TEST: Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Osvježeni Peugeot 508 dolazi opremljen benzinskim i dizel motorima poslijednje generacije kao i najmodernijim sistemima za komunikaciju te 7" ekranom osjetljivim na dodir

0
1685
Vozili smo redizajnirani Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Nedavno smo imali priliku testirati restilizovanu verziju modela Peugeot 508 koji se hvali novim vizuelnim identitetom, tehnološkim inovacijama i modernijim motorima… I mogli bi reći, Peugeot je uspio u namjeri: redizajnirani model 508 je dobio dozu suptilne profinjenosti zadržavši pri tome karakterističnu elegantnu formu svoga prethodnika, koji je svjetsku premijeru imao 2011. godine da bi već 2014. dobio i facelift verziju.
Peugeotova perjanica 508 je najveći model francuskog proizvođača, i sasvim je jasno da su i ambicije vezane za taj model odnose na premium klasu. Vidljivo je to i na eksterijeru i u enterijeru.
U odnosu na prethodnu modelsku generaciju, novi Peugeot 508 ima nešto manju masku hladnjaka sa prepoznatljivim znakom lava u sredini, dizajn svjetala još je izražajniji, uz upotrebu Full LED tehnologije, te niži i manje profilisan poklopac motora, dok su straga vidljive izmjene na svjetlima i braniku, koji su sada izražajniji i naglašavaju čvrst karakter automobila.
Kada se vozilo kreće sa upaljenim svjetlima, brzinom manjom od 40 km/h, prednja svjetla za maglu automatski se pale s unutrašnje strane zavoja, time dodatno osvjetljavajući cestu.
Što se tiče bezbjednosti novi 508 opremljen je sa 6 zračnih jastuka za veću sigurnosti: 2 prednja zračna jastuka, 2 bočna jastuka sprijeda i 2 zračne zavjese sprijeda i straga.

Brojna oprema i asistenti pomoći

Peugeot 508 raspolaže sa brojnom opremom i asistentima pomoći. Električna parkirna kočnica ujedinjuje dvije funkcije: automatski se uključuje prilikom gašenja motora, te se automatski otpušta prilikom kretanja vozila. Hill Assist funkcija kratko zadržava kočnice, do 2 sekunde, kako bi se olakšalo kretanje na uzbrdici.
Tu je i elektronski ključ koji Peugeot 508 čini jednostavnijim za otključavanje i zaključavanje, zamjenjujući klasičan ključ za pokretanje vozila. Dovoljno je držati ključ u džepu ili torbi i laganim dodirom ručice vrata će se automatski otključati. Za pokretanje vozila dovoljno je pritisnuti Start/Stop tipku.
Jedna od opcija dostupnih na novom Peugeot 508 je stakleni panoramski krovi koji seže do stražnjeg reda sjedala kreirajući osjećaj svjetla i prostranosti u cijeloj kabini te još više dinamičnosti vanjskom izgledu automobila.
Unutrašnjost 508-ice je ergonomski dobro riješena, a sjedala su udobna i dobro profilisana, sa atraktivnom kombinacijom kože i tkanine, uz stepenasto (po želji) grijanje prednjih sjedala i zaista prostranu kabinu smještenu u vozilu dužine 4829 mm, uz 2817 mm međuosovinskog razmaka.
Volan dobro leži u rukama, a postavljen je tako da će vozač, uz tek male korekcije, brzo i lako naći optimalan položaj. Organizacija table sa instrumentima je dobra i pruža brojne, lako čitljive informacije.

Moderni Infotainment sistem

Centralni displej omogućuje brojne funkcije i komande, uključujući navigaciju i vožnju unatrag pomoću stražnje kamere koja dobro projektuje sliku kretanja vozila u rikverc omogućavajući vozaču lakši manevar i uz veću sigurnost. Takođe, prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju nude zvučni i vizualni signal o udaljenosti vozila od prepreka.
Infotainment sistem je lijepog i modernog izgleda, uz dobro raspoređene ikone tako da je pretraživanje po 7-inčnom touch ekranu praktično i lako. Upravljanje multimedijom je dakako moguće i putem kola upravljača. Peugeot 508 nudi i opciju četverozonskog automatskog klima uređaja, omogućujući svakom putniku da individualno podešava željenu temperaturu za maksimalnu udobnost.
Stražnja klupa je udobna i profilisana slično kao prednja sjedišta, što znači da će čak i korpulentniji putnici imati dovoljno prostora. Prtljažnik raspolaže zapreminom od 545 l, a ukoliko se preklope stražnja sjedala prostor se povećava na 1581 litara. Karavanski 508 SW nudi 660 odnosno 1865 litara.

Motori s Euro 6 normom

Osvježeni Peugeot 508 krase i novi snažni motori koji zadovoljavaju nove Euro 6i norme. Tako na primjer, motor 1.6l THP snage165 KS emituje emisiju CO2 od svega 129 g/km (BVM6). Novi 2.0l BlueHDi 180 EAT6 uz emisiju CO2 od 111 g/km – nudi jedan od najboljih omjera snage i potrošnje goriva na tržištu.
Testni Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6 pokretao je 2.0-litreni turbodizelski četverocilindrični BlueHDi motor sa 16 ventila. Motor razvija 180 KS i 400 Nm okretnog momenta što je, po fabričkim uputstvima, dovoljno da novu 508-icu ubrza do ‘stotke’ za 8,5 sekunde. Inače, maksimalna brzina ovog modela (koji teži oko 1540 kg) je 230 km/h.
Ovaj 2.0-litreni BlueHDi motor uparen je sa sekvencijalnim automatskim 6-stepenim mjenjačem (EAT6), koji – uz mogućnost ručnog mijenjanja stepeni prenosa putem ručice mjenjača te polugicama na upravljaču (Quickshift) – ima i S (sport) način vožnje. U normalnom načinu stepeni prenosa se mijenjaju između 1500 i 2000 okretaja, motor se vrti na oko 1500 pa je vrlo tih, a u sportskom načinu dostiže do 4500 okr/min nakon čega se automatski prebacuje u naredni stepen.
U vožnji se automatski mjenjač pokazao brz u promjenama, prebačaji su uglavnom ležerni i posve uglađeni, a pohvalno je i što su polugice mjenjača na volanu fiksne i ne vrte se zajedno s upravljačem pa su time praktičnije u vožnji zavojima. Prebacivanja su u tom slučaju brza i efikasna, trzaja praktički nema i motor reagira trenutno i vrlo snažno.
Ova kombinacija motora i mjenjača prvenstveno nude odličan komfor u vožnji. Peugeot 508 postavljen na 17-colne gume je u skladu s francuskim standardima vrlo udobnog ovjesa, buka je mala, a opreme u paketu Allure ima narodski rečeno ‘na bacanje’ (vidjeti u donjem dijelu teksta).
Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT6 nam je tokom testne vožnje (na otvorenoj i gradskoj cesti) u prosjeku trošio oko 8 litara, što se uklapa u očekivanja i objektivno je mala stavka za ovu veliku poslovnu limuzinu. Doduše, tvornički podaci se razlikuju od naših mjerenja (vidjeti u tabeli Tehničke karakteristike), ali treba uzeti u obzir da su te podatke verificirali testni vozači u strogo kontrolisanim uslovima. Ipak, dobro je znati da će rezervoar zapremine od 72 l osigurati autonomiju od nešto više od 1.000 kilometara.
Model 508 Peugeot se na tržištu u Bosni i Hercegovini veoma dobro pozicionirao i sa cijenama, imajući u vidu da su njegovi direktni konkurenti znatno skuplji. Tako se na primjer testni Peugeot 508 sa 180 KS snažnim 2.0 BlueHDi motorom i bogatim paketom Allure opreme po akcijskoj cijeni može kupiti za 51.783 KM, dok je njegova cijena po redovnom cjenovniku znatno skuplja i iznosi 63.929 KM.

Cjenovnik modela Peugeot 508, opcijske opreme i tehničke karakteristike može vidjeti ovdje

PEUGEOT 2.0 HDi 180 EAT – TEHNIČKI PODACI:
Motor turbodizelski, 4 cilindra
Zapremina 1997 ccm
Maksimalna snaga 133 kW (180 KS) pri 3.750 o/min
Maksimalni obrtni momenat 400 Nm pri 2.000 o/min
Mjenjač AM6 III – 6 stepeni automatski Pogon prednji
Maksimalna brzina 230 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 8,5 s
Emisija CO2 105 – 110 g/km
Norma o zaštiti okoliša EURO 6
Masa vozila 1.540 kg
ECE – potrošnja u gradu 4,8 – 5,0 l/100 km
EUDC – potrošnja izvan grada 3,6 – 3,8 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji 4,0 – 4,2 l/100 km
Dužina 4830 mm
Širina 2068 mm (sa ogledalima)
Visina 1456 mm
Međuosovinski razmak 2817 mm
Zapremina rezervoara 72 l
Zapremina prtljažnika 545 / 1.581 l

Serijska oprema: Sistemi protiv blokiranja točkova (ABS), pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR), automatsko zaključavanje vrata pri pokretanju vozila, sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), sistem za kontrolu pritiska u gumama, detektor niskog pritiska u gumama, akustično vjetrobransko staklo, halogeni farovi, LED dnevna svjetla, LED pokazivači smjera, kožna ručica mjenjača, volan podesiv po visini i dubini, prednji i bočni zračni jastuci, bočni zračni jastuci za sve putnike, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, grijana prednja sjedala, električno podešavanje sjedala u lumbalnom djelu, daljinsko centralno zaključavanje, električno podešavanje prednjih i zadnjih stakala, električno podesivi i grijani vanjski retrovizori, putni računar, elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3 sa ručicom, kromirana letvica na vratima prtljažnika, ručice na vratima u boji karoserije, treće stop svjetlo, ekran na dodir (SMEG +), radio, CD čitač MP3, USB i AUX priključak, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, srednji naslon za ruke na zadnjim sjedalima, otvor za transport dugačkih predmeta u naslonima stražnjih sjedala, utičnica 12 V u zadnjem dijelu, 17″ aluminijske felge Style, automatsko zaključavanje vozila u pokretu, emitiranje muzike sa telefona (Audio streaming), sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, tempomat i limitator brzine, kožni obruč volana, električna sigurnosna blokada za djecu, zadnji parking senzori, sjedalo suvozača sa podešavanjem visine, automatski dvozonski klima uređaj, senzor za kišu, mogućnost funkcije ‘Follow me home’, navigacija RT6 (ugrađena memorija s kartama Evrope), LED prednje maglenke, zaštitni tepisi, električna parkirna kočnica, otključavanje i paljenje vozila pomoću elektroničke kartice.

Opcijska oprema: Full LED prednji farovi + automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla (2438 KM); Prednji parking senzori + električno preklopivi vanjski retrovizori + sistem za kontrolu mrtvog kuta + kamera za pomoć pri vožnji unazad + vanjski retrovizori sa osvjetljenjem (1.135 KM); Specijalna metalik boja – perla bijela (1587 KM)

Cijena osnovnog vozila bez opcija: 58.769 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama
Cijena opcija: 5.160 KM
Cijena po cjenovniku: 63.929 KM
Cijena testnog vozila za krajneg kupaca 51.783 KM (*Ponuda važi do 31.12.2016)

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here