Koliko brzo morate voziti kabriolet po kiši da ne pokisnete?

0
1374
Vožnja u kabrioletu po kiši: Ako vozite dovoljno brzo, nećete biti mokri!

Ukoliko vas uhvati kiša tokom vožnje u kabrioletu sa spuštenim krovom i nije najgora stvar koja vam se može desiti tokom vožnje, ali svakako nije prijatno. Naravno uvijek možete da stanete ili usporite na brzinu na kojoj je moguće podići (spustiti) krov na kabrioletu i da brzo riješite taj problem, ali moguće je odabrati i zabavnije rješenje.
Tako bar tvrdi DriveTribe koji se zapitao kojom brzinom je potrebno voziti da ne pokisnete u kabrioletu prilikom vožnje po kiši. U priloženom videu Mike Fernie govori o dva načina strujanja fluida prema putanji strujanja, laminarnim i turbulentnim načinom strujanja. Kada brzina poraste, kaže, slojevi se miješaju i strujanje postaje turbulentno.
Sloj vazduha koji dolazi u dodir s površinom automobila se naziva graničnim slojem. Vrh okvira vjetrobrana, gdje se zaustavlja karoserija, naziva se tačka razdvajanja. U tom trenutku, vazduh postaje vrlo turbulentan, a uz veću brzinu vožnje područje turbulentnog vazduha iznad putničkog prostora raste. Što brže vozite to vazduh brže struji preko automobila i raste granični sloj koji zatim djeluje kao vazdušna kabanica koja odvodi kišu od putničke kabine.
Mike dalje objašnjava da brzina kojom morate da vozite da ostanete suhi zavisi od oblika automobila, tačnije od ugla vjetrobranskog stakla. Automobili, poput Mazde MX-5, koji imaju uspravnije vjetrobransko staklo mogu da generišu dovoljno turbulencije za odbijanje kiše pri nižim brzinama, oko 70 do 75 km/h. S druge strane, automobili s položenijim vjetrobranskim staklom (npr. Ferrari Portofino), moraju da idu brže kako bi postigli isti efekat.