Andrii Stepanenko: Tržište BiH je od velikog značaja za RBI grupaciju

RBI grupacija je u prvom polugodištu 2018. ostvarila konsolidovani rezultat od 756 miliona eura, što je povećanje od 29 procenata na godišnjoj osnovi. Koeficijent problematičnih kredita (NPL) je ispod 5 procenata te se očekuje njegovo daljnje opadanje

0
28737
Andrii Stepanenko, član uprave Raiffeisen Bank International za Retail poslovanje

Andrii Stepanenko, član uprave Raiffeisen Bank International (RBI), boravi u posjeti Bosni i Hercegovini. Tim povodom s njim smo razgovarali o razvoju RBI grupacije i izazovima sa kojima se banka suočava u savremenom dinamičnom okruženju.
Prije nego što je preuzeo funkciju člana Uprave Raiffeisen Bank International za Retail poslovanje, Andrii Stepanenko je bio zamjenik predsjednika Uprave Raiffeisenbank Rusija. Rođen 1972. godine, Andrii Stepanenko je doktorirao u oblasti finansija, a svoju stručnost i rukovodeće sposobnosti je iskazao na impresivan način tokom dugogodišnjeg rada u RBI Grupaciji.

RBI je jedna od vodećih univerzalnih banaka u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Na koji način želite učvrstiti ovu poziciju?

Od kako sam u martu ove godine preuzeo funkciju člana uprave RBI, fokusiran sam na širenje našeg jakog tržišta, pri čemu je poseban akcenat na digitalizaciji. To znači da neprestano pratimo tržišne trendove, te tehnološki napredak i u skladu s tim prilagođavamo ponudu za naše klijente. Želimo da našim inovativnim uslugama i profesionalnim pristupom privučemo nove ali i zadržimo postojeće dugogodišnje klijente koji su nam već ukazali svoje povjerenje.
Klijenti od nas očekuju usluge koje će im olakšati poslovanje s bankom i uštediti njihovo vrijeme. Razvijajući nova rješenja, naš fokus uvijek ostaje na ispunjavanju zahtjeva klijenata.

Pomenuli ste digitalizaciju i transformaciju u segmentu finansija, kao jedan od najvećih izazova današnjice. Koliko je RBI grupacija spremna za prihvatanje tih tehnoloških inovacija?

Tehnološke promjene vrše preokret u mnogim industrijama uključujući i finansijski sektor. Naša odgovornost je da razmišljamo unaprijed šta bi se u digitalnom svijetu moglo dogoditi kako bismo bili spremni za to. Stoga smo uspostavili jasnu viziju i strategiju za našu Grupaciju te definisali naš plan za budućnost.
Kontinuirano se prilagođavamo i razvijamo inovativne proizvode i usluge. Kao što sam već spomenuo, uvijek idemo jedan korak ispred kada je riječ o implementaciji novih tehnoloških projekata. Naprimjer, RBI je prva austrijska banka koja se pridružila Blockchain Research Institute a kako bi imala mogućnost pristupa najsavremenijim istraživanjima o tehnologiji.
Pored toga, prošle godine smo pokrenuli ‘Elevator Lab’ finansijsko-tehnološki akcelerator program u okviru kojeg tražimo inovativne fintech proizvode i rješenja. Ove godine, u drugom krugu smo primili 407 aplikacija za ovaj program, a što je povećanje za više od 20% u odnosu na prošlogodišnji broj prijavljenih. Zadovoljstvo mi je što je faza apliciranja za Elevator Lab imala ovako pozitivan ishod.
Također, ove godine smo ušli u strateško partnerstvo sa SEE Linkom, zajedničkom platformom za trgovanje, ponudili inovativno rješenje za poravnanje prekograničnih transakcija trgovanja razvijeno od strane RBI. Među brojnim RBI nagradama, posebno smo ponosni na ‘Euromoney nagrade za izvrsnost 2018’ kao i na priznanje ‘EMEA Finance za najbolju banku u SIE i ZND’. Ove nagrade potvrđuju da smo na pravom putu.

Tržište BiH je značajno za Austriju i za RBI

Koliko je regija SIE te bosanskohercegovačko tržište značajno za Raiffeisen?

Raiffeisen je bio pionir na tržištu SIE – mi smo jedna od prvih stranih kompanija koja je ušla u ovaj region i prepoznala njegov potencijal. Danas, ukoliko pogledamo makroekonomske podatke za ovaj region, rast je primjetan na svim nivoma.
Kada je riječ o Bosni i Hercegovini, Austrija je jedan od vodećih investitora u ovu zemlju već dugi niz godina. Samo u 2017. godini, najviše priliva investicija u ovu zemlju bilo je iz Austrije u iznosu od 99 miliona eura što ponovo potvrđuje značaj ovog tržišta za Austriju kao i za RBI.
Što se tiče makroekonomskih podataka, ključni pokazatelji nam daju razlog za optimizam. Osnovni pokazatelji za prvih pet mjeseci 2018. kreiraju sliku ekonomskog rasta sa izvozom i privatnom potrošnjom na čelu dinamike BDP-a. Kada govorimo o bankarskom sektoru, vidimo da je rast kredita ostao dobro izbalansiran između kreditiranja stanovništva i privrede. Na strani sredstava, depoziti bh. banaka iznosili su 10,5 milijardi eura, što je godišnji porast od 11,3 procenta.
Bankarski sektor u BiH je dobro regulisan i organizovan sektor, pokretač rasta i glavni stub razvoja zemlje. Dobar i profitabilan bankarski sektor osigurava sredstva za investicije, razvoj i nova radna mjesta, a stabilnost bankarskog sektora ukazuje na stabilizaciju ekonomije u cjelini.
Činjenica da je Raiffeisen banka jedna od vodećih banaka u BiH, govori o snazi RBI. Bosna i Hercegovina je tržište u koje imamo potpuno povjerenje i na kojem smo veoma aktivni u kreditiranju pružajući podršku kako građanstvu tako i ekonomiji.
Kao RBI grupacija, posvećeni smo ovom tržištu i želimo rasti u svim segmentima poslovanja. Ova posvećenost je na kraju protekle godine rezultirala novim klijentima za preko 40.000.
Naš jak brend je pokretač naše vrijednosti koji klijentima daje osjećaj pouzdanosti, povjerenja i partnerstva. Modernizacija i širenje poslovne mreže dodatno potvrđuju značaj bh. tržišta za RBI grupaciju.

Koje projekte Raiffeisen banke u Bosni i Hercegovini biste posebno izdvojili?

Uprava Raiffeisen banke u BiH i njeni zaposlenici su izuzetno aktivni kada je riječ o procesu digitalizacije u okviru naše Grupacije. Ova naša mrežna banka je u proteklom periodu realizovala niz zaista značajnih projekata kao što je implementacija usluge m-plati. Ovim je Raiffeisen postala prva banka u BiH koja je uvela ovakvu uslugu koja klijentima omogućava obavljanje transakcija kod trgovaca uz korištenje pametnog telefona, bez kartice i gotovine.
Također, želim spomenuti da smo prošle godine pokrenuli uslugu Bankarstvo na Viberu. Banka je svoje usluge prilagodila ovom veoma popularnom kanalu putem kojeg klijenti mogu svakodnevno poslovati sa bankom te istovremeno imati jednostavnu komunikaciju.
Ono što me čini posebno zadovoljnim je činjenica da je renomirani magazin Global Finance prepoznao Raiffeisen banku drugu godinu zaredom kao najbolju digitalnu banku u Bosni i Hercegovini.

Prihod iz redovnog poslovanja porastao 5 procenata

Nedavno su objavljeni rezultati poslovanja RBI za prvih šest mjeseci ove godine. Kako ste zadovoljni sa rezultatima?

Prije svega želim istaći da smo veoma zadovoljni rezultatima za prvu polovinu ove godine. Naime, ostvarili smo konsolidovani rezultat od 756 miliona eura, što je povećanje od 29 procenata na godišnjoj osnovi. Naš prihod iz redovnog poslovanja iznosi 2.669 miliona eura, a porastao je za 5 procenata na godišnjoj osnovi.
Također, koeficijent problematičnih kredita (NPL) je ispod 5 procenata te se očekuje njegovo daljnje opadanje.
Kada je riječ o ostvarenju dobrih poslovnih rezultata zadovoljstvo mi je istaći da se možemo osloniti na izuzetno posvećen i profesionalan tim zaposlenika grupacije. Stručni ljudi su naš najvažniji kapital, a ponosni smo što smo organizacija čije kadrove karakteriše međusobno uvažavanje te čija se individualnost izuzetno cijeni. Pri tome pridajemo veliki značaj profesionalnom razvoju kadrova što ima vrlo pozitivan utjecaj na produktivnost, efikasnost i inovativnost u poslovanju.

Društvena odgovornost u okviru RBI grupacije ima značajnu ulogu. U ovom slučaju aktivizam rukovodećih kadrova je veoma važan. Koje je Vaše lično mišljenje o tome?

Naše poslovanje se temelji na strategiji održivosti RBI grupacije. Želimo naš poslovni uspjeh podijeliti sa sredinom u kojoj djelujemo. Pri tome smatram da je uključenost svakog od nas od izuzetnog značaja. Čini me veoma sretnim što kao grupacija finansijski podržavamo brojne projekte od značaja za lokalne zajednice ali i što su zaposlenici i rukovodstvo članica naše grupacije vlastitim angažmanom, kroz brojne volonterske aktivnosti dio tih projekata.

Ulažete dosta i u Vaše zaposlenike?

U okviru grupacije razvijamo programe za zaposlenike u okviru kojih mogu iznijeti svoje sugestije i ideje za unaprjeđenje poslovnih procesa i usluga. Na ovaj način naši zaposenici doprinose zajedničkom cilju, a to je održavanje ove kompanije profitabilnom i sigurnom a time i konkurentnom. S druge strane, smatramo da je ključno da svi naši uposlenici usvajaju nove vještine i znanja kako bi mogli doprinijeti dugoročnom uspjehu našeg poslovnog modela. Tržište se mijenja nevjerovatnom brzinom postavljajući nove izazove pred sve nas. Dakle, idemo naprijed i prihvatamo izazove koji nas očekuju.

I za kraj, koja je Vaša tajna uspješnog rukovođenja?

Prvo morate voljeti svoj posao, investirati u sebe i učiti konstantno.Višegodišnje iskustvo na rukovodećim pozicijama različitog nivoa me naučilo da je za uspješnog menadžera neophodno da uz sebe ima jednako uspješan tim. Pored toga tu je i neprekidno učenje. Za profesionalni razvoj svakog od nas potrebna su nova znanja i iskustva vezana za trendove koje tržište i posao koji obavljate nameću. Neophodno je da pred sebe kontinuirano postavljamo nove izazove kako ne bismo zapali u monotoniju svakodnevnice.