Citroën obilježava 60. rođendan modela Ami 6

0
542
Citroën Ami 6: Jedinstven izgled koji mu daje krov u obliku slova Z

Citroën je 24. aprila 1961. novinarima predstavio AMI 6 koji će se proizvoditi u novoj tvornici u Rennesu (Francuska). Iako je na početku predstavljen u izvedbi limuzine, najviše je uspjeha polučila izvedba karavana s 550.000 prodanih primjeraka od ukupno milion vozila Ami 6, koliko ih je proizvedeno do 1971. godine.
Citroën je ovim modelom htio upotpuniti svoju gamu koja se sastojala od modela 2 CV, ID i DS. Njegov dizajner, koji je već bio zaslužan za dizajn modela Traction Avant, smatrao ga je svojim remek-djelom!
Ovo je vozilo obilježilo šezdesete godine 20. vijeka siluetom nazvanom ‘Linija Z’ i upečatljivim udubljenim stražnjim staklom do kojeg kapi kiše ne dopiru u slučaju lošeg vremena, što također omogućuje da prtljažnik ima velik obim i standardni način otvaranja te da ostane dovoljno prostora na stražnjim sjedalima, a sve to u smanjenim dimenzijama.
Dvocilindarski motor 602 cm3 isti je kao i onaj na modelu 2 CV. Posebno obrađene linije na prednjem dijelu u koje su umetnuta velika pravokutna prednjih svjetla (prva takva svjetla u to doba), poklopac motora koji je u središnjem dijelu bio udubljen, krov u obliku pagode i bočne strane naglašene reljefnim linijama: sve je to dalo vozilu Ami 6 snažnu osobnost, a neki su to nazivali i ‘baroknim stilom’!
No Ami 6 nije donosio iznenađenja samo na estetskom nivou. Inovacije su uvedene i u marketinškom smislu jer se vozilo u oglašivačkim materijalima predstavljalo kao ‘drugo idealno vozilo za gospođe’.
Unutrašnjost vozila Ami 6 nadahnuta je uređenjem vozila DS, koje u tom pogledu služi kao uzor svima. Upravljač s jednim krakom, kvake na vratima, komande, pa čak i sjedala – sve podsjeća na vrhunske modele marke Citroën.
Kad je riječ o voznim svojstvima, svi su hvalili upravljivost i fleksibilnost limuzinske izvedbe za koju su zaslužni poznati ovjesi s modela 2 CV. U skladu s duhom marke Citroën, Ami 6 je od samih početaka bio autentično i inovativno vozilo. Njegovi obožavatelji bili su posebno oduševljeni izvedbom Club koja je imala četiri prednja svjetla i ukrasne pokrove kotača s bijelim rubovima, koji su u prodaju pušteni u septembru 1967. godine.
Poznati reklamni slogan za Ami 6 uvijek je bio ‘najjeftinija udobna vožnja na svijetu’.
Bitnu prekretnicu obilježio je krajem 1964. godine dolazak malog karavana (nosivost 320 kg) koji su dizajnirali Henri Dargent (pomoćnik Flaminija Bertonija) i Robert Opron (nasljednik Bertonija koji je umro 1964). Bio je to karavan koji će povećati prodaju i istisnuti limuzinu. To je izuzetno rijedak slučaj u istoriji automobilske industrije. Njegov oblik pružao je velik tovarni obim za putničko vozilo ove kategorije te jednostavan i praktičan pristup. Tako je Ami 6 postao 1966. godine omiljeni automobil u Francuskoj. Proizvodnja limuzinske izvedbe završila se u martu 1969., šest mjeseci prije nego što je prestala proizvodnja karavana, a nakon njih na scenu je stupilo nešto manje neobično vozilo Ami 8 kojemu je stražnje staklo bilo postavljeno u ‘pravilnom’ smjeru. To će vozilo ustupiti mjesto modelu Visa 1978. godine.

Ukupno je proizvedeno 1.039.384 primjeraka vozila Ami 6

Citroën Ami 6: Zanimljive činjenice

• Naziv Ami 6 dolazi od fonetske mješavine u kojoj se spaja naziv istraživačkog projekta (vozilo AM), riječ miss (gospođica na engleskom) i amici (prijatelj na talijanskom), što je vjerojatno inspiriralo dizajnera vozila Flaminija Bertonija, koji je porijeklom bio Italijan.
• Yvonne de Gaulle, supruga generala de Gaullea, vozila je Ami 6. De Gaulle je otvorio tvornicu Citroën u Rennes-La-Janaisu dok je još bila u izgradnji 10.09.1960., nešto više od godinu dana prije nego što je tamo započela proizvodnja.
• Citroën je 19.01.1966. organizirao utrku pod nazivom Le Tour de Gaule d’Amisix koja je krenula iz Rennes-La-Janaisa i u kojoj su sudjelovala dva karavana Ami 6 sa serijskom opremom kako bi se pokazala njihova izdržljivost i vozna svojstva. Utrku su završili za 23 sati i 11 minuta pod nadzorom sudskog službenika, a tim je prešao 2077 km uz prosječnu brzinu od 89,6 km/h.
• U junu 1963. godine Ami 6 predstavljen je u SAD-u. Model za izvoz imao je četiri okrugla prednja svjetla i ojačane odbojnike.
• Ukupno je proizvedeno 1.039.384 primjeraka vozila Ami 6: 483.986 limuzina (od aprila 1961. do marta 1969.), 551.880 karavana (od oktobra 1964. do septembra 1969.), 3.518 privrednih vozila (karavan modela Service s dva sjedala, u izvedbama s ostakljenim i limenim bočnim površinama).
• Danas ćete za ispravnu verziju vozila Ami 6 u dobrom stanju morati izdvojiti najmanje 5.000 eura.