Da električni automobil u plamenu nije lako ugasiti, pokazuje incident koji se nedavno dogodio u Austriji, kada se Tesla Model S zapalio nakon saobraćajne nezgode.
Za razliku od požara na vozilima sa benzinskim ili dizel motorima, vatru koja zahvati električne automobile mnogo je teže ugasiti u potpunosti. Zbog toga su proizvođači modela na struju, kao što je Tesla, razvili posebnu proceduru namijenjenu vatrogascima, za slučaj da se neki od ovih automobila zapali.
Polovinom septembra, Teslino uputstvo za gašenje požara stavljeno je na pravi test nakon saobraćajne nezgode u austrijskoj oblasti Tirol, u kojoj je jedan Model S udario u betonsku ogradu na putu postavljenu zbog radova.
Snimak koji su napravili vatrogasci iz jedince koja je učestvovala u gašenju vatre pokazuje da je plamen veoma uporan i da se ponovo javlja, nakon što je naizgled ugašen, prenosi B92.
Navedeno je da je u gašenju učestvovalo 35 vatrogasaca sa pet vatrogasnih vozila.
Vatrogasci su u saopštenju za medije rekli da je gašenje bilo veoma zahtijevno, jer se vatra stalno iznova pojavljivala. Tek pošto su presijekli strujne vodove kojima su pogonske litijum-jonske baterije povezane sa pogonskim sistemom, vatra je ugašena.
Baš zbog ovog tipa baterija, proizvođač preporučuje da se automobil čak i nakon što je vatra potpuno ugašena čuva na bezbjednom parkingu pod nadzorom u narednih 48 sati, kako bi se spriječila eventualna ponovna pojava i širenje vatre koja možda još tinja u baterijama.
U slučaju požara na Teslinim automobilima, proizvođač je odredio dvije tačke na vozilu, na kojima se mogu presijeći glavni električni kablovi visokonaponskog sistema i tako omogućiti potpuno gašenje vatre. Jedna je u prtljažniku vozila, a druga u zadnjem stubu krova.