Osiguravatelji: Vozila sa pojedinim sistemima za pomoć pri vožnji nisu ‘autonomna’ vozila

0
1239
Osiguravatelji traže da autokompanije preciziraju razliku sistema pomoći u vožnji i autonomnih vozila

Osiguravatelji motornih vozila upozoravaju proizvođače da u reklamama ne bi trebali koristiti izraz ‘autonomna’ vozila jer može navesti vozače na pogrešne zaključke, prenose britanski mediji.
Opis pojedinih sofisticiranih vozila može navesti vozače na zaključak da su njihova vozila potpuno automatizirana iako nije tako, pojašnjava u izvještaju Udruženje britanskih osiguravatelja (ABI).
Na cestama u Velikoj Britaniji nema potpuno automatiziranih vozila, upozoravaju iz udruženja.
Proizvođači poput Tesle, BMW-a i Nissana nude pak karakteristike koje mogu djelomice automatizirati proces vožnje, uključujući sisteme za održavanje pravca vožnje unutar trake, kontrolu brzine vozila i sigurnu udaljenost od vozila ispred njega.
U Thatcham Researchu koje osiguravatelji angažiraju za testiranje vozila, upozoravaju da proizvođači moraju puno jasnije definirati razliku između sistema asistiranja pri vožnji i autonomnih vozila.
Izrazi koji navode na pogrešne zaključke, poput ‘autopilota’ i ‘propilota’, stvaraju kod vozača dojam da njihovi automobili u svim prilikama imaju mogućnost automatskog upravljanja, prenosi BBC.
Kako bi demonstrirali opasnosti djelomične automatizacije, u Thatchamu su izveli Teslu na probnu pistu u Upper Heyfordu.
Uključivši sistem autopilota, model S vozio je unutar trake, usporio i stao kada je automobil koji je pratio stao zbog zastoja u prometu.
U drugom je testu automobil pred njim u posljednjem trenu prešao u drugu traku i Tesla nije uspio na vrijeme zakočiti i udario je u vozilo koje je pred njim stajalo. To je primjer što se dogodi kad se vozač previše osloni na sistem.
Osiguravatelje zabrinjavaju i planovi proizvođača da na tržište plasiraju automobile s trećim stepenom automatizacije koji će vozačima omogućiti da dulje vrijeme ne drže ruke na volanu. Žele da proizvođači odustanu od tog koraka i da pričekaju dok ne budu spremni direktno preći u četvrtu fazu potpune automatizacije, navodi BBC.