Krov u crnoj boji Ink Black (488 KM), metalik boja plava Breathing (675 KM)

Cijena osnovnog modela: 34.606 KM
Cijena opcija: 1.163 KM
Cijena sa opcijama: 35.769 KM
Cijena sa popustom: 33.265,17 KM

Kompletan cjenovnik i pakete opreme možete vidjeti ovdje

Citroën C3 Aircross PureTech 110 BVM S&S: Tehnički podaci:
Dužina: 4154 mm
Širina: 1756 mm
Visina: 1637 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm
Obim prtljažnika: 410 do 520 litara
Rezervoar za gorivo: 45 l
Motor: benzin, trostruki, zapremina: 1199 ccm,
Maksimalna snaga: 81 kW / 110 KS kod 5500 o/min
Maksimalni obrtni moment: 205 Nm pri 1500 o/min
Maksimalna brzina: 185 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10.2 s
Prenos: Petostepeni manuelni mjenjač
Pogon: Prednji
Potrošnja izvan grada/grad/kombinirana: 4.5 / 5.7 / 4.9 l / 100 km
Testna potrošnja: 6.7 l/100 km
Euro norma: E6
Emisija CO2 : 112 g/km