TEST: Citroën Berlingo Feel M 1.5 BlueHDi 100

0
224
Prednji dio Berlinga je preuzet od aktuelnog Citroenovog korporativnog stila kakav imaju C4 i SUV C5 Aircross

Autor: M.Pe. / Profitiraj.ba

U finalnom izboru trofeja Autobest 2019., novi Citroën Berlingo nedavno je osvojio titulu ‘Best Buy Car of Europe’ (najbolja kupovina među automobilima u Evropi), zahvaljujući savremenom oblikovnom dizajnu, tehnologijama i izboru motora posljednje generacije.
Najnovija generacija Berlinga izvrstan je dokaz o novom sloganu marke ‘Inspired by You’. Novi Berlingo je kao vozilo sa brojnim izgledima nadasve pametna kupovina za porodice ili starije koji u njemu vide idealnog partnera za svoj aktivni život i kojima najviše znače posebno njegova prostrana unutrašnjost i korisnost.
Priznanje koje je primila putnička verzija novog vozila Berlingo pridružuje se prestižnom nazivu ‘međunarodni dostavljač 2019. godine’ koji je dodijeljen privrednoj verziji (Citroën Berlingo Van) u septembru lani na sajmu u Hanoveru.
Odlikuje ga drugačiji stil karoserije s pomaknutim vjetrobranskim staklom te višim i kraćim prednjim krajem, postignutu prije svega usvajanjem EMP2 platforme koja mu daje kraći prevjes sprijeda.

Vozna dinamika

Na tržište Bosne i Hercegovine nova, treća generacija Berlinga zvanično je uvedena u oktobru 2018. godine, a na oficijelnoj prezentaciji u Neumu urednik portala Profitiraj.ba nakratko je probao ovaj Citroënov adut. Ipak, realniju sliku o novom Berlingu mogli smo steći proteklih dana nakon sedmodnevne testne vožnje po gradu i otvorenoj cesti u BiH. Ukratko, Berlingo je dobio visoku ocjenu za cjelokupan dojam.
Testno vozilo pokretao je četvorocilindarski 1,5-litarski turbodizelski BlueHDI motor sa 102 KS/75 kW, u kombinaciji sa petostepenim manuelnim mjenjačem. Uprkos klasičnom donjem postroju, Citroen Berlingo se vozi sasvim dobro. Iako je dosta tvrd prije svega zbog opruga koje moraju obezbijediti nosivost, on nije neudoban i, štaviše, dobro upija neravnine i rupe na cesti.
U krivinama, iako relativno visok ne naginje se mnogo, i ne osjeti se neugodno ljuljanje. Upravljač je, sasvim logično, snažno pojačan, prije svega zbog gradske vožnje i manevara na uskom prostoru, ali iznenađujuće precizan. Vozna dinamika Berlingu je usaglašena, mada se može reći da su jedino kočnice preoštre kada se vozi neopterećeno vozilo.
Što se tiče buke u kabini, pri većim brzinama je ona izraženija nego u putničkom automobile, što je i očekivano s obzirom na gabarite.
U vožnji, Berlingo sa svojih 100 dizelskih konja, svakako nije sportski automobil. Ipak, ima očekivano kratke prenosne odnose mjenjača, kako bi se maksimalno iskoristila sva raspoloživa snaga. Motor se može pohvaliti solidnim obrtnim momentom i izuzetnom štedljivošću, ali je na uzbrdicama pri opterećenju ipak pokazivao tromost.
Ono što je za pohvalu jeste njegova ekonomičnost. Sa rezervoarom od 55 litara, Berlingo bez mnogo problema dostiže autonomiju od 800 kilometara.

Savremeni dizajn

Što se tiče dizajna, novi Berlingo je, bez sumnje, poboljšan u skladu s aktuelnim trendom Citroenovih modela. Dobio je savremeni dizajn i udobnost osnažujući svoju i praktičnost koja stoji iza uspjeha ovog kultnog modela, prodanog u više od 1,7 miliona primjeraka.
Prednji dio Berlinga je preuzet od aktuelnog Citroenovog korporativnog stila kakav imaju C4 Aircross, a pogotovo SUV C5 Aircross – sa istaknutim dvostrukim svjetlosnim potpisom te personaliziranim i okruglim svjetlima za maglu.
Jedan od aduta Berlinga je i njegova kompaktnost. Sa 4,4 metra, ostao je unutar gabarita koja u gradskoj gužvi omogućavaju okretnost. Novi Berlingo osnažen je i u pogledu modularnosti i prostora u unutrašnjosti vozila kako bi olakšao svakodnevno korištenje (3 neovisna i jednostavna za ukloniti stražnja sjedala, ravna podnica do sklopivog sjedala suvozača, utovar predmeta do 2,70 m, 100 litara dodatnog prtljažnog prostora).
Citroen je i u Berlingu zadržao stil fotelja, a ne klasičnih automobilskih sjedišta, pa čak i u biznis-paketu opreme. Zadnja klupa je mnogo više od nužnog smještaja za tri osobe, a prostora za noge ima sasvim dovoljno. Tu su i klizna bočna vrata koja pružaju odličan pristup kabini.
Posebna priča je prtljažni prostor što je takođe Berlingov adut pri kupovini. Posebno kada je riječ o teretnoj opciji. Već do visine prozora je 775 litara (100 litara više od prethodnog modela), a čak i sa metalnom pregradom tovarnog prostora bez problema staje euro paleta. Ako se ne koristi pregrada, preklopi naslon zadnjeg i suvozačkog sjedišta, u Berlingo staju predmeti dužine od tri metra. Za razliku od putničkih vozila, maksimalna nosivost mu je 820 kilograma.
Od ovog tipa vozila ne očekuje se da je našminkan, već da traje i da se lako održava. U skladu s tim, plastike ima mnogo, ali su dizajnerski detalji i odabir boja razbili suhoparnost. Uostalom, mnogo je važnije da ima ostava i pregrada za sitnice, uključujući i praktičnu policu iznad glava vozača i suvozača. Čak 186 litara zapremine je na raspolaganju za ovakve potrebe.
Novi Berlingo dostupan je u dvije veličine, M i XL, od 4,40 m i 4,75 m dužine, sa 5 ili 7 mjesta. Izvedba XL je u usporedbi s izvedbom M dobila 35 cm zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku i dužem prevjesu pozadi. Sjedala u trećem redu su odstranjiva i ujedno klizno pomična, čime nude mogućnost izbora između udobnosti za putnike ili veće zapremine prtljažnika.
Široka bočna klizna vrata s obje strane opremljena su električnim podizačima stakala, a zapremina prtljažnika je povećan za 100 l kako bi dosegnuo 775 l u izvedbi M, lako dostupan zahvaljujući odižućem prozoru na stražnjim vratima i pokrovu prtljažnika podesivom u dva nivoa.

Široki raspon učinkovitih motora

Treća generacija Berlinga koristi prednosti nove platforme i nudi 19 tehnologija za pomoć u vožnji i 4 tehnologije za povezivost, motore posljednje generacije kao što su novi dizelski motor 1.5 BlueHDi ili automatski mjenjač EAT8.
Naravno da od Berlinga niko ne očekuje digitalnu instrument tablu. Tu je jednostavna i pregledna analogna tabla, ali multimedija već može da se bira.
Novi Berlingo opremljen je 8-inčnim ekranom na dodir, uz koji se može dobiti i 360º kamera. Preko ekrana se može upravljati svim funkcijama vozila, sistemima za pomoć u vožnji, klima uređajem i autoradijem. S tehnologijom Mirror Screen (preko protokola Apple CarPlayTM, MirrorLink® i Android Auto) možete s automobilom povezati i vaš pametni telefon i kompatibilnim aplikacijama potpuno sigurno upravljati preko ekrana na dodir vozila.
Belingo je opremljen s 19 tehnologija za pomoć u vožnji kao što suhead-up display u boji, prilagodljivi tempomat s funkcijom zaustavljanja, električna parkirna kočnica, kamera za vožnju unatrag/Top RearVision, Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent ili elektronski nadzor stabilnosti prikolice, četiri tehnologije za povezivost kao što su Citroen Connect Navil i bežično punjenje za smartphone.
Novi Berlingo u ponudi ima široki raspon učinkovitih motora uparenih sa automatskim mjenjačem EAT8.
Kod benzinskih motora PureTech: 1,2L PureTechS&S 110 KS ili 130 KS EAT8, a kod dizelskih BlueHDi motora: 1,5L BlueHDiS&S 75 KS ili 100 KS ili 130 KS BVM6 ili EAT8.
Kod benzinaca (izvedba M) najjeftiniji Berlingo dolazi s opremom Live M PureTech 110 S&S BVM6, snage 81 kW/110 KS, 1199 ccm, koji do registracije košta 31.605 KM, a najskuplji je Shine M PureTech 110 S&S BVM6 čija je cijena do registracije 37.420 KM.
Kod dizelaša najjeftiniji je s opremom Live M i motorom BlueHDi 75 BVM5, 55 kW/75 KS, 1,499 ccm, čija je cijena do registracije 31.418 KM, a najskuplja je opcija s opremom Shine M BlueHDi 130 S&S EAT8, 96 kW/130 KS, čija je cijena 45.860 KM.
Kod XL opcije najjeftiniji benzinac je Live XL PureTech 110 S&S BVM6 sa cijenom od 32.730 KM, a najskulji dizelaš Shine XL BlueHDi 130 S&S EAT8 sa cijenom od 45.673 KM.
I na kraju pomenimo i garantne povoljnosti pri kupovini Berlinga: kupac ima dvije godine opšte ugovorne garancije i 12 godina na karoseriju!

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE: Citroen Berlingo 1.5 BlueHDi (100)
Motor: 1.5 BlueHDi
Gorivo: Dizel
Broj cilindara/ventila: 4/16
Radna zapremina (ccm): 1.499
Max. snaga pri o/ min. (KS/kW): 102/ 75 pri 3.500
Max. obrtni moment pri 0/ min. (Nm): 250 pri 1.750
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove
Mjenjač: Petostepeni manuelni
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,3 sekundi
Maksimalna brzina km/h: 171
Zapremina rezervoara za gorivo (l): 55
Prosječna potrošnja na testu (l/100 km): 5,4
Potrošnja tvorn. deklarisana – grad/otvorena cesta/kombinovano l/100 km: 4,8 / 4,0/ 4,3
Prosječna emisija CO2: 113 g/km (Euro 6.2)
Međuosovinski razmak (m) 2,78
Dužina: 4,40 cm izvedba M / 4,75 m izvedba XL
Širina: 1,92 m
Visina: 1,81 m (bez krovnih nosača / 1,84 m sa krovnim nosačima)
Kapacitet prtljažnika: 775 l (M) / 1,050 l (XL)
Masa vozila (kg) 1.398/1.482
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg) 2.090/2.250
Zapremina prtljažnog prostora: 597- 2.126 litara sa preklopljenim zadnjim sjedištima
Prednji ovjes: McPherson, spiralne opruge, hidraulični amortizeri
Zadnji ovjes: Polukruta osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri
Felge prečnika 16 inča
Gume 205/60 R16 92H (Bridgestone, M+S)

SERIJSKA OPREMA: Sistemi za sigurnost ESP, ASR, ABS, AFU; Sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici Hill Assist; Prednji i bočni zračni jastuci za vozača i suvozača; Zavjesasti zračni jastuci za putnike u 1. i 2. redu; Servo volan podesiv po visini i dubini; Aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake; Prepoznavanje prometnih znakova za ograničenje brzine; Active Safety Break (sa funkcijom za prepoznavanje pješaka do 60 km/h); Automatsko paljenje dnevnih svjetala; Centralni 3,5” ekran na instrument ploči u boji; Tempomat i limitator brzine; Prednja krovna polica sa spremišnim prostorom; Krovni držači u 1. i 2. redu; Osvjetljenje putničkog i prtljažnog prostora; Polica s dva nivoa u prtljažniku; Vozačevo sjedalo podesivo po dužini, visini i naklonu; Pojedinačno suvozačevo sjedalo podesivo po dužini; 3x Isofix u 2. redu; Zastakljena lijeva i desna bočna klizna vrata; Stakla u 2. redu s mogućnošću pritvaranja; Fiksna stakla u 3. redu; Podizna zadnja vrata sa grijanim staklom i brisačem; Električno pomicanje prednjih stakala; Grijani i električno podesivi vanjski retrovizori sa senzorom za temperaturu; Centralno zaključavanje; 1 x daljinski upravljač sa 3 tastera; 1 x rezervni ključ; Ručni klima uređaj; Automatski brisači Magic Wash sa senzorom za kišu; Detektor niskog pritiska u gumama; Set za popravak guma; Zatvoren pretinac izpred instrumentne ploče (osim nivo Shine); Držač za čaše na oboje strane sprijeda; Zatvoren i hlađen gornji pretinac ispred suvozača; Prednji branik u boji karoserije; Zadnji branik crnoj boji; A stup u crnoj boji; Airbump®; Ručice vrata i kučište vanjskih retrovizora u boji karoserije; Multifunkcijski volan; Zadnji parking senzori; LED dnevna svjetla; Električno sekvencijalno pomicanje prednjih stakala; Električno sekvencijalno pomicanje stakala u 2. redu na bočnim kliznim vratima; Električna sigurnosna blokada za djecu u 2. redu; Električna parkirna kočnica; Podešavanje vozačevog sjedišta u lumbalnom dijelu; Naslon za ruke za vozača i suvozača; Autoradio RCCA2; 8″ ekranu na dodir; Mirror screen (Mirror Link, Apple Carplay, Android Auto); Bluetooth, Dodatni USB za punjenje + AUX priključak; 12 V utičnica u 3. redu; 16″ čelične felge sa ukrasnim poklopcem TWIRL sa crnim srednjim ukrasom

OPCIJSKA OPREMA: Metalik boja: siva SABLE – 844 KM; Automatski dvozonski klima uređaj – 563 KM; Dodatno zatamnjena zadnja stakla u 2. i 3. redu i stražnje staklo – 656 KM.
CIJENA OSNOVNOG MODELA: 36.576,00 KM
CIJENA OPCIJA: 2.063,00 KM
CIJENA SA OPCIJAMA: 38.639,00 KM
CIJENA SA POPUSTOM: 34.581,91 KM

Kompletan cjenovnik sa paketima opreme možete vidjeti OVDJE

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here