TEST: Novi DS 5 So Chic BlueHdi180 S&S EAT6

Testni DS 5 pokretao je 2-litarski turbodizelski motor BlueHdi snage 181 KS (133 kW), koji zadovoljava ekološku normu Euro 6, a bio je uparen sa novim šestostepenim automatskim mjenjačem

0
502
Novi izgled DS 5 sprijeda: Nova maska i svjetla a sportski izgled krase usisnici na odbojniku

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Novi DS 5 je na tržištu Bosne i Hercegovine zvanično predstavljen sredinom maja ove godine u Banja Luci, a ‘društvo su mu pravili’ novi DS 3 i DS 4. Na taj način ovi DS noviteti, svojevrsni simboli modernog luksuza i povratka francuskog automobila u visoku gamu, i službeno su lansirani na tržište BiH potvrđujući svoju ambiciju da nudi odvažna i izuzetna vozila.
Novi DS 5 kultni je model marke DS* (bivši dio Citroëna) koji personalizira sve njene vrijednosti: avangardan dizajn, visoku tehnologiju, luksuz i udobnost. U odnosu na prethodnika pretrpio je određene dizajnerske, tehnološke i mehaničke izmjene.
DS 5 se pojavio 2012. i nakon priličnog uspjeha kojeg je gradio četiri godine na tržištu, stigao je redizajn a sa njim i niz ergonomskih izmjena izvana i iznutra ali i novim snažnijim motorom.
Novi DS 5 ponosi se DS LED Vision tehnologijom koja obuhvata nove snažne farove udružene sa snagom ksenonskih sijalica i LED modula, pomične pokazivače smjera, te prednje maglenke s LED diodama s funkcijom za osvjetljenje krivine. Kako bi taj prednji dio bio još više upečatljiv dizajneri su elegantno postavili šesterougaonu masku (s logotipom DS) s naglašenim hromiranim okvirom čija se dva sjajna krila protežu u prednja svjetla.
Dodatni sportski izgled krase usisnici na prednjem odbojniku, koji se završavaju u unutrašnjosti blatobrana, što osim efektnog izgleda doprinosi i boljoj aerodinamičnosti. Bočna strana automobila obiluje linijama koje naglašavaju eleganciju ovog modela.
Pogled straga dodatno ističe stas novog DS 5 s vrlo širokim tragom kotača, naglašen dvjema hromiranim ispušnim cijevima ugrađenima u stražnji odbojnik, spojlerom iznad zadnjeg vjetrobranskog stakla, te svjetlosnim potpisom.

Interier u stilu kokpita aviona

DS 5 je svojim unutrašnjim dizajnom nadmašio svoje konkurente, dizajnerski bježeći od konzervativnih i stereotipnih rješenja. Unutarnje uređenje novog DS 5 je prilagođeno vozaču i glavne komande (u stilu kokpita aviona) nalaze se na dvjema središnjim konzolama – pored vozača i na stropu, u obliku posebnih tipki i prekidača.
Na krovu se nalaze tri otvora panoramskog krova koja stvaraju jedinstven svjetlosni doživljaj tokom vožnje danju i noću. Panoramski krov podijeljen je na tri segmenta – iznad prednjih sjedišta po jedno tamno staklo, a iznad stražnjih sjedišta jedinstveno. Ispod svakog je neovisna crna roletna koju je moguće navući pritiskom dugmeta na krovnoj konzoli.
Na visoko postavljenom tunelu kod mjenjača dominiraju tasteri za elektronsko upravljanje prozorima, a sve to u završnici upotpunjuje elegantna električna parkirna kočnica. Doduše, ti brojni tasteri ponekad mogu zbuniti vozača i na njih treba naviknuti.
Volan je odličnog dizajna, udoban, zaravnjen na donjem dijelu i pun hromiranih detalja, dok je instrument tabla izvedena u digitalnoj tehnologiji.
DS 5 je dobio i novu visoku tehnologiju koja dolazi u znaku ekrana najnovije generacije osjetljivog na dodir, koji omogućuje i novu internetsku uslugu New Mirror Screen. Taj novi sistem nudi lakši pristup svim funkcijama automobila, od navigacije do muzike.
Novi DS 5 ima i naprednu opremu koja je uglavnom dostupna već od osnovnog nivoa opremljenosti.
Tako je kokpit krov u duhu pilotske kabine: panoramski krov Cielo sa 3 električno podesiva zastora uključen u ponudu opreme u kojoj se već nalazi putno računalo, tempomat i limitator brzine, zatim ektrična parkirna kočnica, sistem za pokretanje motora bez ključa, električno preklopljivi, podesivi i grijani vanjski retrovizori, automatski klima uređaj sa dvozonskom regulacijom, automatski brisači vjetrobranskog stakla, automatsko paljenje dnevnih svjetala, prednje maglenke s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju, detektor niskog pritiska u gumama, pomoć kod parkiranja naprijed i unazad…

Problem sa rezervnim točkom

Za dodatnu sigurnost, novi DS 5 također ima funkciju DS Connect Box s paketom SOS & Assistance, naprednim sistemom koji omogućava automatsko upućivanje hitnog poziva i lokaliziranu pomoć na cesti sa slanjem odgovarajuće pomoći u slučaju nezgode. To u Evropi dobrim dijelom funkcionira, ali ne i na cestama u BiH. Nama bi paket SOS & Assistance bio od velike koristi nakon što nam je pukla zadnja guma na testnom DS-u, a set za privremeni popravak guma nije bio od veće koristi jer je on funkcionalan kod manjih oštećenja (npr. bušenja gume manjim ekserom ili šarafom). Kako u ovom vozilu fabrički nije predviđena rezervna guma, što je po našoj ocjeni mana, morali smo kontaktirati Assistance servis u inostranstvu (telefonski razgovor trajao 10-ak minuta), kako bi nam poslali lokalnu šlep službu (Asistencije na putu). Nažalost, na tu uslugu morali smo čekati više od sat i po vremena, iako je oštećenje gume bilo na cesti u Sarajevu. Šta bi tek bilo da nam je pukla guma negdje van grada, na lokalnom putu ili nekom planinskom prevoju!?
Stoga i ne čudi praksa da brojni vlasnici automobila (koji tvornički nemaju rezervni točak) nabavljaju makar i polovnu felgu i gumu, kako bi izbjegli neprijatnosti i duže čekanje na putu zbog probušene gume.
Nadati se, pak, da će proizvođači uvažiti ove sugestije i da će, makar i na uštrb smanjenja zapremine prtljažnika, pronaći prostor u gepeku i za rezervni točak.
Inače, zapremina prtljažnog prostora od 468 litara sasvim je dovoljna za namjenu ovog automobila.
Što se tiče vožnje, tu apsolutno nemamo zamjerki novom DS-u. Na cesti, DS 5 sjedinjuje dinamičnost i sigurnost. Ovjes je u odnosu na prethodnika izmijenjen radi veće udobnosti. U tu svrhu amortizeri su opremljeni tehnologijom PLV (Preloaded Linear Valve) za bolje upijanje neravnina i linearan prenos sila u amortizeru. Istodobno je povećana brzina njihova rada. Tako novi DS 5 bolje ublažava nepravilnosti ceste i znatno je udobniji zahvaljujući smanjenju vibracija, buke i udaraca.
DS 5 je kreiran kao luksuzan automobil, pa je prednost data masivnim sjedištima i oblogama kako bi se putnici (maksimalno 4-5) u njima osjećali udobno.

Snažniji motori sa manjom emisijom CO2

Što se tiče motorizacije, novi DS 5 opremljen je najnovijim motorima grupe PSA (Peugeot-Citroen). Od benzinskih do dizelskih, svi motori u ponudi snažni su (od 120 do 210 KS) i ekološki prihvatljivi (od 3,8 l/100 km do 4,3 l/100 km za dizelske motore). Tu je i motor Hybrid 4×4: emisije CO2 od 90 g/km uz potrošnju od 3,5 l/100 km u mješovitoj vožnji.
Najjeftiniji DS 5 sa benzinskim motorom So Chic THP 165 S&S EAT6, 121 kW/165 KS, 1598 ccm, do registracije na tržištu BiH košta 64.223 KM, a kod dizelaša je Chic BlueHDi 120 S&S BVM6, 88 kW/120 KS, 1560 ccm, čija je cijena sa PDV-om 56.270 KM. Najskuplji DS 5 je So Chic Hybrid4 ETG6, 147kW/200 KS, 1997 ccm, sa serijskom opremom, čija je cijena do registracije 81.573 KM.
Mi smo protekle sedmice imali priliku testirati novi DS 5 sa provjerenim 2-litarskim turbodizelskim motorom BlueHdi snage 181 KS (133 kW), pri 3.750 okr/min i 400 Nm okretnog momenta pri 2.000 okr/minuti, koji zadovoljava ekološku normu Euro 6 (emituje svega 110 grama CO2).
Ugradnjom novog turbopunjača i povećanjem pritiska prednabijanja i pritiska sagorijevanja snaga motora DS 5 BlueHDI180 povećana je za 20 KS u odnosu na prethodnu generaciju (HDi 160). DS 5 pokretan novim motorom do 100 km/h stiže za 9,2 sekunde, dok najveća brzina iznosi 220 km/h.
Motor je uparen sa novim šestostepenim automatskim mjenjačem. Pored klasičnog automatik ‘drive’ moda tu je i ‘S-sport’ mod, ali i mod za vožnju u zimskim uslovima. Ta kombinacija snage i mjenjača garant je dobre performanse i udobnosti u vožnji unatoč težini ovog vozila od preko 1,5 tone. Ugođaj u vožnji s novim DS 5 na zavidnom je nivou kako se i očekuje od limuzne koja nosi DS značku.
Kada je u pitanju potrošnja goriva testni DS 5 u gradskim uslovima prosječno je trošio do 8,7 litara goriva, dok mu je na otvorenoj magistralnoj cesti bilo potrebno nešto više od 5,5 l/100 kmh.
Testni model bio je opremljen bogatim paketom opreme So Chic čija je osnovna cijena 70.788 KM, dok mu je sa opcijskom dodatnom opremom cijena porasla na 81.236 KM. Toj cijeni je najviše ‘kumovao’ izgled sjedišta (paket polanilinske kože Fauve oker boje u izvedbi Bracelet), prošivena na način koji podsjeća na metalnu narukvicu ručnog sata, sa cijenom od 5.815 KM. Cijenu su povećali i Xenon farovi Full LED (1.688 KM), metalik boja (1.238 KM), sistem HiFi (957 KM) i ADML – otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa (750 KM).
Zapravo, to je DS – automobil koji nije namijenjen konvencionalnom nego kupcu koji na određen način želi biti prepoznat.
________
* Razdvajanjem DS-a od Citroëna nastala je nova automobilska marka DS koja je službeno stvorena 1.6.2014. u Parizu i potvrđuje svoj cilj – podizanje francuske automobilske industrije na nivo visoke klase. Paleta DS danas uključuje DS 3, DS 3 Cabrio, DS 4, DS 5 i DS 5LS i DS 6 koji je u prodaji samo na kineskom tržištu.

 

Serijska oprema: ABS /REF / AFU / ARS / ASR/ FSE / ESP; električna parkirna kočnica; putno računalo; programirajući tempomat i limitator brzine; prednji i bočni zračni jastuci te zavjesasti zračni jastuci; pokretanje motora bez ključa; volan (kožni) podesiv po visini i dubini; električno pomicanje prednjih i zadnjih stakala; električno preklopljivi, podesivi i grijani vanjski retrovizori u crnoj boji; unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; automatski klima uređaj sa dvozonskom regulacijom; automatski brisači vjetrobranskog stakla; prepoznatljiv svjetlosni potpis na prednjem i zadnjem dijelu sa svjetlosnim vodičima; zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika; dvostruka kromirana ispušna cijev; automatsko paljenje dnevnih svjetala; prednje maglenke s funkcijom statičkog osvjetljenja pri skretanju; unutrašnja dekoracija Chrome Lennox; metalik pragovi vrata; LED dnevni farovi; detektor niskog pritiska u gumama; analogni sat; kokpit krov u duhu pilotske kabine: panoramski krov Cielo sa 3 električno podesiva zastora; novi radio i navigacijski sistem sa ekranom na dodir NAC B2, BlueTooth, CD, USB, AUX i pomoć kod parkiranja naprijed i unazad; Citroen e-Touch; paket u kombinaciji zrnasta koža/tkanina (3IFZ); set za privremeni popravak guma; 17″ aluminijske felge Houston.

Opcijska oprema:
Xenon farovi Full LED (paket Vidljivost – 1.688 KM
Sistem HiFi (nije moguće na Hybrid 4) – 957 KM
ADML – otključavanje vozila i pokretanje motora bez ključa – 750 KM
Metalik boja – 1.238 KM
Paket polanilinska koža u oker boji: sadrži obloge sjedišta u koži Fauve u izvedbi Bracelet – 5.815 KM (10.448 KM)

Cijena testnog vozila po cjenovniku : 70.788 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama: 81.236 KM

Tehnički podaci:
Motor: turbo, redni četvorocilindrični 1997 ccm
Maksimalna snaga u kW (KS) pri obrt/min: 133 (181)/3750
Maksimalni obrtni momenat u Nm pri o/min: 400/2000 Norma: Euro 6
Mjenjač: Automatic, 6-brzina
Pogon: na prednje točkove
Masa praznog vozila: 1540 kg
Dozvoljena opterećenost: 585 kg
Maksimalna brzina: 220 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km/h: 9,2 sekundi
Potrošnja: Gradska vožnja 5,1, van grada 3,8, kombinirana vožnja 4,3 l/100 km
Emisja CO2: 110 g/km
Dimenzije: dužina 4530; širina 2128; visina 1505 mm
Zapremina prtljažnika: 468 – 1288 llitara
Kapacitet rezervoara (dizel): 60 litara

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here