Dobit Grupe Mercator u 2020. godini 4,7 miliona eura

0
651
Mercator Grupa i u 2021. sa rastom prihoda i EBITDA

Mercator Grupa je u 2020. godini imala prihode od 2,170 milijardi eura, što je za 1,6% više u odnosu na prethodnu godinu, a prihodi od prodaje na malo porasli su za 3,7%. U Sloveniji, koja je najvažnije Mercatorovo maloprodajno tržište, Mercator je ostvario još veći rast prihoda – čak 5,1% u odnosu na 2019. godinu.
Grupa Mercator je u 2020. godini ostvarila 162,8 miliona eura normaliziranog EBITDA. Dobit Grupe Mercator u 2020. godini, isključujući jednokratne poslovne događaje, iznosio je 4,7 miliona eura, uzimajući u obzir činjenicu da je epidemija Covid-19 donijela 18,8 miliona eura direktnih negativnih efekata na poslovanje. Mercator je također uspio značajno smanjiti svoju zaduženost u 2020. godini, jer je omjer između neto financijskog duga i normalizirane EBITDA bio 5,2 puta.
“Uprkos vrlo zahtjevnim uslovima poslovanja, Mercator Grupa je ostvarila niz ključnih strateških ciljeva u 2020. godini. Bez obzira na ograničenjima koje je donijela epidemija, uspjeli smo znatno povećati prihode i ponovno smanjiti svoju zaduženost ili neto financijski dug, koji je na kraju godine bio 5,3% niži nego u 2019. godini”, rekao je predsjednik Uprave MercatoraTomislav Čizmić.
Zbog revalorizacije nekretnina i umanjenja vrijednosti ostale dugotrajne imovine i zbog uticaja epidemije COVID-19, Grupa Mercator je u 2020. godini ostvarila operativnu dobit (EBIT) u iznosu od -108,2 miliona eura i dobit ili gubitak obračunskog razdoblja od -156,7 milona eura. Glavni razlog smanjenja operativne dobiti je bila revalorizacija nekretnina u 2020. godini. Ukupni učinci normalizacije na poslovni rezultat iznosili su 161,4 miliona eura.
Negativni učinci na poslovanje Grupe Mercator u 2020. godini bili su uglavnom skraćivanje radnog vremena trgovina u Sloveniji, usvajanje zakona o zatvaranju trgovina nedjeljom i mjere za zatvaranje cijelog HoReCA sektora (hotelski smještaj, restorani, barovi itd.) najmanje pet mjeseci, kao i zatvaranje škola, zbog čega jeveletrgovačko područje Grupe Mercator doživjelo veliki pad prihoda koji je morao biti zamijenjen.
Slična je situacija bila i u tehničkom segmentu, jer su trgovine tehnikom bile zatvorene više od četvrtine 2020. godine. Zbog zatvaranja zemlje za turiste, prodaja je pala za 10,5%. Sve je to predstavljalo dodatni izazov za osiguranje poslovnog uspjeha Grupe Mercator.
Epidemiološke mjere imale su velike posljedice u smislu troškova. U 2020. godini troškovi materijala i usluga porasli su za 4,4% ili 26,2 miliona eura, jer su okolnosti iziskivale velika ulaganja u zaštitu zaposlenih i kupaca.Troškovi rada na nivou Grupe Mercator također su porasli za čak 8,7% u odnosu na 2019. godinu i iznosili su gotovo 276 milliona eura. Troškovi rada povećali su se zbog promijenjenog zakonodavstva u području minimalne plate na svim poslovnim tržištima, dok je u Sloveniji porastu troškova rada dodatno pridonijelo isplaćivanje epidemioloških naknada svim zaposlenicima u skladu sa zakonodavstvom i isplata dodataka na platu zbog većeg rizika na radu tokom epidemije za aktivne zaposlenike.
Poslovnu 2020. godinu obilježilo je i planirano spajanje s Fortenova Grupom, te projekat refinansiranja duga Mercator Grupe. Uprava Grupe Mercator pripremila je sve što je potrebno za uspješno okončanje postupaka prijenosa u Fortenova Grupu i, prije svega, za refinansiranje postojećeg ugovora o reprogramu financijskih obaveza Grupe Mercator.