Nissan predstavio tehnologiju I2V, vozači ‘vide i nevidljivo’

0
1073
Posjetioci na Nissanovom štandu na CES-u mogu pomoću naočala za proširenu stvarnost isprobati tehnologiju I2V

Na sajmu potrošačke elektronike CES, Nissan je predstavio svoju viziju budućnosti za vozilo koje vozačima pomaže da ‘vide nevidljivo’ spajanjem stvarnog svijeta s virtualnim, čime se stvara poseban doživljaj povezanog automobila.
Nevidljivo-u-vidljivo, odnosno I2V, buduća je tehnologija nastala u okviru Nissanove strategije inteligentne mobilnosti, tehnološke vizije koja bi mogla potpuno promijeniti način kako se automobili voze, što ih pokreće i kako se integriraju u društvo.
I2V će pomoći vozačima spajanjem informacija sa senzora izvan i unutar vozila s podacima pohranjenima u oblaku. To sistemu omogućuje praćenje neposredne okoline vozila, ali i da predosjeti što je ispred vozila te će čak prikazivati što se nalazi iza zgrade ili iza ugla. Kako bi vožnja bila ugodnija, upute se prikazuju ljudskim pristupom, avatarima koji se pojavljuju unutar automobila.
Pristupanjem virtualnom svijetu, tehnologija I2V otvara bezbrojne mogućnosti usluga i komunikacije te čini vožnju ugodnijom, udobnijom i uzbudljivijom.
I2V pokreće Nissanova Omni-Sensing tehnologija, koja služi kao čvorište za prikupljanje podataka iz prometa u stvarnom vremenu te podataka iz okruženja automobila i iz njegove unutrašnjosti. Nissanova tehnologija SAM (Seamless Autonomous Mobility) analizira promet s pomoću relevantnih informacija dobivenih u stvarnom vremenu, a poluautonomni sistem za pomoć u vožnji ProPILOT pruža informacije o neposrednom okruženju automobila.
Tehnologija mapira virtualni prostor u 360 stepeni oko automobila te pruža informacije o stanju na cestama i križanjima, vidljivosti, prometnim znakovima ili pješacima u blizini. Može nadzirati i ljude unutar vozila upotrebom unutarnjih senzora koji mu omogućuju da bolje predviđa kada im je potrebna pomoć s nalaženjem nečega ili kad im je potrebna pauza za kafu.
I2V može povezati vozače i putnike s ljudima u virtualnom metasvijetu. Na taj se način obitelji, prijatelji i drugi mogu pojaviti u automobilu u obliku trodimenzionalnih avatara proširene stvarnosti kako bi vozaču radili društvo ili pružili pomoć.
U autonomnoj vožnji I2V može učiniti vrijeme provedeno u automobilu udobnijim i ugodnijim. Primjerice, dok pada kiša, u unutrašnjosti vozila mogu se prikazivati snimke sunčanog dana.
Kad posjećujete novo mjesto, sistem može pretražiti metasvijet u potrazi za lokalnim vodičem koji može komunicirati s ljudima u vozilu u stvarnom vremenu.
Informacije koje pruža vodič mogu se prikupiti s pomoću Omni-Sensing tehnologije i pohraniti u oblaku kako bi i drugi koji posjećuju isto mjesto mogli pristupiti korisnim informacijama. Njima se može poslužiti i ugrađeni sistem umjetne inteligencije kako bi osigurao učinkovitiju vožnju lokalnim cestama, piše Bug.hr.
U uobičajenom načinu vožnje I2V pruža informacije prikupljene tehnologijom Omni-Sensing u dodatnom sloju preko vozačeva vidnog polja. Informacije vozačima pomažu procijeniti situaciju i da se pripreme na križanja s lošom vidljivosti, neravne ceste ili nadolazeći promet.
Vozač može rezervirati i profesionalnog vozača iz metasvijeta koji će pružati prilagođene upute u stvarnom vremenu. Profesionalni vozač pojavljuje se kao projicirani avatar ili kao virtualni automobil u vozačevu vidnom polju kako bi pokazao najbolji način vožnje.
I2V će prikazati informacije o zastojima i procijenjeno vrijeme putovanja, ali i jedinstvene detalje koji će vozača obavijestiti o stanju na cesti ispred njega i tako ukloniti nepoznanice i stres. I2V daje alternativne prijedloge, čak i o najbržoj traci u gustom prometu, zahvaljujući mapiranju lokalnih podataka u stvarnom vremenu s pomoću Omni-Sensing tehnologije.
Po dolasku na odredište I2V može pristupiti sistemu SAM kako bi pronašao parkirno mjesto i parkirao vozilo u zahtjevnim situacijama.
Posjetitelji sajma CES na Nissanovom izložbenom prostoru mogu staviti naočale za proširenu stvarnost i ući u pokazni kokpit s trodimenzionalnim sučeljem i zaslonima te tako isprobati tehnologiju I2V. Korisnike se navodi putem scenarija koji uključuju vođenje gradom, pružanje pomoći prilikom traženja slobodnog parkirnog mjesta u trgovačkom centru, prikazivanje sunčanog dana u unutrašnjosti vozila, praćenje avatara profesionalnog vozača za poboljšanje vozačkih vještina i istraživanje kako tehnologija I2V omogućuje pogled kroz zgrade i oko zavoja.