TEST: Citroën Berlingo Multispace Feel BlueHDi 100

Berlingo pokreće nova generacija BlueHDi motora koja omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida i emisije CO2 (do 4%). Novi Berlingo uz već standardne nove dizajnerske detalje na karoseriji donosi i puno sigurnosne tehnologije

0
800
Vozili smo novi Citroën Berlingo s paketom opreme Feel i motorom BlueHDi 100 S&S BVM

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Novi Citroën Berlingo predstavljen javnosti na sajmu automobila u Ženevi u martu 2015. zadržao je sve svoje bitne karakteristike – prostor, udobnost i opremu, te i nakon drugog renoviranja uspješno zadržava svoj dizajn porodice MPV, koji je od 1996. godine, otkakako je lansiran, prodan u gotovo tri miliona primjeraka.
Ova brojka dovoljno govori sama za sebe o uspješnosti ovog Citroënovog minivana, koji dolazi u dvije verzije – kao putnička porodična verzija u izvedbi Multispace, te kao teretna verzija za poslovne korisnike u izvedbi privrednog vozila.
Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku testirati novi Berlingo s paketom opreme Feel i 1.6-litarskim BlueHDi motorom koji (uparen s ručnim 5+R mjenjačem) razvija 99 KS (73 kW) pri 3750 okretaja u minuti. Razvija najveću brzinu od 166 km/h, a ubrzava od 0 – 100 km/h za 12,4 sekundi što je sasvim zadovoljavajuće za ovu vrstu porodičnog automobila teškog blizu 1400 kg.
To je predstavnik nove generacije turbo dizel motora s niskom potrošnjom (fabrički podaci: gradska vožnja 5,1 l/100 km, van grada 3,9 l/100 km i kombinirana vožnja 4,3 l/100 km), dok je u našem slučaju, na test vožnji, potrošnja na otvorenom bila oko 5 litara.
Naša je ocjena da još nižu potrošnju na otvorenoj cesti, a naročito na autoputu, ‘sprječava’ pet-brzinski ručni mjenjač, kojem za ovu vrstu vožnje bez obzira na dugi hod brzina nedostaje još jedan stepen prenosa. Ipak, radi objektivnosti, treba dodati da je ovaj mjenjač precizan i jednostavan za korištenje.

Nova generacija motora

Berlingo pokreće nova generacija BlueHDi motora koja omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida i emisije CO2 (do 4%).
Inače, na motoru BlueHDi 120 S&S, Citroën Berlingo prvi put uvodi ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa. Svi dizelski motori Euro 6, kojima je opremljen novi Berlingo Multispace, od sada su dostupni sa Start&Stop sistemom.
Novi Berlingo u ponudi ima široku gamu benzinskih i dizel motora. Benzinski motor 1,6-litarski je dostupan kao VTi 95 i VTi 120, a 1,6-litreni dizel u verzijama HDi 75, HDi 90 BlueHDi 75, BlueHDi 100 i 120.
U odnosu na svog prethodnika novi Berlingo donosi novi prednji branik sa novom maskom i dnevna svjetla u LED tehnologiji, te hromirane detalje oko svjetala za maglu. Ponudu zaokružuju nove boje karoserije, siva Acier i smeđa Moka, koje naglašavaju karakter vozila.
U unutrašnjosti, promjene su izraženije, uglavnom zbog 7-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, a dostupan je u kombinaciji sa uređajem za navigaciju i kameru za vožnju unazad. Mjenjač je montiran u instrument tabli, sjedište vozača i volan su podesivi po visini.

Poboljšana stabilnost

U kompaktnim dimenzijama (4,38 m dužine, 1,81 m širine (sa sklopljenim retrovizorima) i 2,73 m međuosovinskog razmaka), novi Berlingo Multispace nudi rekordnu prostranost. Unutrašnjost se ističe velikim prostorom za koljena za putnike straga (24,5 cm), a tu je i prtljažnik velikog obima od 675 litara koji se preklapanjem zadnjih sjedišta može povećati na 1350 litara, odnosno na 3000 litara kad se uklone stražnja sjedala.
Uz visinu od 1,80 m novi Berlingo Multispace ima veliku staklenu površinu od 4,35 kvadratnih metara.
Solidnim međuosovinskim rastojanjem, točkovima od 15″ (opciono 16″, u zavisnosti od verzije) i širokim tragovima točkova, poboljšana je stabilnost novog Berlinga. Ističe se i dobra vidljivost koje pruža veliki panoramski vjetrobran, bočni prozori i stražnji ugao prozora te viši položaj za vožnju.
Novi Berlingo uz već standardne nove dizajnerske detalje na karoseriji donosi i puno sigurnosne tehnologije kao što je tehnologija naglog kočenja u nuždi, Active City Brake (dodatna oprema na izvedbi XTR), kao i kamera za vožnju unatrag i sistem pomoći pri parkiranju sprijeda (dodatna oprema na izvedbi Feel i XTR). Tu je i limitator brzine i tempomat, Hill Start Assist uzbrdo i (opcijski) sofisticirani sistem protiv klizanja pogonskih točkova Grip Control ovisno o vrsti terena.
I na kraju, pomenimo da se testni Citroën Berlingo Multispace Feel BlueHDi 100 može kupiti po akcijskoj cijeni (uračunat PDV) od 29.081 KM, što je značajna ušteda za kupce u BiH ako se ima u vidu da je cijena ovog vozila po cjenovniku 37.307 KM, odnosno 38.774 KM sa opcijskom opremom.

Više informacija o motorima, opremi i tehničkim karakteristikama novog Berlinga možete vidjeti ovdje

Serijska oprema: ESC-(ABS, ESP9, ASR); desna i lijeva bočna klizna vrata sa kliznim staklom; prednji i bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima; podizna zadnja vrata; sistem za otkrivanje nedovoljnog pritiska u gumama; centralno zaključavanje ključem; električno pomicanje prednjih stakala; stražnja klupa djeljiva u omjeru 2/3-1/3; putni računar; krovni spremišni prostor, tempomat i limitator brzine, audio sistem RD4 sa MP3 playerom; ručni klima uređaj; sjedalo vozača podesivo po visini.
Paket Plus: Električno sekvencijalno pomicanje stakala s vozačeve strane, električni vanjski
retrovizori, daljinski upravljač.
Paket Ljepši izgled: prednji branik u boji karoserije, okvir prednje maske, logotip dvostruke strelice
u boji, zadnji branik u boji karoserije djelomično obojani (ručice u boji, nosač u crnoj boji materijala), kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, 15″ ukrasni poklopci Feroe.

Opcijska oprema:
Connecting Box – 698 KM
Siva Aluminium – 769 KM
Cijena testnog vozila:
Cijena vozila po cjenovniku: 37.307 KM
Cijena vozila po cjenovniku sa opcijama: 38.774 KM
Cijena sa popustom : 29.081 KM Sve cijene su sa PDV-om

Berlingo Multispace – Tehnički podaci:
Motor: četiri cilindra, turbo dizel
Zapremina: 1560 cm3
Snaga: 73 kW (99 KS) pri 3750 okretaja u minuti
Okretni moment: 254 Nm pri 1750 okretaja u minuti
Mjenjač: Ručni 5 + R
Masa praznog vozila: 1374 kg Najveća brzina 166 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 12,4 sekundi
Potrošnja: Grad 5,1, van grada 3,9, kombinovana vožnja 4,3 l/100 km
Emisja CO2: 113 g/km
Zapremina prtljažnika: 675/1350 litara
Vrsta karoserije: Monovolumen
Gorivo (kapacitet rezervoara: 60 l dizel
Dimenzije vozila (D/Š/V): 4380/1810/1801 mm
Međuosovinski razmak: 2730 mm

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here