Test: Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120, Stop&Start, EAT6

U poređenju s prethodnikom nova 5008-ica produžena je za 11 cm, sa 453 na 464 cm (od modela 3008 duža je 19 cm), što je omogućilo dodatnih 60 mm prostora za koljena putnicima straga. Međuosovinski razmak narastao je sa 273 na 284 cm, što ga smješta u sam vrh C-segmenta

0
5788
Na testu smo imali novi Peugeot 5008 sa 1.6 BlueHDI motorom snage 120 KS (Foto: Profitiraj.ba)

Peugeot je u novembru 2017. godine oficijelno uveo novi 5008 na tržište Bosne i Hercegovine. Druga generacija 5008-ice je u skladu sa trendom na auto-tržištu pomaknuta u SUV segment u odnosu na prvu generaciju Peugeota 5008 , proizvedenu između 2009. i 2016. kao MPV klase u segmentu monovolumena.
Novi Peugeot 5008 je izgrađen na platformi EMP2, kao i manji SUV Peugeot 3008 (testirali smo ga prije godinu dana vidjeti link ovdje), a koji je osvojio naslov Evropskog automobila 2017. godine. Sličnosti nove 5008-ice sa manjim 3008 su brojne, a najveće razlike se vezuju za gabarite i mogućnost prihvata do sedam putnika.
Novi Peugeot 5008 je inovativan zahvaljujući jedinstvenoj konfiguraciji koja obuhvata: tri zasebna jednaka sjedala koja su podesiva po dužini i nagibu te sklopiva sjedala u drugom redu, odnosno dva zasebna i sklopiva sjedala u trećem redu koja se mogu izvaditi.
U usporedbi s prethodnikom nova 5008-ica produžena je za 11 cm, sa 453 na 464 cm (od modela 3008 duža je 19 cm), što je omogućilo dodatnih 60 mm prostora za koljena putnicima straga. Međuosovinski razmak narastao je sa 273 na 284 cm, što ga smješta u sam vrh C-segmenta. Koliko je prostran najbolje ilustrira podatak da u konfiguraciji sa pet sjedišta prtljažnik ima obim od čak 1060 litara.
Novi Peugeot 5008 također nudi mogućnost sklapanja prednjeg suvozačevog sjedala (za utovar predmeta dužine do 3,20 m) te ima i poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa bez ruku.

Moderan dizajn

Francuzima se mora odati priznanje za skladan dizajn druge generacije Peugeota 5008, po uzoru na uspješan recept već korišten na modelima 2008 i 3008. Ukratko, novi Peugeot 5008 je atraktivan i lijep, a istodobno prostraniji i bolji od prethodnika.
Komforna unutrašnjost sprijeda i straga, s visoko podignutim instrumentima i volanom manjih dimenzija, te izborom kvalitetnih materijala odaje dojam naprednije klase.
Druga generacija i-Cockpita uključuje instrument tablu (s digitalnim prikazom) dijagonale 12,3 inča te 8-inčni središnji displej, osjetljiv na dodir. Zahvaljujući digitalnoj instrument ploči u visini očiju, koja je podesiva, te 8-inčnom displeju moguće je bez skretanja pogleda s ceste pratiti sve potrebne informacije – od navigacije, klimatizacije, postavke radio uređaja, podešavanja asistenata za pomoć vozaču, osvjetljenja unutrašnjeg prostora, itd.
Podešavanjem položaja udobnih sjedišta (kombinacija kože i tkanine) koja su gotovo sportski profilisana i kompaktnog (kožnog) volana s integriranim prekidačima i automatskim mjenjačem, vožnja će biti još ugodna, što je od itekako važno na dugim putovanjima, čime se ovaj SUV upravo i ponosi.
U unutrašnjosti ima dovoljno prostora za prtljagu i smještaj pet odraslih osoba , a u slučaju potrebe moguće je u trećem redu ubaciti još dva sjedišta koja se lako montiraju jer se nosači sjedala nalaze u podnici prtljažnika. Doduše, ta dopunska sjedišta su namijenjena za djecu ili mlađe i mršavije osobe jer prilaz do njih nije baš optimalno riješen, a nema baš ni mnogo prostora za noge.
Nije naodmet pomenuti i da je novi Peugeot 5008 osvojio pet zvjezdica odnosno najbolji rezultat na Euro NCAP 2017 crash testu.
Novi Peugeot 5008 – ili kako ga Francuzi vole nazvati novo sportsko terensko vozilo – ima sva obilježja SUV-a: dug i vodoravan poklopac motora, okomit prednji kraj, visoki klirens odnosno podignutu bočnu liniju karoserije… Zahvaljujući jednakoj visini (1,64 m s krovnim nosačima) krasi ga vitka i vrlo dinamična silueta. Sprijeda dominiraju jedinstvena maska s kromiranim krilcima i LED dnevna svjetla, dok na stražnjem dijelu svjetla s tehnologijom Full LED u obliku tri lavlje kandže naglašavaju jedinstveni stilski dizajn nove 5008-ice, dostupne u pet nivoa opreme: Access, Active i Allure te opremi GT Line i GT.
Novi Peugeot 5008 proizvodi se u tvornici u Rennesu ( Francuska), a odlikuje se čitavim nizom sigurnosne opreme u seriji ili u opciji, a izdvajamo: Advanced Grip Control s jedinstvenom funkcijom Hill Assist Descent Control (pomoć pri pokretanju na kosini s funkcijom Descent Control), automatsko kočenje u nuždi, upozorenje na opasnost od sudara, aktivno upozorenje za nenamjerno prelaženje crte, prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine, tempomat…

Velika ponuda motora

Novi Peugeot 5008 s modelima 308 i 3008, osim platforme EMP2 dijeli i najnoviji motor Euro 6. Sve izvedbe motora, bilo benzinske ili dizelske, su ‘Best in Class’ u pripadajućim kategorijama snage.
Predstavnici benzinaca su 3-cilindrični turbobenzinski motor male zapremine 1.2 PureTech sa 130 KS/96 kW (sa 6-stepenim ručnim i automatskim mjenjačem) i 4-cilindraš 1.6 e-THP sa 165 KS/121 kW (6-stepeni automatski mjenjač).
Dizelaš 1.6 BlueHDi dolazi u izvedbama sa 100 KS/73 kW (5-stepeni, ručni mjenjač) i 120 KS/88 kW (6-stepeni ručni i automatski), a 2.0 BlueHDi sa 150 KS/110 kW (6-stepeni ručni) i 180 KS/133 kW (6-stepeni automatski).
Ovisno o opremi i motoru cijena Peugeota 5008 kreće se od 42.762 KM (sa PDV-om) za najjeftiniji benzinski 1.2 PureTech sa 130 KS i opremom Access, do 63.041 KM koliko košta novi 5008 1.6 e-THP 165 S&S EAT6 sa opremom GT Line. Kod dizelaša najjeftini je model sa motorom 1.6 BlueHDi 100 i opremom Access košta 43.910 KM, dok sa istom opremom nešto jači 1.6 BlueHDi 120 košta 45.631 KM, odnosno 52.901 KM sa opremom Allure ili 58.258 KM sa opremom GT Line. Za 5008 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 (6-stepeni automtski mjenjač) sa opremom Allure potrebno je izdvojiti 55.771 KM, a za model s opremom GT Line 61.128 KM. Najskuplji je dizelski model sa motorom 2.0 BlueHDi 180 (6-stepeni automatik) sa opremom GT koji do registracije košta 70.503 KM.
Pogon je u svim izvedbama prednji ( 4×4 vjerovatno nije u planu) a za smjeliju vožnju ovisno o podlozi (normalno, pijesak, blato, snijeg) brine se sistem Advanced Grip Control. Intervencija ovog sistema može doći do potpunog isključivanja ESP, ispod 50 km/h.
Vozne osobine nove 5008-ice u ekstremnim uvjetima ipak nismo imali priliku isprobati jer tokom testne vožnje u prvoj sedmici januara 2018. nije bilo snijega, a temperature su bile relativno visoke za ovo doba godine i kretale su se do 13 stepeni Celzijusa.
Iskoristili smo to da oprobamo vozne sposobnosti nove 5008-ice u vožnji po suhom ili djelimično mokrom kolovozu. Na testu smo imali dizelski 1.6 BlueHDI motor zapremine 1.560 kubika i sa 120 KS (isti je pogonio i novi Peugeot 308 koji smo prethodno testirali a tekst može vidjeti ovdje) za kojeg smo mislili da je preslab za ovaj gabaritni SUV. Ipak, performanse ovog dizelaša sa 120 KS (uz 300 Nm) pokazale su se sasvim dobre uz optimalno podešeni 6-stepeni automatski mjenjač koji je besprijekorno funkcionisao i u manuelnom (M) modu s ručnim šaltanjem pomoću tastera na volanu.
U testiranoj inačici s motorom od 120 KS, automobil je u ‘sportskom’ modu, koji dopušta motoru da se dosta više vrti prije šaltanja, bio znatno dinamičniji tako da smo imali osjećaj da ovaj SUV ima mnogo više konjskih snaga od deklarisanih.
Napomenimo i da je Peugeot realno naveo podatak o ubrzanju nove 5008-ice do ‘stotke’ za 11,9 sekundi samo sa vozačem, dok je sa više putnika i prtljage dinamika bila nešto lošija. Inače, tvornički deklarisana maksimalna brzina je 184 km/h.
I u sistemu ovjesa novoj 5008-ici je teško naći zamjerku, jer je ovaj SUV dovoljno mekan za udobnu vožnju, ali i dovoljno tvrd za stabilnu vožnju bez naginjanja u krivinama. Nije naodmet pomenuti da je ovaj turbodizelaš vrlo dobro zvučno izoliran.
Testirani Peugeot 5008 je pokazao ekonomičnost i u potrošnji goriva imajući u vidu da smo značajan dio vožnje provodili u gradskim uslovima, mada smo ga testirali i na magistralnoj te autocesti. U odnosu na tvornički navedene podatke da u kombinovanoj vožnji (grad-otvorena cesta) prosječno troši 4,3 litara, nama je (sa uključenim sistemom Stop&Start) na testu u prosjeku trošio 6,7 litre što je sasvim zadovoljavajuće s obzirom na gabarite ovog SUV-a. Ipak, radi objektivnosti i preciznosti potrošnje, treba pomenuti da testni model u vožnji nije bio full opterećen, imajući u vidu da nismo imali ni dodatna dva sjedišta u trećem redu.
Akcijska cijena testiranog Peugeota 5008 sa motorom 1.6 BlueHDi 120 i bogatom opremom Allure iznosila je 56.656 KM, mada je kataloška cijena takvog automobila viša i iznosi 60.272 KM, tako da je naš savjet da prilikom kupovine vozila obavezno konsultujete trgovce u prodajnom salonu Peugeota.

Zaključak: Novi SUV Peugeot 5008 je prostran automobil sa bogatom dodatnom opremom, izuzetno ugodan za vožnju, s relativno malom potrošnjom, provjerenim motorom i funkcionalnim 6-stepenim automatskim mjenjačem. Ako kupac želi bolju dinamiku, u opciji su snažniji motori, na štetu veće potrošnje goriva. Zbog nešto većih gabarita nije odviše pogodan za vožnju po gradu i parkiranje, ali kad se adaptirate na ovaj SUV (uz dodatne parking senzore ili kameru) ni to ne predstavlja smetnju. I konačno – odnos kvalitete nove 5008-ice i cijene je zadovoljavajući, imajući u vidu da su njegovi konkurenti mnogo skuplji.

Kompletan cjenovnik i tehničke karakteristike novog Peugeota 5008 možete vidjeti OVDJE

Cijena osnovnog vozila bez opcija: 55.771,00 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama – cijena opcija: 4.501,00 KM
Cijena po cjenovniku: 60.272,00 KM
Cijena testnog vozila za krajnjeg kupca: 56.656 KM*
(*Ponuda važila do 31.12.2017.)

Opcijska oprema: Opcijska oprema: Napredni Grip Control (750 KM), navigacija 3D (1.594 KM), otključavanje i pokretanje vozila bez ključa (750 KM), specijalna boja – perla bijela Nacre (1.407 KM)

Serijska oprema: 6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci /bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR – sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, CDS – sistem za kontrolu stabilnosti vozila, indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, kromirana ukrasna letvica na zadnjem braniku, crne obloge blatobrana, obruba iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika, novi Peugeot i-Cockpit® sa instrument tablom u visini pogleda iznad volana, ručni klima uređaj sa ventilacijskim otvorima na zadnjim sjedalima, električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala sa sekvencijalnim pomicanjem, električni i grijani vanjski retrovizori, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, 3 utičnice 12 V, ISOFIX kopče za tri dječje autosjedalice (na sjedalu suvozača i na zadnjim bočnim sjedalima), naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenim pretincem, osvijetljen pretinac ispred suvozača, brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja ‘Magic Wash’, LED unutrašnja rasvjeta (LED stropno osvjetljenje sprijeda i straga sa 2 svjetla za čitanje, LED osvjetljenje u prtljažniku i LED osvjetljenje centralnog pretinca), paket ‘Vidljivost’ (automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, osvjetljenje pristupa vozilu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor), automatski dvozonski klima uređaj, ekran na dodir 8″ sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup, radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth), završeci bočnih vrata ispod od nehrđajućeg čelika, ambijentalna LED rasvjeta na prednjem dijelu krova (osvjetljenje prostora za noge, osvjetljenje bočnih spremišta u vratima), sklopivi stolovi u drugom redu sjedala, sunčane zavjesice na bočnim staklima u drugom redu,električna sigurnostna blokada za djecu na zadnji sjedalima, elektropreklopivi vanjski retrovizori sa LED osvjetljenjem pristupa vozilu, dodatno zatamnjena zadnja stakla, obloge unutrašnjosti u kombinaciji TEP & tkanina ‘Piedimonte’ ili ‘Evron’, podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom dijelu, suvozačevo sjedalo preklopivo u stolić, Mirror screen, 18-inčne aluminijske felge ‘Detroit’, set za popravak guma.

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 5008 Allure 1.6 BlueHDi 120 S&S
Motor turbodizelski, obim 1560 ccm
Najveća snaga: 88 kW/120 KS pri 3500 okr/min
Najveći okretni moment: 300 Nm pri 1750 okr/min
Pogon na prednje točkove
Mjenjač: AT6 – 6 stepeni automatski
Ubrzanje: 0 do 100 km/h za 11,9 sekundi (samo s vozačem)
Najveća brzina : 184 km/h
Emisija CO2: 112 g/km
Norma o zaštiti okoliša: EURO 6
Gume: 225/55 R18 M+S (Bridgestone)
Potrošnja (grad, van grada, mješovita vožnja): 4,9 / 4,0 /4,3 l/100 km
Potrošnja na testu: oko 6,7 litara
Zapremina rezervoara za gorivo: 56 litre
Masa praznog vozila (sa punim rezervoarom): 1.589 kg
Dimenzije (D,Š – zatvoreni retrovizori,V): 4641 x 1906 x 1646 mm
Međuosovinski razmak: 2840 mm
Prtljažnik: 952/1060/2150 litara
Kočnice: diskovi na prednjim i zadnjim točkovima