Airbus, Rolls-Royce i Siemens rade na hibridnim motorima za avione

0
1233
Prva faza programa E-Fan X predviđa ugradnju električnog motora uz tri motora na mlazni pogon u avion tipa BAe146

Evropski aviokoncern Airbus, britanski Rolls-Royce i njemački Siemens najavili su saradnju na razvoju tehnologije hibridnih motora za avione u sklopu inicijative za manje emisije štetnih plinova, pišu britanski mediji.
Prva faza programa E-Fan X predviđa ugradnju električnog motora uz tri motora na mlazni pogon u avion tipa BAe146, navodi BBC.
Svaki će partner u program uložiti desetke miliona funti, saopćeno je novinarima u telekonferenciji.
Kompanije će razvijati hibridnu tehnologiju jer električni motori za avione trenutno nisu mogući, kazala je glasnogovornica u projektu. Ograničavajući su faktori trenutno težina baterija na koju se nadovezuje težina opreme za hlađenje električnih motora, pojašnjava ona.
“Hibridno-električni pogon po našoj je ocjeni optimalna tehnologija za budućnost avijacije”, ističe tehnološki direktor Airbusa Paul Eremenko.
Rolls-Royce proizvest će agregat na platformi zrakoplova E-Fan X koji će koristiti mlazni pogon i proizvodit će energiju za električni motor. Eventualni višak energije iz generatora skladištit će se u baterijama u prednjem i stražnjem dijelu aviona a koristit će se pri polijetanju i slijetanju.
Program E-Fan pokrenut je 2012. godine suradnjom Airbusa i Rolls-Roycea. Kompanije planiraju pokusni let prototipa aviona najkasnije u 2020. godini a komercijalna primjena predviđena je najkasnije 2030. godine.
Natjecanje u razvoju električnih motora za avione potaknula je Evropska unija zahtjevom za smanjenjem zagađenja okoliša u aviosaobraćaju. Evropska komisija u sklopu plana Flightpath 2050 želi da se emisije ugljičnog dioksida smanje za 60 posto, zagađenje dušikovim oksidima za 90 posto a zagađenje bukom za 75 posto.