Citroën predstavio ë-Jumpy Vodik

0
451
Uz ë-Jumpy Vodik, Citroen sada nudi najširu gamu električnih poslovnih vozila

Kombi ë-Jumpy Vodik zaokružuje Citroenovu gamu lakih privrednih vozila. Zahvaljujući strukturi koja kombinira vodikove gorivne ćelije i bateriju ovaj kombi može pohvaliti najboljom kombinacijom obiju tehnologija. Komponente su vrlo domišljato ugrađene tako da njihova veličina ne utječe na nosivost, što je presudan faktor za poslovne kupce u ovom segmentu.
Vozilo ë-Jumpy Vodik odgovara potrebama i namjenama poslovnih kupaca s dometom većim od 400 km, smanjenim utjecajem vanjske temperature na domet, vremenom punjenja od samo tri minute i mogućnošću stvaranja veće količine energije pri usporavanju, izjavila je Laurence Hansen, direktorica razvoja proizvoda i strategije Citroena.
Vozilo ë-Jumpy Vodik, električni kombi s gorivim ćelijama i punjivim baterijama, prvo je vozilo marke Citroen koje ima pogon na ovakav oblik energije. Bez obzira na tu novu tehnologiju, korisni obim i nosivost vozila ostali su nepromijenjeni. Ovaj novi model ima domet od preko 400 km, a njegova tri spremnika za vodik pod tlakom od 700 bara izrađena su od ugljičnih vlakana, smješteni su pored baterije ispod prednjih sjedala i mogu se napuniti za samo tri minute. Zahvaljujući izostanku emisija CO2, sve vrste poslovnih kupaca moći će neograničeno prometovati gradskim područjima na kojima vrijede posebni propisi.

Citroen ë-Jumpy ima domet veći od 400 km, punjenje vodika manje od tri minute

Vozilo ë-Jumpy Vodik u potpunosti je električno i ima dva izvora energije: gorive ćelije od 45 kW koje proizvode električnu energiju trošeći vodik pohranjen u trocilindarskom spremniku pod tlakom od 700 bara i bateriju od 10,5 kWh koja služi za rezervnih 50 km dometa i koja se automatski aktivira kada se spremnik za vodik isprazni. Ta dva izvora energije zajedno isporučuju snagu motoru i pokreću pogonski sklop.
Baterija, koja prikuplja energiju prilikom usporavanja, automatski se puni električnom energijom koju stvaraju vodikove gorivne ćelije kako bi se osigurala dovoljna razina napunjenosti.Također se može puniti s pomoću kabela na punionicama električnih vozila.
Jumpy, koji je proizveden u tvornici SevelNord, bit će prerađen u centru za istraživanje i razvoj vodikovih gorivnih ćelija grupe Stellantis koji se nalazi u Russelsheimu u Njemačkoj. Bit će dostupan u dvjema veličinama, M (4,95 m) i XL (5,30 m).

Ubrzano raste broj električnih vozila u Evropi

Evropsko tržište električnih vozila brzo raste, pa je tako u 2020. zabilježen porast od 132% u odnosu na 2019. Gotovo svako deseto prodano vozilo u 2020. godini bilo je električno. A očekuje se da će to tržište porasti za dodatnih 53% u 2021. godini, što uključuje više od dva miliona registriranih vozila i značajan rast na tržištu električnih lakih privrednih vozila (+ 127 %), u kojem Citroen želi biti jedan od glavnih sudionika. Cilj Marke za 2025. godinu jest ostvariti preko 25% udjela u električnim modelima.
Elektrifikacija omogućuje kompanijama da prilagode svoju flotu i odaberu rješenja koja će biti ekološki prihvatljivija i ekonomičnija. Evo jedan primjer smanjenih troškova u praksi: ë-Berlingo Furgon troši u prosjeku 18 kWh električne energije na 100 km, što odgovara iznosu od 3 eura, dok su troškovi održavanja u prosjeku 30% niži nego za izvedbu s motorom s unutarnjim sagorijevanjem.