BiH na Dan državnosti dobila novih 11 kilometara autoputa

Izgrađeno 11 kilometara autoceste na Zeničkoj obilaznici, a ukupna investicijska vrijednost radova je iznosila 225 miliona eura

0
518
Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu

Javno preduzeće Autoceste Federacije BiH uspješno je završilo radove na izgradnji Zeničke zaobilaznice, jedne od najzahtjevnijih dionica na Koridoru 5c.
Ovaj dio autoceste na Koridoru 5c, nazvan Zenička obilaznica, sastoji se od tri poddionice, Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica.
Izgradnjom Zeničke obilaznice povezani su Zenica sjever i Zenica jug na autoputu.
Ukupna investicijska vrijednost radova je iznosila 225 miliona eura, a sredstva su osigurana putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Radove na izgradnji poddionica u sklopu Zeničke obilaznice izvodile su ugledne domaće i strane kompanije. Na poddionici Drivuša – Klopče radove je izvodila domaća kompanija Hering d.d. Široki Brijeg, poddionicu Klopče – Donja Gračanica gradio je konzorcij kompanija koji čine Euro – Asfalt d.d. Sarajevo i Strabag Austria, dok je radove na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica izvodila turska firma Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S.
U protekloj godini na dionici je radilo nekoliko stotina radnika, a radovi nisu prekidani ni za vrijema visokih temperatura koje su vladale preko ljeta kao ni za vrijeme pandemije koronavirusa, navode iz JP Autoceste Federacije BiH.
Ono što je zajedničko za sve poddionice koje su u sastavu Zeničke obilaznice su brojni problemi i izazovi koji su u najvećoj mjeri uzrokovani izuzetno lošom geološko-morfološkom konfiguracijom i zahtjevan teren sa visokom složenosti poslova koji je iziskivao gradnju velikog broj objekata na autocesti.
Na poddionicama je izgrađeno 13 objekata, što znači da se 48% novootvorene dionice nalazi pod objektima. O kompleksnosti izgradnje ovih poddionica najbolje govore podaci da je ugrađeno preko 340.000 m3 betona i 37 miliona tona armature.
Najzahtjevniji objekti za izvođače radova na poddionici Drivuša – Klopče bili su most Drivuša i vijadukt Perin Han, a zahtjevan posao uz izgradnju same poddionice je bio i izmještanje regionalnog plinovoda Sarajevo – Zenica.
Na poddionici Klopče – Donja Gračanica poseban izazov je bio gradnja vijadukta Babina Rijeka, čija najviša visina između vijadukta i terena iznosi 120 metara, što ga čini najvišim izgrađenim vijaduktom na Koridoru 5c. Od ostalih objekata na poddionici se izdvajaju tuneli Ričice i Pečuj i vijadukt Pehare.
Na poddionici Donja Gračanica – Tunel Zenica od objekata se ističu vijadukt Donja Gračanica i tunel Hum, a prvi put se gradilo prema ugovoru ‘design and build’ (projektiraj i izgradi – žuti FIDIC). Radovi na ovoj poddionici su završeni pola godine prije predviđenih rokova.
U skladu sa sporazumoma JP Autoceste FBiH i grada Zenice privode se kraju i radovi na sanaciji lokalnih prometnica koje su korištene tijekom građenja Zeničke obilaznice. Izgradnjom lokalne ceste u dužini od četiri kilometra i mosta preko rijeke Bosne bit će ostvarena veza grada Zenice s magistralnom cestom M17 i izlazak na autoput.
Osim puštanja završetka radova Zeničke obilaznice, u ovoj se regiji trenutno provode i aktivnosti na izgradnji poddionica Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca, a prošle sedmice u sjedištu JP Autoceste FBiH u Mostaru potpisan je i Ugovor za izgradnju dionice Popikuše – Nemila, čime se aktivna gradilišta pomiču dalje, prema sjeveru Bosne i Hercegovine, navode iz Autocesta FBiH.

Preostali manji radovi i formiranje cijene putarine

Službeni datum otvorenja Zeničke obilaznice za javnost još uvijek nije određen, ali građanima su iz Autocesta FBiH poručili da će to biti uskoro.
Osim okončanja preostalih manjih radova na ovoj dionici koji će biti riješeni u narednim danima, potrebno je da nadležni u FBiH odrede cijenu putarine.