TEST: Novi Citroen C3 FEEL PureTech 82 BVM

Novi C3 opremljen je motorima najnovije generacije: benzinski trocilindarski motori PureTech 68, 82 i 110, te dizelski motori BlueHDi 75 i 100. Ono čime se novi C3 ponosi jeste mogućnost personalizacije - u ponudi je devet boja karoserije i tri boje krova

0
4093
Vozili smo novi Citroen C3 FEEL PureTech 82 BVM (Foto: Profitaj.ba)

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Citroën je početkom januara ove godine prezentacijom za novinare u Sarajevu zvanično na tržište Bosne i Hercegovine uveo novu treću generaciju modela C3, koji je svjetsku premijeru imao u oktobru 2016. na sajmu automobila u Parizu.
Ovaj Citroënov potpuno novi model, s kojim francuski proizvođač u BiH ima ozbiljne ambicije (u 2017. biti među pet najbolje prodavanih automobila u svom segment), urednik poslovnog portal Profitiraj.ba imao je priliku testirati proteklih dana i uvjeriti se da namjere PSA grupacije nisu bez osnova.
Novi Citroen C3 je mali gradski hatchback, koji se ukupnom dužinom i međuosovinskim rastojanjem uklapa u postojeću klasu, ali snažno koketira sa crossoverima, najviše zbog svojih crnih zaštitnih plastika na lukovima blatobrana, pragova i branika. Iako je visina novog C3 niža za četiri centimetara u odnosu na prethodni model, donja najniža tačka karoserije je podignutija od tla. Ipak, u odnosu na prethodnika, novi C3 nešto je većih dimenzija: duži je za pet cm a širi dva centimetra. Povećan je i međuosovinski razmak sa 2,47 na 2,54 metra.
Dizajn novog C3 značajno se razlikuje od prethodnika i donosi novi avangardni stil. Sada ima jasne poveznice s modelom C4 Cactus, kombinacijom retro i modernog stila. Uostalom, i novi C3 kao i C4 Cactus (ali i još neki modeli iz PSA grupacije) koriste istu PSA PF1 platformu.

Personalizacija

Ono čime se novi C3 ponosi jeste mogućnost personalizacije. U ponudi je devet boja karoserije i tri boje krova što omogućuje oko 36 kombinacija. Testni C3 koji smo vozili imao je privlačnu svijetlo zelenu boju (Almond Green) karoserije u kombinaciji sa crnim krovom. Dodajmo i da testni model nije bio opremljen Airbump oblogama vrata, koje su dio dodatne opreme novog Citroëna C3.
U unutrašnjosti su dostupna četiri paketa uređenja, kako bi svako mogao izabrati unutrašnjost koja odgovara njegovoj osobnosti . Sjedišta novog C3 dizajnirana su tako da budu široka i prostrana, što je ključan element za udobnost kabine. Zvučna izolacija je zadovoljavajuća, ali se ipak pri brzinama preko 120 km /h osjeti nešto više buke u kabini.
Koncepcija novog Citroën C3 stavlja naglasak na ergonomiju komandi, brojne domišljate pretince, prikaz informacija u vožnji, te intuitivnu tehnologiju…
Uređenje kokpita je slično onom u C4 Cactusu, pa tako dominira veliki 7 inčni tablet ekran osjetljiv na dodir koji je postavljen na sredini armaturne ploče na kojem su dostupne brojne funkcije (dolazi u serijskoj opremi paketa Shine, a može se doplatiti u drugom paketu opreme Feel), te opciji otključavanja i pokretanja vozila bez ključa. Volan je moderan, lijepog dizajna, s osnovnim upravljačkim tasterima a vozaču je dobro vidljiva i instrument tabla. Novi C3 nudi i niz opreme koja su od velike pomoći vozaču, poput ABS, ESP, Hill Assist za pomoć pri kretanju na uzbrdici, upozorenje na nenamjerno prelaženje vozne trake …

Moderan dizajn

Novi C3 ima odvažan dizajn. Sprijeda sa svjetlosnim potpisom u dva nivoa, novi C3 poprimio je povišen izgled i pojačan dojam visine poklopca motora. Chevroni se dvostrukom kromiranom letvicom protežu do dnevnih LED svjetala i ističu cijelu širinu automobila.
Zategnuti krovni lukovi doprinose dinamičnoj silueti. I točkovi se odlikuju najvećim promjerom na tržištu (640 mm), koje pridonose udobnosti, nude visinu boka od čak 17’’ te ispunjuju blatobrane na koje se mogu dodati obloge za izgled crossovera. Stražnji kraj naglašava širinu vozila s naglašenim 3D svjetlima koja daju jedinstven i tehnološki napredan identitet novom modelu C3.
Poseban je trud uložen u aerodinamičnost C3 kako bi se postigao koeficijent otpora zraka SCx od 0,63 m².
Novi C3 posebno je okretan zahvaljujući promjeru kruga okretanja od 10,7 m, a svojom dužinom od 3,99 m kompaktan je u gradskom okruženju. Ima pet vrata i pet sjedala pa je praktičan u svim okolnostima, a novi C3 ima i prtljažnik od gotovo 300 litara. Maksimalno opterečenje C3 je do 570 kg.

Motori nove generacije

Novi C3 opremljen je motorima najnovije generacije. Benzinski trocilindarski motori PureTech 68, 82 i 110 (Stop & Start) te dizelski motori BlueHDi 75 (Stop & Start) i 100 (Stop & Start).
Testni model pokretao je benzinski PureTech trocilindraš s 82 KS i 118 Nm okretnog momenta, uparen s ručnim 5-stepenim mjenjačem, što ovom automobile teškom 980 kg omogućava pristojne performance uz relativno malu potrošnju goriva. Testni C3 ubrzavao je od 0 do 100 km/h za 14,9 sekundi, a može dostići maksimalnu brzinu od 168 km/h.
Prosječna potrošnja benzina na testnoj vožnji kretala se oko 5,5 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo imajući u vidu da je najveći dio vremena bio u gradskim uslovima vožnje i utroškom goriva od blizu 6 litara, dok je na otvorenoj cesti potrošnja iznosila oko 5,2 litre. Bitno je dodati da ovaj PureTech motor zadovoljava Euro 6 normu sa ispušnim plinovima od 109 g CO2/km.
Sve u svemu, novi Citroën C3 je moderan (prevashodno) gradski automobil, koji sa ponudom brojnih paketa opreme ima širok cjenovni raspon prilagođen željama i mogućnostima kupaca.
U tom cjenovnom razredu, na tržištu BiH najjeftiniji je C3 PureTech 68 sa opremom Live koji sa PDV-om košta 18.569 KM, dok cijena nešto snažnijeg i bolje opremljenijeg C3 Feel PureTech 82 iznosi 22.508 KM. Testni model, uz cjenovni popust s dodatnom opremom, imao je cijenu od 23.043 KM.
Kod dizelaša, cjenovno je najpristupačniji C3 Live BlueHDi 75 S&S sa cijenom od 22.883 KM, dok je najskuplji C3 sa motorom od 100 KS i bogatom opremom Shine za kojeg treba izdvojiti 30.761 KM.
U Citroënu su pripremili i posebne pakete i ponude za kupce u BiH tako da je kupcima najbolje o tome dogovarati u ovlaštenim prodajnim salonima.

Kompletan cjenovnik i tehničke karakteristike novog Citroëna C3 možete vidjeti ovdje

Serijska oprema za Feel: ABS, REF, AFU, ESP; sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici Hill Assist (osim za PureTech 68); detektor niskog pritiska u gumama; zračni jastuci za vozača i suvozača; bočni zračni jastuci za putnike u prvom redu; bočni zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu; ručna parkirna kočnica; upozorenje o nenamjernom prelaženju crte; prepoznavanje znakova ograničenja brzine; servo volan; volan podesiv po visini i dubini, tempomat i limitator brzine s podešavanjem uz volana; 1 običan ključ + 1 ključ s daljinskim podešavanjem i sa tri dugmeta; centralno zaključavanje vozila; električno podešavanje prednjih stakala; ručice na vratima i kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji; centralni ekran LCD na instrument tabli; putni računar; brojač okretaja; senzor za temperaturu; indikator promjene stepena prijenosa; zadnja svjetla sa 3D efektom; coffee break allert, unutrašnjost od tkanine u sivoj boji Mica sa zeleno žutima šavovima; po visini podesivo vozačevo sjedalo; ISOFIX; LED dnevna svjetla; električno podesivi i grijani vanjski retrovizori; ručice na vratima u boji karoserije; kućište vanjskih retrovizora u crnoj boji Perla Nera; armaturna ploča sa umetkom sjajne crne boje i sivom obrubom; volan sa kromiranim umetkom i podešavanjem određenih funkcija na volanu; centralni ekran LCD na instrument tabli s tekstualnim prikazom u bijeloj boji; ručni klima uređaj; radio RD6, Bluetooth, USB, AUX, 4 zvučnika; crni blatobrani i pragovi; 15″ čelične felge sa ukrasnim poklopcem ARROW.

Dodatna oprema: Citroen Connect Radio sa 7-inčnim ekranom na dodir (600 KM); Rezervni točak (244 KM); Krov, kućište vanjskih retrovizora, obrub maglenki u crnoj boji Onyx (563 KM); 16″ čelične felge sa ukrasnim poklopcem 3D (375 KM); Prednje maglenke (188 KM), Zelena Almond boja (281 KM) i Ambient Metropolitan Grey (563 KM).

CIJENA TESTNOG VOZILA
Cijena vozila po cjenovniku: 22.508 KM
Cijena vozila sa opcijama: 25.322 KM
Cijena vozila sa uključenim popustom: 23.043 KM

Tehničke karakteristike: C3 FEEL PureTech 82 BVM
Motor: 3 cilindra
Obim: 1199 cm3
Najveća snaga kW (KS) pri o/min: 60(82)/5750
Najveći okretni moment Nm CEE pri o / min: 118/2750 Euro norma: Euro 6
Mjenjač: Ručni, 5-stepeni
Masa praznog vozila: 980 kg
Dozvoljeno opterečenje: 570 kg Najveća brzina 168 km/h
Ubrzanje do 1000 m sa mjesta: 36,1 s
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 14,9 sekundi Dužina: 3,99 m
Širina: 1,75 m
Visina: 1,47 m
Međuosovinski razmak: 2,54 m
Potrošnja: Gradska vožnja: 5,7 l/100 km
Vangradska vožnja: 4,1 l/100 km
Kombinirana vožnja: 4,7 l/100 km
Potrošnja na testu (prosjek): 5,5 l/100 km (grad 5,9 l, van grada 5,2 l)
Gorivo – benzin 95; kapaciteta rezervoara 45 litara
Emisija CO2: 108 g/km
Obim prtljažnika: 300 litara

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here