Test: KIA Sportage EX Fresh 1,6 CRDi 2WD 7-DCT

0
5048
Testirali smo Sportage sa 1,6 CRDi motorom uparen sa automatskim 7-DCT mjenjačem (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

KIA Motors je krajem januara ove godine u Sarajevu predstavila svoj modernizovani Sportage, čime je zapravo ovaj facelift model i oficijelno uveden na prodajno tržište u Bosni i Hercegovini. Proteklih dana ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku i konkretnije iskušati u vožnji osvježeni Sportage, koji je svakako jedan od poželjnijih SUV modela srednje veličine.
Testirali smo Sportage sa turbodizelskim 1,6 CRDi motorom uparen sa automatskim 7-DCT mjenjačem sa duplim kvačilom. Inače, ovaj novi 1,6 litarski motor je zamijenio Sportageov 1,7 litarski CRDi dizelski motor. Testni Sportage imao je sasvim solidnu opremu EX Fresh (u ponudi su četiri nivoa opreme: LX Active, LX Edition, EX Fresh i GT Line) te 19-inčne alu felge.
Riječ je o najuspješnijem modelu u Evropi korejskog proizvođača automobila, koji nakon 2,5 godine donosi osvježenja i brojna poboljšanja. Novi Sportage objedinjuje moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama, te motorima koji ispunjavaju i buduće emisijske standarde (EURO 6d).
O velikoj potražnji za Sportage ilustruju i podaci da je u Evropi tokom 2017. godine prodato 131 hiljadu primjeraka ovog modela što je bila četvrtina Kijine evropske prodaje. U svijetu je svakih 69 sekundi prodat jedan Sportage, a u martu 2018. godine (tri mjeseca nakon 25. godišnjice rođenja modela) proizveden je 5-milioniti Sportage. Ovaj model se za Evropu proizvodi u slovačkom gradu Žilina, u jednoj od najsavremenijih fabrika automobile u svijetu.
Prema najavama, KIA će do 2025. godine ponuditi 16 modela s naprednim motorima, od toga pet novih hibrida, pet priključnih hibrida, pet električnih vozila, a 2020. godine i novo vozilo na gorive ćelije.

Moderan dizajn

No, vratimo se aktuelnoj, četvrtoj generaciji Sportagea, čiji je restilizovan dizajn povjeren Kijinom evropskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj udio ugradili su i njihovi saradnici iz dizajnerskih centara u korejskom Namyangu i kalifornijskom Irvineu.
Nova izvedba Sportage dobila je moderniji izgled, sa sportskim detaljima. Izmijenjen je prednji branik s novim svjetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili kromiranim kućištem koji se proteže do donjeg otvora za ulazak zraka. Sportage je sada raspoloživ s evoluiranom maskom motora. Nova puna LED prednja svjetla, s LED dnevnim svjetlima u obliku četiri tačke i redizajniranim svjetlima za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i u skladu su sa tehnološkim razvojem.
Pozadi prevladavaju elegantna, vodoravno postavljena LED svjetla, dok su svjetlo za vožnju unazad, žmigavci i reflektirajuća traka ugrađeni u zadnji branik. Ovdje bi, ipak, mogli istači malu zamjerku jer su žmigavci nisko smješteni u uglovima vozila tako da se može desiti da vozači u drugom vozilu iza vas ne vide svjetla pokazivača pravca. Praktičnije bi, ipak, bilo da su žmigavci smješteni u blizini stop svjetala.
Sportage nudi pet novih boja karoserije, ukupno 11, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, bakrene i metalik plave (Blue Flame) koja je dobro ‘ležala’ testnom vozilu.
Dimenzije Sportage (dužina 4485 mm, širina 1855 mm, visina 1635 mm) i međuosovinski razmak (2670 mm) nisu promijenjene. Izuzetak je izvedba GT Line zbog oblika branika koji je sada 10 milimetara duži (4495 mm).
Izgled kabine uglavnom nije pretrpio veće promjene, a kokpit je već od ranije bio sasvim uspješno dizajniran tako da veće promjene zapravo nisu bile ni potrebne. Ipak, treba istači napredak kada je u pitanju zvučna izolacija tako da Sportage sada ima izuzetno tihu kabinu za svoju klasu, pa se buka ovjesa, motora ili trenja guma jedva čuje.
Putnička kabina osim dobrog dojma nudi i zaokruženu opremljenost. Između ostalih, tu su ‘sitnice’ poput grijanih prednjih i zadnjih sjedišta sa podesivim nagibom naslona, odlična automatska klimatizacija sa otvorima ventilacije i za zadnju klupu, dobar interface za vozača sa potpunim informacijama o vožnji i stanju vozila… Tu je i ništa manje bitno, vrlo upotrebljiv prtljažnik zapremine 480 litara (sa preklopom zadnjih sjedišta zapremina se povećava do 1469 litara), što je sasvim solidno za SUV čija je ukupna dužine manja od 4,5 metra.
Unutrašnjost Sportagea je izvedena vrlo ergonomski. Redizajnirani model dobio je novi volan i izmijenjenu ploču s mjeračima, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapecirunga. Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje s ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima prekidača.
U kabinu se ulazi lagano zbog povišenog klirensa. Vozačeva pozicija je odlična, prednja sjedišta se namještaju jednostavno i lagano je naći poziciju za upravljanje, a i preglednost je dobra. Sjedišta su vrlo udobna i ‘leže’ dobro u krivinama a podešavaju se i po visini. U kombinaciji sa naslonom za ruke na vratima i u središnjem dijelu te položajem i dizajnerskim rješenjem ručice automatskog mjenjača pruža ugodan položaj vozaču i za vožnju na dužim relacijama.

Novi infotaiment

Novi obruč volana je trokraki, multifunkcionalni i može se podešavati po dubini i visini. Dugmići na volanu podrazumijevaju i one koji se pomjeraju gore-dole, a oni su za neke radnje svakako praktičniji od drugih, npr. kod podešavanja jačine zvuka, promjena stanice na radiju…
Instrument tabla je pregledna, sa analognim instrumentima: desno je brzinomjer, sa pokazivačem nivoa goriva u dnu, a lijevo obrtomjer sa pokazivačem temperature rashladne tekućine u dnu. Između je ekran koji pokazuje trenutnu potrošnju i preostalu količinu goriva, u kojem je mjenjač stepenu prenosa, itd.
Pomenimo i dobro stilizovani novi infotaiment na centralnom dijelu kokpita, koji ima dobru grafiku navigacije, može se zumirati i vrlo upotrebljivo radi. Ispod infotaimenta su prekidači za audio uređaje, a ispod za podešavanje (dvoozonske) klime, a u trećem redu su dugmići za grijanje sjedišta, koje je moguće aktivirati i na stražnjem dijelu vozila.
Sa lijeve strane vozačeva sjedišta su prekidači za bezbjednosne sisteme. I tu male zamjerke dizajnerima (što nije karakteristično samo za Kiju već i mnoge druge proiztvođače automobile) koji su te tipke smjestili na manje pregledno mjesto – lijevo od volana u dnu panela. Tu su, kod Sportagea, komanda za aktiviranje sistema za upozorenje da je automobil izvan kolovozne trake, za isključenje start-stop sistema, potenciometar za podešavanje svjetlosnog snopa…
Za pohvalu su vrlo pregledni prekidači smješteni na vratima (naslon za ruku) za elektro otvaranje stakala, centralno zaključavanje vrata i elektronska regulacija vanjskih retrovizora.
Zadnja klupa Sportage obiluje sa dosta prostora, i ima niz prednosti u odnusu na prethodnu generaciju. Ne samo po pitanju prostora već i zbog toga što se naslon zadnje klupe (koji je djeljiv u omjeru 60:40) može podešavati i po nagibu.
Prtljažnik je praktičan, pravilnog oblika, sa poklopcom na dnu koji skriva donji dio koji je takođe upotrebljiv za smještaj nekih predmeta, a u donjem djelu može se odložiti i rolna sa pokrovom prtljažnika. Ispod je smješten i set za reperaciju jer Sportage nema rezervni točak.
Prtljažnik se otvara na dugme, a kod prostora za registarsku tablicu je smještena i kamerica za vožnju u rikverc. Vrata prtljažnika se dovoljno visoko podižu pa je lako ubaciti i kabastiju prtljagu. Inače, zapremina prtljažnika je 480 litara, a kada se sjedišta obore gepek se može proširiti čak do 1.469 litara.

Pogonski agregati

Sportage nudi široku paletu motora. Benzinska ponuda ostala je nepromijenjena. Kupci mogu birati između dva motora: 1.6 T-GDi maksimalne snage 177 KS i 265 Nm okretnog momenta s emisijama CO2 od 170 g/km te atmosferskog 1.6 GDi motora snage 132 KS i 161 NM o/m, dok emisije CO2 iznose 159 g/km.
Sve izvedbe s T-GDi motorom raspoložive su sa prednjim ili 4×4 pogonom (AWD), te 7-stepenim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (samo kod 4×4 pogona). ISG sistem (sistem start-stop ili zaustavi-kreni) standardan je kod svih motora.
Kod dizelaša, dosadašnji 1,7 litarski CRDi zamijenjen je novim 1.6 litarskim ‘U3’ CRDi agregatom, najčistijim dizelom koji je KIA proizvela. Dolazi u varijantama od 115 i 136 KS.
Već smo pomenuli da smo na testu vozili Sportage sa turbodizelskim 1,6 CRDi motorom snage 136 KS uparen sa 7-DCT automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Ukratko, ova kombinacija pokazala se izuzetno dobrom jer je testirani model sa prednjim 2WD pogonom uglavnom izvršavao vozačeve naredbe ( ako želite 4×4 AWD pogon možete ga dobiti uz doplatu od 2.800 KM).
Doduše, na momente smo u vožnji osjetili da je ovaj SUV sa svojih 1600 kg za svoju klasu nešto teži što se odražava i na ubrzanje (oko 12 sekundi do ‘stotke’). Ipak, ako vam je potrebno naglo ubrzanje, na primjer pri preticanju, može se uključiti tipka smještena kod mjenjača – kojom se aktivira mod SPORT koji je izuzetno koristan kada se stepen prenosa mijenja pri većem broju okretaja.
Dodajmo i da Sportage ima dobre kočnice i ovjes te da u zavojima kod oštrijeg ulaska automobil nema ekstremnih odstupanja, što je svakako zasluga i kvalitetnih pneumatika.
Prema tvorničkim podacima, najveća brzina SUV-a Sportage sa turbodizelskim 1,6 litarskim motorom snage 136 KS je 180 km/h, a ubrzanje 0-100 km/h je 11,8 sekunde.
Prosječna potrošnja na testu u kombinovanim uslovima (grad/magistralna cesta) iznosila je oko 6,1 litara na 100 km/h, s tim što u vožnji nismo štedjeli mod SPORT. U svakom slučaju, za SUV ove mase i cestovne infrastrukture kakva je u BiH, ovo je odličan rezultat.
Akcijska cijena testnog modela Sportage je 50.190 KM (uz doplatu od 800 KM za metalik Blue Flame boju). Cijena svakako nije mala, ali za ovakav model sa solidnom opremom koja uključuje niz sigurnosnih i pomoćnih sistema za vožnju, te 7-godišnju garanciju ili 150 hiljada pređenih kilometara to možda i nije loša opcija.
Što se tiče maloprodajnih cijena, koje su podložne akcijskim sniženjima, kompletan cjenovnik modela KIA Sportage možete vidjeti OVDJE

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
Motor: Diesel, turbo common-rail, 4-cilindrični, 16 ventila
Zapremina: 1598 ccm
Najveća snaga: 100 kW (136 KS) / 4000 obr/min
Najveći obrtni momenat: 320 Nm pri 2000-2250 obr/min
Najveća brzina: 180 km/h
ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 sec
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatik, DCT 7 brzina
Ovjes naprijed: MacPherson, gasni amortizeri i stabilizatori
Ovjes nazad: Multi-link, gasni amortizeri i stabilizatori
Kočnice naprijed / nazad: Hlađeni kočioni diskovi / kočioni diskovi
Dužina / širina / visina: 4485 / 1855 / 1635 mm
Međuosovinski razmak: 2670 mm
Odstojanje od tla: 182 mm
Težina praznog vozila: 1605 kg
Zapremina prtljažnika: 480 -1469 litara
Rezervoar za gorivo: 62 lit
Potrošnja: grad 4.8-5.0 / izvan naselja 4.5-5.0 / kombinovano 4.7-4.9 lit/100 km
Prosječna potrošnja na testu: 6,1 lit/100 km
Emisija CO2 kombinovano: 123 g/km
Emisijski razred: EURO 6d
Garancija: 7 godina
Akcijska cijena testnog modela: 50.190 KM
Doplata za metalik Blue Flame boju: 800 KM

Paket opreme EX Fresh

Sigurnost: Sigurnosni vazdušni jastuci na vozačevoj i suvozačevoj strani (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), Bočni sigurnosni vazdušni jastuci i bočne sigurnosne vazdušne zavjese, Elektronska kontrola stabilnosti ESC sa TCS sistemom protiv proklizavanja pogonskih točkova i VSM pomoćnim stabilizacionim sistemom, ABS sa elektronskom raspodjelom kočione sile EBD i sistemom pomoći pri naglom kočenju BAS, 16″ prednji kočioni diskovi i 16″ zadnji kočioni diskovi, Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HAC), Sistem za pomoć pri spuštanju nizbrdo (DBC), Automatsko aktiviranje sva četiri pokazivača smjera u slučaju naglog kočenja (ESS), Sistem za stabilizaciju prikolice (TSA), Imobilizator – Elektronska blokada motora protiv krađe, Prekid dovoda gorivom u slučaju sudara, Automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, Prednji sigurnosni pojasevi podesivi po visini, Upozorenje za neprivezane sigurnosne pojaseve naprijed i pozadi, Ručna parkirna kočnica, Sigurnosni alarmni uređaj, Battery Saver – Sistem za sprječavanje pražnjenja baterije kada je vozilo zaključano, TPMS – sistem nadzora pritiska u pneumaticima, Komplet za popravku probušenog pneumatika, Sistem pomoći pri parkiranju sa zvučnim upozorenjem (zadnji parking senzori), Sistem upozorenja za napuštanje vozne trake (LKA), Automatsko zatamnjivanje dugih svjetala (HBA), Upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača (DAW), Sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova (ISLW).

Unutrašnjost: Električno pomjeranje stakala naprijed i pozadi sa automatskim spuštanjem vozačevog stakla, Električno spuštanje i podizanje vozačevog stakla sa zaštitom protiv uklještenja, Nasloni za glavu podesivi po visini, Obruč upravljača i ručica mjenjača presvučeni kožom, Progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, sa komandama audio uređaja, Prostor za odlaganje na zadnjem dijelu prednjih sjedišta, Zadnja klupa sklopiva i djeljiva u odnosu 60:40, sa držačem za čaše u naslonu za ruke na zadnjoj klupi, Sidra za pričvršćivanje dva ISOFIX dječija sjedišta, Rolo prekrivač prtljažnog prostora sa mogućnošću sklapanja u pod, Osvjetljenje prtljažnika, Kuke za fiksiranje mreže u prtljažniku, Središnja konzola u metalnoj boji sa naslonom za ruku i pregradom (uzdužno prilagodljiva samo kod vozila sa ručnim mjenjačem), Priključci za napajanje (12V) naprijed, USB priključak na središnjoj konzoli, Unutrašnje ručice vrata u metalnoj boji.

Spoljašnost: 19″ Aluminijumski naplaci sa Continental pneumaticima (osim kod 1,6 GDI EX Fresh), Halogena projekcijska svjetla sa automatskim paljenjem, Spojler sa LED HSML svjetlom, Dnevna LED svjetla sa automatskim paljenjem, Poziciona LED svjetla, Zadnja svjetla za maglu, Prednja svjetla za maglu, Tonirana stakla, Dodatno zatamnjena zadnja stakla, Električno podesiva spoljna ogledala u boji vozila, Grijana i automatski preklopiva širokougaona spoljna ogledala, LED pokazivači smjera smješteni na spoljnim ogledalima, Spoljne ručice vrata u boji vozila, Hromirani okvir stakala, Krovni nosači.

Udobnost: Klima uređaj, Otvori za ventilaciju pozadi, Automatski klima uređaj sa dvije zone i odmagljivanjem vjetrobranskog stakla, Daljinsko centralno zaključavanje sa sklopivim ključem, Vozačevo sjedište podesivo po visini, Suvozačevo sjedište podesivo po visini, Podešavanje lumbalnog dijela vozačevog sjedišta, Sjedišta presvučena tkaninom, Supervision putni računar sa 3.5″ LCD displejom između pokazivača, reostat – podešavanje nivoa osvjetljenja instrument table, Upozorenje o nivou tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, Audio sistem sa 7″ LCD displejom osjetljivim na dodir, radio prijemnik i USB i AUX ulazi, Bluetooth uređaj sa glasovnim prepoznavanjem, 7″ satelitska navigacija sa EU kartama i TomTom® Kia Connected aplikacijama (informacije o saobraćaju, kamere za brzinu, lokalno pretraživanje i vremenski uslovi), 7 godina besplatno ažuriranje mapa, 2 prednja zvučnika, 2 zvučnika u zadnjim vratima i 1 visokotonski zvučnik, Elektrohromatski unutrašnji retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem, Sistem protiv smrzavanja prednjih brisača, Senzor za kišu, Kamera za vožnju unazad sa prikazom na LCD displeju ili displeju navigacionog uređaja, Tempomat i limitator brzine sa komandama na upravljaču, Grijanje prednjih i zadnjih sjedišta, Električna parkirna kočnica (samo A/T i DCT mjenjač), Drive Mode Select – Odabir načina vožnje (samo za A/T i DCT mjenjač)