Aerodromi u našem regionu lani opslužili 36 miliona putnika

0
82

Komercijalni aerodromi u našem regionu (ex-YU) opslužili su nešto više od 36 miliona putnika u 2024. godini, dodajući 3,4 miliona dodatnih putnika u odnosu na godinu ranije.
Devet aerodroma uspjelo je zabilježiti svoju najprometniju godinu u istoriji mjerenja – Beograd, Zagreb, Priština, Split, Skoplje, Dubrovnik, Sarajevo, Podgorica i Zadar. S druge strane, 11 ih je bilo ispod brojki prije pandemije iz 2019. godine, uključujući Ljubljanu, Tivat, Pulu, Niš, Ohrid, Tuzlu, Rijeku, Osijek, Portorož, Brač i Maribor.
Tokom 2024. godine, Priština je postala najbrže rastući aerodrom u regionu, dodavši 657.598 putnika, dok je aerodrom Tuzla izgubio najviše putnika, 374.894, izdržavajući svoju prvu punu godinu od zatvaranja baze Wizz Aira.

Tokom 2024. godine, Dubrovnik je prestigao Skoplje i postao peti najprometniji aerodrom u regiji. Sarajevo je prestiglo Podgoricu, dok je Zadar nadmašio tradicionalno prometniju Ljubljanu. Hrvatska je zadržala svoju poziciju najvećeg zrakoplovnog tržišta, sa svojim aerodromima koji opslužuju preko 13 miliona putnika. Nadalje, hrvatsko tržište dodalo je najviše putnika u odnosu na prethodnu godinu, s više od 1,8 miliona dodatnih putnika u odnosu na 2023. godinu. Brojni manji aerodromi su se borili prošle godine, pogođeni prvenstveno smanjenjem kapaciteta od strane niskotarifnih prijevoznika, piše portal Ex-Yu Aviation.
Air Serbia je postala najveća aviokompanija u našem regionu na osnovu količine ponuđenih kapaciteta, nadmašivši Wizz Air u 2023. godini, koji je izgubio najviše mjesta.

Najveće aviokompanije po redovnom kapacitetu sjedala u regionu, 2024.

Niskobudžetni prijevoznik je pogođen proizvodnim problemima koji utječu na neke Pratt & Whitney motore, što je rezultiralo prizemljenjem brojnih aviona. Izbrisao je više od 1,2 miliona mjesta sa tržišta u regionu. S druge strane, Ryanair je dobio preko 1,5 miliona mjesta, postavši najbrže rastući u regiji i gotovo prestigavši svog konkurenta Wizz. U 2023. godini, razlika između nivoa kapaciteta Wizz Aira i Ryanaira bila je preko dva miliona sjedala u korist prvog. Pegasus Airlines je rangiran među prvih deset po prvi put, pretekavši Eurowings.