TEST: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion Highline sa 150 KS

Novi Tiguan je dostupan sa osam turbo-benzinskih i dizel motora koji zadovoljavaju Euro 6 norme i do 24 posto su ekonomičniji od prethodnika

0
59038
Tiguan izgleda zrelije i skupocjenije nego prije, s cijenama na približno istom nivou

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Kompanija Porsche BH, generalni zastupnik za marku Volkswagen za BiH, predstavila je u Sarajevu krajem maja ove godine domaćem tržištu novi Volkswagen Tiguan. Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku nedavno testirati ovaj novi Volkswagenov SUV koji je u odnosu na prethodnika značajno napredovao – i sa tehnološkog i aspekta sigurnosnih standarda.
Ukratko, novi Tiguan (čije ime predstavlja poveznicu tigra i iguane) je moderniji, praktičniji i daje više mogućnosti.
Podsjetimo, prvi Tiguan nastao je na PQ35 platformi, kao i VW Golf. Ovaj model naišao je na dobar tržišni odziv, a o njegovom uspjehu najbolje govori podatak o prodaji koja je gotovo dosegla 3 miliona primjeraka.
Druga generacija Tiguana predstavljena je prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu, i već je u najavama bilo jasno da se radi o ozbiljnijem modelu, sa naglaskom na poboljšana vozna svojstva i viši nivo luksuza.

Široka paleta motora

Nova generacija Tiguana postavljena je na MQB platformi, kao i Audi Q3, koja je omogućila smanjenje težine za 50 kilograma u odnosu na prethodni model. Novi Tiguan je duži od prethodnika za 60 mm, širi je za 30 mm i niži za 33 mm. Međuosovinsko rastojanje je duže za 77 mm, pa razmak između prednje i zadnje osovine sada iznosi 2.681 mm.
Ovakve izmjene dimenzija nedvosmisleno ukazuju da je novi Tiguan udobniji, te da pruža više prostora i za putnike i za prtljag. Naime, prostor u prtljažniku je povećan za 145 litara, na 615 litara, dok sa preklopljenim naslonima dostiže 1.665 litara.
Iako je novi Tiguan niži od prethodnika, rastojanje od tla je povećano, što osigurava lakše savladavanje teških terena. Iako nije koncipiran kao pravi terenac, njegove sposobnosti nadilaze očekivanja. Na makadamu i na tvrdim podlogama, gotovo da i nećete osjetiti da, zapravo, niste na asfaltu. Tiguan će bez većih poteškoća savladavati uspone, nizbrdice i prepreke i na travnatim i blatnjavim površinama.
Novi Tiguan je dostupan sa osam turbo-benzinskih i dizel motora koji zadovoljavaju Euro 6 norme i do 24 posto su ekonomičniji od prethodnika.
Paleta benzinaca sastoji se od TSI jedinica snage 125 KS (92 kW), 150 KS (110 kW), 180 KS (132 kW) i 220 KS (162 kW). Kod dizelaša na raspolaganju su četiri TDI motora snage 115 KS (85 kW), 150 KS (110 kW), 190 KS (140 kW) i 240 KS (176 kW).
Modeli sa baznim benzinskim i dizel motorom nude se u verziji sa pogonom na prednje točkove, dok je kod ostalih varijanti pogon na sva 4 točka (4Motion) dostupan kao standard ili kao opcija. Verzije sa 4Motion sistemom opremljene su sa 4 moda vožnje (Onroad, Snow, Offroad i Offroad Individual), koje vozač može da izabere na centralnoj konzoli pored ručice mjenjača.
Model koji smo imali priliku testirati bio je Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion, opremljen Highline paketom opreme i Pure White bojom karoserije koja je izvanredno pristajala ovom izvanrednom Volkswagenovom SUV-u. Doduše, i cijena je u skladu s njegovim izgledom i perfomansama, tako da je za njegovu kupovinu do registracije potrebno izdvojiti oko 75 hiljada KM.
Inače, osnovna cijena modela sa benzinskim motorom (zavisno od Comfortline ili Highline paketa opreme) kreće se od 51.700 do 56.300 KM, a sa dizel motorima od 50.300 do 58.700 KM.

Osvježen dizajn, smanjena potrošnja goriva

Testni Tiguan pogonio je dvolitarski TDI dizelski četverocilindrični agregat, uparen sa automatskim sedmostepenim DSG mjenjačem i 4motion prenosom na sve točkove. Motor razvija maksimalnu snagu od 150 konjskih snaga (110 kW) pri 3.500 o/min, te najveći okretni moment od 340 Nm između 1.750 i 3.000 o/min. To je dovoljno za ubrzanje do ‘stotke’ za 9,3 sekundi, dok je maksimalna brzina 200 km/h.
Fabrički deklarisana prosječna potrošnja goriva novog Tiguana iznosi 5,0 – 6,8 l/100 km, uz emisiju CO2 147 – 149 g/km. U kombinovanoj vožnji (grad-otvorena cesta) testni model prosječno je trošio oko 5,6 litara na 100 kilometara puta što je u odnosu na snagu motora i težinu (masa praznog vozila 1.660 kg) sasvim zadovoljavajuće.
Za ostvarenje Euro 6 normi koristi se SCR (selektivna katalitička redukcija), a rezervoar za AdBlue, smješten je uz rezervoar za gorivo, što je praktično, jer na taj način neće zaboraviti doliti aditiv kada je to potrebno.
Dizajnerski gledano, novi Tiguan donosi osvježenje. Snažan i mišićav zadnji kraj, bočnih linija koja se proteže od prednjeg blatobrana na zadnje LED svjetla, agresivan i sportski prednji kraj sa prednjim svjetlima u LED tehnologiji. Ispod njih je branik, sa velikim usisnikom i saćastom rešetkom, omeđen svjetlima za maglu.
Serijske aluminijske felge od 17 inča čine ga vrlo atraktivnim. Novost su i bočne zaštite na lukovima blatobrana, koji su koristan dodatak u zaštiti od kamenčića.
Dobar položaj za upravljačem je lako naći jer su sjedišta vozača i suvozača udobna i mogu se podešavati u svim pravcima. Stražnja klupa je dovoljno odmaknuta od naslona prednjih sjedišta, tako da ostavlja dovoljno prostora za noge. Naslon stražnje klupe, djeljiv je u omjeru 40/20/40, što je veoma praktično.
I ergonomija je na zavidnom nivou. Središnji naslon za ruku je serijska oprema, a ispod njega je pretinac. Veliki ekran audiouređaja nudi Mirror Link povezivanje, a novost je mogućnost korištenja SIM kartice koja omogućava korištenje interneta. Napredniji paketi Comfortline i Highline imaju displej u boji veličine osam inča sa navigacijom i podrškom za iOS i Android sisteme.
Tiguan dolazi sa sistemom za pozivanje za pomoć, koji će biti standard u EU samo u 2018. godini. U slučaju da vozač nije u mogućnosti da pozove pomoć nakon nesreće, Tiguan automatski poziva 112 ili centar Volkswagen.
Novi Tiguan opremljen je savremenim sigurnosnim sistemima, poput sistema za detekciju umora, kontrole glavnog snopa svjetla, koji se oslanja na kameru – Light Assist i Dynamic Light Assist. Tu je i Front Assist sa City funkcijom kočenja u nuždi i integriranom funkcijom prepoznavanja pješaka, zatim Lane Assist, proaktivna zaštita putnika i aktivni prednji poklopac za zaštitu pješaka i biciklista, Hill descent control …

Serijska oprema: 3-zonski automatski klima uređaj Climatronic, Front Assist uklj. City Emergency Braking, Park distance control, multifunkcionalni kožni volan, radio ‘Composition Media’ uklj. Bluetooth interfejs, Hill descent control, Driving Profile Selection – izbor profila vožnje, Lane Assist – upozorenje pri napuštanju trake, Rest Assist – sistem za detekciju umora vozača, senzor za kišu i svjetlo sa ‘Leaving Home’ i ‘Coming Home’ funkcijom, LED prednja svjetla, zadnja svjetla u LED tehnici, tamno crvena, Light Assist-asistent za kontrolu dugog svjetla, ACC adaptivni tempomat za brzino do 160km/h, Active Info Display.

Dodatna oprema: Asistent za paralelno parkiranje Park Assist, paket elektro preklopivih vanjskih ogledala sa osvjetljenjem okoline, kamera za parkiranje ‘Rear Assist’, multifunkcionalni kožni upravljač sa grijanjem i kontrolom za izmjenu brzina, Side Assist Plus – asistent za promjenu trake, LED prednja svjetla sa zakretnim svjetlima i Dynamic Light Assist funkcijom, zasebnim LED dnevnim svjetlom i sistemom za pranje, Zimski paket: grijanje prednjih sjedala i automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, Keyless Access – otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa, dinamični sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova.

Tehnički podaci: VW Tiguan 2.0 TDI SCR 4Motion
Motor 4-cilindrični, dizel, turbo
Zapremina 1.968 kubika
Maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 – 4.000 o/min
Maksimalni obrtni momenat 340 NM pri 1.750 – 3.000 o/min
Mjenjač: 7-stepeni, automatski (DSG 7)
Pogon na svim točkovima
Potrošnja goriva sa DSG mjenjačem (grad/van grada/kombinovano): 6,8 – 6,7/5,1 – 5,0/5,7 – 5,6 litara
Emisija CO2 147 – 149 g/km
Osovinsko opterećenje 1.190 kg
Maksimalna brzina 200 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 9,3 s
Dužina 4.486 mm
Širina 1839 mm / sa vanjskim ogledalima 2.099 mm
Visina 1.643 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.681 mm
Alu točkovi ‘Nizza’ 7J x 18
Zapremina rezervoara 60 l
Zapremina prtljažnika 615 / 1.655 l
Masa praznog vozila 1.660 kg
Boja: Pure White
Unutrašnjost: Titanium Black
Cijena testiranog vozila do registracije: 75.238,48 KM