TEST: Citroen C-Elysee BlueHdi 100 BVM Shine

Novi C-Elysée je redizajniran sa prednje strane, ugrađena su nova 3D svjetla pozadi, tu su i nove 16 inčne alu felne te dvije nove boje karoserije. Pored velike udobnosti i prostora za sve putnike i prtljag, na raspolaganju su sada i nove tehnologije, kao što su Citroën Connect Radio i Citroën Connect Nav

0
7162
Nova prednja maska i kromirani ševroni protežu se sve do svjetala koja su u potpunosti preoblikovana

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Osvježeni Citroen C-Elysee, koji je zapravo tehnički blizanac restilizovanom Peugeotu 301, u maju ove godine i zvanično je uveden na tržište Bosne i Hercegovine. Citroen će s ovom restilizovanom verzijom u narednom periodu pokušati da održi interesovanje kupaca za ovim modelom i da se takmiči sa konkuretima.
Od ulaska na tržište krajem 2012. godine ova limuzina obilježila je dvostruki uspjeh tržišne marke: prodajni uspjeh sa više od 400 hiljada prodanih primjeraka i to na velikim tržištima kao što su Kina, Turska i Alžir, te sportski uspjeh s tri naslova svjetskog prvaka među konstruktorima na prvenstvu FIA WTCC.
C-Elysée (proizvodi se u španskom gradu Vigo) je privlačna limuzina koja posjeduje stilske oznake brenda i pozicionira se u svijetu porodičnih vozila svojim osobinama izdržljivog i velikog vozila.
Restilizovani C-Elysee se u odnosu na dosadašnju verziju razlikuje po maski hladnjaka, obliku farova i prednjem braniku. Promijenjeni su i farovi za maglu, a tu su sada i nova LED dnevna svjetla. Pozadi se uočavaju nova stop svjetla, sa modernijim grafičkim prikazom pojedinih svjetlosnih elemenata.
Tu su i dvije nove, savremenije boje nijanse: u plavoj Lazuli Blue koja zamjenjuje plavu Teles i u sivoj Acier koja zamjenjuje sivu Aluminium, a na raspolaganju su i redizajnirane 16 inčne alu felne.
U unutrašnjosti je armaturna tabla redizajnirana sa novim 7-inčnim ekranom na dodir. Iako testni Citroen C-Elysee, koji smo nedavno imali priliku voziti, nije bio opremljen sa 7-inčnim zaslonom, ovaj osvježeni model u ponudi uključuje i ovaj dodirni zaslon koji prikazuje sliku kamere za vožnju unatrag te navigacijski sistem 3D TomTom. Korištenjem funkcije za povezivanje Mirror Screen triple play na ekranu se prikazuje i sadržaj s pametnog telefona, što predstavlja novitet u ovom automobilskom segmentu.
Redizajnirana je i instrument tabla koja od sada ima grafiku preglednijih mjerača s izrazitijim karakterom.

Efikasni i štedljivi motori

Novi C-Elysée odlikuje se odličnim ponašanjem na cesti, u što smo se i sami uvjerili tokom testne vožnje, što ga čini udobnim vozilom za duge vožnje po svim vrstama cesti, a istovremeno u unutrašnjosti na zadnjim sjedalima nudi obilje prostora kao i veći modeli, a ima i veliki 506-litarski prtljažnik.
Novi C-Elysée ima na raspolaganju paletu efikasnih i štedljivih motora. U zavisnosti od tržišta, kupci će moći da biraju između nekoliko benzinskih i dizel motora, uključujući PureTech sa 82 KS, VTi sa 115 KS, HDi sa 91 KS i BlueHDi sa 100 KS. Na raspolaganju su manuelni mjenjač sa 6 brzina i automatik sa isto toliko stepeni prenosa.
Upravo ovaj najsnažniji dizelaš, Citroen C-Elysee BlueHdi 100 BVM sa paketom opreme Shine, redakcija poslovnog portal Profitiraj.ba je nedavno imala priliku testirati.
Ovaj Citroenov turbodizelaš sa motorom od 1,6 litara, s obrtnim momentom od 254 Nm i snage 99 KS (sedam više u odnosu na prethodnika) ostavio je odličan dojam, kako po pitanju udobnosti za što je zaslužan ovjes prilično dobro prilagođen lošim cestama, ali i po pitanju uštede goriva. U kombinovanoj vožnji (grad – otvorena cesta), iako nešto više od fabrički deklarisane, testni model trošio je oko pet litara goriva što je sasvim zadovoljavajuće imajući u vidu da smo ga vozili i pri većim opterećenjima i visokim ljetnim temperaturama koje su dosezale i preko 40 stepeni Celzijusa tako da je i klima uglavnom bila uključena.
C-Elysee je vrlo startan, a u vožnji  se dobro ponaša i pri nižim okretajima – može se voziti i na 2000 okretaja, bez zagušivanja. Pri višim brzinama čuje se zvuk motora, ali nije prebučan tako da je komunikacija između putnika neometana.
Maksimalna snaga od 99 KS postiže se pri 3750 okretaja, najveći okretni moment od 254 Nm dostupan je pri 1750 okretaja, dok emisija CO2 iznosi 98 g/km. Najveća brzina je 183 km/h, a do ‘stotke’ C-Elysee ubrzava za 10,8 sekundi.
Kočnice su jako dobre, volan je uglavnom precizan, a pri vožnji na autocesti osjeti se mekoća upravljača. Što se tiče ovjesa, mekan je, automobil je ugodan na neravnim cestama, a dobro se ponaša i u zavojima. C-Elysee je opremljen i stražnje parking senzorima koji dobro dođu u vožnji.

Komfor uz prihvatljivu cijenu

Što se tiče prostora u unutrašnjosti, C-Elysee je za svaku pohvalu. Putnici i naprijed i natrag imaju dosta prostora, a prtljažnik je isto tako velik i komforan. Sjedala su profilirana, imaju oslonac za tijelo. Prtljažnik je volumena 506 litara, što je sasvim dovoljno za smještaj prtljage za četiri osobe.
U kabini upotrebljeni materijali garantuju izdržljivost i lako održavanje. Na nekim se detaljima štedjelo – električni podizači stakala nisu na vratima nego pored ručice mjenjača, a na tom se mjestu nalaze četiri prekidača. Putnici na stražnjim sjedalima također mogu električno otvarati i zatvarati prozore putem prekidača smještenih iza središnjeg naslona za ruku.
Što se tiče naslona za ruku bilo bi bolje da se može podešavati, inače je u gradskoj vožnji previsok tako da bi ga radije pomaknuli prema natrag. Naročito ako se češće upotrebljava ručna kočnica. No, prilikom vožnje na autocesti naslon je sasvim OK jer se i brzine rjeđe mijenjaju.
Komande klima uređaja su prepoznatljive u Citroen stilu, a klima uređaj je ručni s mogućnošću korištenja maksimalne snage (A/C max tipka).
Dakle, ocjena testa je uglavnom zadovoljavajuća. C-Elysee vozaču i putnicima nudi sve što je neophodno u današnje vrijeme, za minimalnu cijenu.
Najpristupačniji novi C-Elysée Live PureTech 82 BVM do registracije košta 19.338 KM, što je veoma pristupačna cijena, dok je najskuplji benzinac opremljen Shine VTi 115 EAT6 28.154 KM. Kod dizelaša najjeftiniji je Live BlueHDi 100 BVM sa cijenom od 24.102 KM, a najskuplji Shine BlueHDi 100 BVM za kojeg do registracije treba izdvojiti 28.398 KM.

Cjenovnik, opcijske opreme i tehničke karakteristike novog Citroen C-Elysee možete vidjeti ovdje

Serijska oprema Shine:
(ESP),(ABS), zračni jastuk vozača i suvozača, bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, kontrola za nepričvršćen sigurnostni pojas za vozača, detektor niskog pritiska u gumama, indikator promijene stepena prijenosa, tempomat i limitator brzine, LED dnevna svjetla, zadnja svjetla sa 3D efektom, po visini podesivo vozačevo sjedalo, nasloni za glavu na prednjim sjedalima s podešavanjem visine, tritočkovni sigurnosni pojasevi na stražnjoj klupi, sistem ISOFIX (2 na stražni klupi), centralno zaključavanje daljinskim upravljačem, električno pomicanje prednjih stakala, po visini podesiv kožni volan, putni računar, pretinac ispred suvozača, 3 nasloni za glavu na stražni klupi s podešavanjem visine, prednje maglenke, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, ručice na vratima u boji karoserije, vanjski retrovizori u boji karoserije, naslon za ruke između prednjih sjedala sa pretincem, unutrašnja dekoracija Sunsilver Brilliant, pomoć kod parkiranja unazad, električno pomicanje zadnjih stakala, autoradio RD45 CD MP3, USB, Bluetooth i 4 zvučnika, komande za upravljanje ispod volana, klima uređaj sa digitalnim displejem, kromirane letvice na bočnim staklima, kromirani umeci na prednjem braniku, obloge unutrašnjosti Waxe Mistral crna, set za popravak pneumatike, 16″ čelične felge sa ukrasnim poklopcem Steel&Styl.

Doplatna oprema (cjene sa PDV-om):
15″ aluminijske felge Turola/čelični rezervni točak manjih dimenzija: 469 KM
Metalik boja (smeđa Nocciola): 825 KM

Cijena testnog vozila
Cjena vozila po cjenovniku: 28.398 KM
Cjena vozila sa opcijama: 29.692 KM
Cjena sa popustom: 25.535 KM

Tehničke karakteristike C-Elysee BlueHdi 100 BVM Shine
MOTOR
Broj cilindra: 4
Obim:  1560 cm3
Najveća snaga pri o/min: 73 kW(99 KS)/3750
Najveći okretni moment Nm CEE pri o/min: 254/1750
Euro norma: Euro VI
Mjenjač ručni broj prijenosa 5
Masa praznog vozila 1090 kg
PERFORMANSE (samo vozač)
Najveća brzina 183 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km/h  10,8 sekundi
POTROŠNJA
Gradska vožnja 4,6 l/100 km
Vangradska vožnja 3,3 l/100 km
Kombinirana vožnja 3,8 l/100 km
Emisija CO2 98 g/km
Obim prtljažnika 506 litara
Dizel gorivo – 50 litara rezervoar
DIMENZIJE
D/Š/V 4.419/1.478/1.466 mm
Gume 185/65 R15