WLTP izazvao haos: Audiju prodaja pala čak za 56 posto

0
1364
Evropska unija najavila je strogu emisijsku Euro 7 normu

Početkom septembra ove godine na evropskom tržištu stupio je na snagu novi standard WLTP za mjerenje potrošnje i emisije čestica kod automobila. Za razliku od zastarjelog NEDC-a koji je testove na motorima sprovodio ‘u laboratoriji’, WLTP pruža realnije rezultate.
Iz tog razloga ovaj test je okončao proizvodnju pojedinih, većinom sportskih automobila jer ih je nanovo deklarisana emisija CO2 gurala u previsoki cjenovni rang, ili ih je činila protivzakonitima za prodaju zbog previsoke emisije čestica.
Pojedini automobili će se vratiti na tržište nakon što ih proizvođači opreme neophodnim filterima čestica. Ipak, izgleda da čitav proces prelaska s NEDC-a na WLTP ima brojna uska grla jer je prodaja automobilu u septembru pala čak za 23 posto.
Analitičari su izračunali da se prodaja Volkswagen grupe u septembru prepolovila u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španiji, dok je Renault uknjižio 29 posto lošiji rezultat, a Fiat Chrysler 32 posto.
Broj novih registracija je pao sa 1,36 miliona u septembru 2017., na svega 1,05 miliona prošlog mjeseca, a koliko je situacija ozbiljna možda najbolje pokazuju Audijevi tržišni podaci, navodi Tportal.hr.
Proizvođač iz Ingolstadta je imao rekordni juli i august zahvaljujući rasprodaji postojećeg inventara, međutim u septembru im je prodaja na evropskom tržištu pala čak za 56 posto. Audi je bio najviše pogođen u Njemačkoj gdje su prodali čak 69 posto manje automobila.
Situacija bi u narednom periodu trebalo da se smiri nakon što se smanji navala na certifikovanje novih vozila po WLTP standardu i da se time umanji efekat uskog grla.
U Volkswagenu tako već napominju da 14 njihovih najpopularnijih modela zadovoljava nove standarde, a Nijemci vjeruju da bi do kraja godine trebalo da certifikuju sva vozila iz game.