Brčanski Bosnaplod investira u dalji razvoj, Kulin brend sve zastupljeniji u svijetu

Kulin sokovi i džemovi, koje je Bosnaplod lansirao prošle godine, već predstavljaju prepoznatljiv proizvod, kako u BiH, tako i na evropskom tržištu

0
6951
Bosnaplod je u jesen 2017. na bh. tržište lansirala liniju sokova i džemova Kulin (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Brčanska kompanija Bosnaplod, koja se uzgojem i preradom voća bavi još od 1948. godine a koja je zbog ratnih okolnosti i devastacija završila u stečaju, srećom, sada piše svoju bolju, pozitivniju priču. A taj pozitivan privrednih zaokret započeo je 2015. godine nakon što je Bosnaplod preuzela grupacija Zeraa Agriculture Investment d.o.o. Sarajevo i od tada u infrastrukturu i proizvodne kapacitete brčanske firme uložila više od 20 miliona KM.
Kako nam je direktor Bosnaploda Benjamin Vukotić rekao u 2018. godini planirano je u prozvodnju investiranje dodatnih četiri miliona KM. Prošle godine je, podsjetimo, u Bosnaplod uloženo oko 7,5 miliona maraka a u 2016. godini oko 11 miliona KM.

Kulin brend

Ova ulaganja su opravdala povjerenje investitora jer su Bosnaplodovi proizvodi sve pristutniji na inostranom ali i domaćem tržištu. Ta uspješna priča još je izvjesnija nakon što je u jesen 2017. Bosnaplod na bh. tržište lansirao, sada već brendiranu, liniju sokova i džemova Kulin koji polako ali sigurno pronalaze svoj put i na regionalnom i evropskom tržištu. Sa 100 posto udjelom voća, bez aditiva, konzervansa i šećera, Kulin sokovi dostupni su u okusu jagode, narandže, breskve, jabuke i višnje.
I linija niskokaloričnih Kulin džemov napravljena je takođe od 100 posto voća i sa smanjenim udjelom šećera. U pakovanju od 250 gr. nudi se pet odličnih okusa i to jagoda, malina, višnja, narandža, dok je džem od šljive bez sadržaja šećera.
Kvalitet Kulin sokova i džemova prepoznala su i strana tržišta, te se uskoro očekuje i njihov plasman u zemlje Evropske unije, SAD i Azije.
Osim toga, linija Kulin proizvoda već od ovog mjeseca postat će bogatija. Za ljubitelje soka u prodaji će se naći dva nova okusa, šljiva i kajsija, a za one koji uživaju u komadićima voća, stiže novi džem od kajsije. Iz Bosnaploda najavljuju da se u njihovim pogonima već uveliko radi i na novim okusima i recepturama kojima će iznenaditi i obradovati sve ljubitelje Kulina, a na proljeće će predstaviti i nešto sasvim novo na bosanskohercegovačkom tržištu, premium verziju soka.
Kako bi imali konkretniju sliku procesa proizvodnje tog Kulin brenda, koji predstavlja spoj tradicije i mladih domaćih snaga koje su osmislile i dizajn i nove recepte, PR agencija (Mita) kompanije Bosnaplod jučer je organizovala posjetu predstavnika medija iz BiH ovom brčanskom preduzeću koji su obišli proizvodne linije i plantaže višnje i jagode.
Uz direktora Vukotića, novinarima su informacije iz ‘prve ruke ’ bile dostupne i od izvršnog direktora operacija Almira Numanovića, izvršnog direktora za komercijalne poslove Amre Ekmekčić Nakić i rukovodioca plantaža Armina Terzića, te rukovodioca kontrole kvalitete proizvoda Fatime Halilčević, koja je razvila recepte Kulin sokova i koordinator razvoja proizvoda Slađane Arsenić koja je razvila recepte Kulin džemova.

Domaća receptura

U brendiranim Kulin sokovima i džemovima su u najvećoj mogućoj mjeri zastupljene domaće sirovine.
“Radila sam na razvoju sokova Kulin i osnovna zamisao je bila da napravimo kvalitetan proizvod, bez puno dodataka i da ima prepoznatljivu ambalažu. Uglavnom smo koristili sirovinu sa našeg podneblja te upotrijebili sirovinu koju nabavljamo od naših kooperanata. I uspjeli smo, što me posebno raduje”, rekla je Fatima Halilčević, rukovodilac kontrole kvaliteta u Bosnaplodu.
I njena mlada kolegica, Slađana Arsenić, tehnolog u razvoju proizvoda, razvila je recepturu za liniju Kulin džemova. Dodala je da je cilj bio da domaći ukus dobiju u velikim proizvodnjim linijama te da su u tome i uspjeli.
Bosnaplod je od 2015. do danas uspostavila zavidnu mrežu kooperanata, koja danas broji više od 2.500 kooperanata, od kojih je otkupljeno preko 5.000 tona voća.
Prema riječima prvog čovjeka Bosnaploda, već rade na povećanju broja kooperanata, ali nastoje da povećaju vlastitu proizvodnju tako da već u 2018. godini planiraju otkupiti više od 7.000 tona voća. Osim saradnje sa individualnim poljoprivrednicima, Bosnaplod posjeduje i vlastite plantaže od 140 hektara na kojima se uzgajaju višnja, šljiva i jabuka. Ove godine zasađeno je novih 20 Ha višnje i 7 Ha jagode, a u ovoj godini planiran je zasad dodatnih 30 Ha ovog voća.

Značajni prihodi od izvoza

Bosnaplod trenutno preko 75 posto svog prihoda ostvaruje u izvozu smrznutog voća i djelimično sušene prerade voća. Što se tiče brenda Kulin, on trenutno donosi više od 20 posto prihoda, s tim da će nakon realizacije izvoznih planova taj udio skočiti.
“Najviše izvozimo na tržišta Evropske unije, poput Njemačke, Austrije i Poljske ali i u Veliku Britaniju. Što se tiče Kulin proizvoda dogovoren je izvoz za Ujedinjene Arapske Emirate, odakle ćemo distribuirati proizvode na tržište zemalja Zaliva”, kaže Benjamin Vukotić, direktor Bosnaploda, dodajući da namjeravaju I dalje investirati te da sa Vladom Brčko distrikta imaju korektnu saradnju i njihovu podršku.
Obilasku pogona Bosnaploda prisustvovao je i gradonačelnik Brčko distrikta Siniša Milić koji je istakao da je nakon ulaska novog vlasnika iz Bosnaploda krenula pozitivna priča, što je rezultiralo očuvanju i otvaranju novih radnih mjesta te da Brčko sada ima brend po kome će biti prepoznatljiv.
Kompanija Bosnaplod trenutno zapošljava 81 radnika i nešto više od 50 sezonskih radnika kojih u vrijeme sezone berbe i prerade voća bude i do 400.
Posebnu pažnju Bosnaplod posvećuje kvaliteti i zdravstvenoj ispravnosti proizvoda. Pored certifikata EN ISO 9001:2015, EN ISO 14001:2015 i HACCP standarda, Bosnaplod zadovoljava zahtjeve i halal kvalitete koja je certificirana u skladu sa Halal standardom BAS 1049:2010. U toku je implementacija i IFS međunarodnog standarda za hranu, koji je danas široko primijenjen svjetski standard kontrole bezbjednosti hrane i nivoa kvalitete proizvođača.