Aerodromi na području bivše Jugoslavije imali su ukupno 14,8 miliona putnika u 2021. godini, što je povećanje od 97,3% u odnosu na prethodnu godinu, ali i dalje za 49,7% manje u odnosu na predpandemijsku 2019. godinu.
Kako navodi specijalizirani portal Ex-Yu Aviation, nijedan aerodrom nije nadmašio brojke prije Covida, iako su se tome najviše približili Portorož, Banja Luka i Mali Lošinj.
S druge strane, samo niški aerodrom je 2021. prevezao manje putnika nego 2020. godine, sa 7.937 putnika manje, uprkos tome što je 2020. zatvoren nekoliko meseci zbog globalnih karantina.
Beograd je zadržao svoju poziciju najprometnijeg aerodroma u bivšoj Jugoslaviji, pozicionirajući se među 60 najboljih u Evropi. Slijedi Priština, a zatim Split, koji je pretekao Zagreb i postao najprometniji aerodrom u Hrvatskoj.
Operater Aerodroma Beograd VINCI istakao je da je oporavak putničkog saobraćaja nastavljen i u četvrtom kvartalu 2021. godine. Kako se navodi, broj opsluženih putnika na beogradskom aerodromu dvostruko veći nego u četvrtom kvartalu 2020. godine te je uspio nadmašiti svoj cilj od 2,9 miliona putnika za prošlu godinu.
Četiri aerodroma u Bosni i Hercegovini opslužili su ukupno oko 1,2 miliona putnika.
Prednjači Aerodrom Sarajevo na solidnom 7. mjestu među aerodromima u ex-Yu, sa nešto više od 767 hiljada prevezenih putnika. Slijedi Tuzla (12, mjesto) sa 299 hiljada putnika, zatim Banja Luka sa blizu 140 hiljada putnika (15. mjesto), dok je Aerodrom Mostar na posljednjem mjestu sa samo 1.940 putnika u 2021. godini.
Dva crnogorska međunarodna aerodroma, Podgorica i Tivat, prošle godine su prevezla više od 1,3 miliona putnika.
“Zadovoljni smo sa 1,3 miliona obrađenih putnika, što je polovina onoga što smo imali u 2019. S obzirom da nismo bili u mogućnosti da opslužujemo rusko i bjelorusko tržište, ovo je odličan rezultat”, rekao je operater Airports of Montenegro.
Dodajmo i da je Aerodrom Ljubljana po prvi put ispao iz Top 10 najprometnijih aerodroma u bivšoj Jugoslaviji, a prestigao ga je Zadar.