Turisti najviše posjećuju Bangkok, u Dubaiju najviše troše

Većina putnika posjećuje top 20 gradova destinacija zbog odmora, osim Šangaja, gdje skoro polovina posjetilaca (48,4%) dolazi zbog posla

0
1399
Infografika: Mastercard Indeks gradova destinacija (GDCI)

Nakon skoro decenije izvještavanja o tome gdje ljudi putuju u inostranstvo i kako troše, kompanija Mastercard je objavio da se Bangkok još jednom našao na prvom mjestu liste Mastercard Indeksa gradova destinacija (GDCI).
Na osnovu broja posjetilaca i njihove potrošnje tokom2016. godine, ova analiza također daje prognozu za rast u 2017. godini, uvid u listu gradova koji najbrže rastu, kao i bolje razumijevanje razloga zašto ljudi putuju i kako troše širom svijeta.

Top 10 gradova destinacija u svijetu

Broj međunarodnih putnika koji su proveli makar jednu noću nekom od top 10 gradova se povećao u 2016. godini. Prognoze za daljirast u 2017. su pozitivne za sve gradove osim za Njujork, dok se najveći rast u broju posjetilaca očekuje u Tokiju.

Broj međunarodnih noćenja u 2016.  (Prognoza za 2017.)
Bangkok 19,41 miliona putnika  (4,0%)
London 19,06 miliona putnika  (5,0%)
Pariz 15,45 miliona putnika  (4,4%)
Dubai 14,87 miliona putnika  (7,7%)
Singapur 13,11 miliona putnika  (2,6%)
Njujork 12,70 miliona putnika  (-2,4%)
Seul 12,39 miliona putnika  (0,4%)
Kuala Lumpur 11,28 miliona putnika  (7,2%)
Tokio 11,15 miliona putnika  (12,2%)
Istanbul 9,16 miliona putnika  (0,9%)

Moć trošenja: Gradovi kao pokretači ekonomskog rasta

Realni BDP je na svjetskom nivou porastao za 21,8% od 2009. godine, dok se obim potrošnje međunarodnih putnika povećao za 41,1% u istom periodu. Od 2009. godine na ovamo, više od polovine gradova sa top liste prijavilo je povećanu potrošnju koja odgovara stopi rasta BDP-a ili čak veća od nje, i očekuje se da će ti gradovi biti pokretači opšteg ekonomskog rasta zemalja.

Potrošnja međunarodnih putnika u 2016.  (Prognoza za 2017.)
Dubai 28,50 milijardi dolara  (10,2%)
Njujork 17,02 milijardi dolara  (1,5%)
London 16,09 milijardi dolara  (-4,6%)
Singapur 15,69 milijardi dolara  (0,3%)
Bangkok 14,08 milijardi dolara  (10,9%)
Pariz 12,03 milijardi dolara  (4,9%)
Tokio 11,28 milijardi dolara  (3,7%)
Taipei 9,91 milijardi dolara  (6,9%)
Seul 9,38 milijardi dolara  (1,8%)
Barselona 8,90 milijardi dolara  (6,9%)

Gradovi destinacije budućnosti

Rast broja međunarodnih putnikakoji su prenoćili u svakom od 132 grada također je premašio stopu rasta BDP-ai iznosi 55,2% od 2009. godine. Razlika između top 10 najpopularnijih destinacija i top 10 destinacija sa najbržom stopom rasta ilustruje važnost koju će oblast Azije i Pacifika i BliskiIstok imati kao najpopularnije destinacije u budućnosti.

Rast broja posjetilaca 2009.-2016.
Osaka 24,0%
Čengdu 22,7%
Kolumbo 20,3%
Abu Dabi 18,9%
Džakarta 18,2%
Tokio 17,7%
Hanoj 16,4%
Rijad 15,9%
Lima 15,2%
Tajpej 14,5%

Uvid u razloge za putovanje i lokalnu potrošnju

Većina putnika posjećuje top 20 gradova destinacija zbog odmora, osim Šangaja, gdje skoro polovina posjetilaca (48,4%) dolazi zbog posla. Nasuprot tome, Kuala Lumpur ima najveći procenat posjetilaca koji su tu na odmoru – čak 92,2% njih.
GDCI Index je izdvoji opotrošačke kategorije koje ilustruju načine na koje ljudi troše kada posjete gradove sa liste top 20 gradova destinacija:
• Na hranu se najviše troši u Seulu (47,0%), Istanbulu (33,6%) i Pragu (29,3%).
• Ljudi više troše na kupovinu dok borave u Londonu (467%), Osaki (43,4%) i Tokiu (43,1%).
• Smještaj može biti najskuplji dio putovanja kada ste u posjeti Parizu (44,8%), Milanu (40,4%) i Rimu (40,4%).
• Uz efikasne sisteme javnog prevoza, manje novca se troši na prevoz u Londonu (4,3%), Singapuru (4,6%) i Hongkongu (4,6%).
“Vidimo da sve više ljudi posjećuje gradove zbog posla ili odmora i znamo da oni očekuju da njihova iskustva sa putovanja budu besprijekorna i lična“, izjavio je Karlos Menendez, predsjednik za strateška partnerstva u kompaniji Mastercard.