Evropska komisija odredila je danas da četiri kompanije iz automobilske industrije zbog tajnog udruživanja u kartele moraju platiti kaznu u vrijednosti 546 miliona eura (673 miliona dolara). Riječ je o kartelima u brodskom prijevozu novih vozila, te u proizvodnji svjećica i kočionih sistema.
“Karteli su u konačnici naštetili evropskim potrošačima i negativno utjecali na konkurentnost evropskog automobilskog sektora, u kojem je u EU zaposleno oko 12 miliona radnika”, kazala je povjerenica EK za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
U sektoru transporta automobila, kamiona, traktora i ostalih velikih vozila kažnjeni su čileanski brodar CSAV, japanski prevoznici K Line, MOL i NYK, te norveško-švedsko prevozničko preduzeće WWL-EUKOR, i to ukupnim iznosom kazni od 395 miliona eura zbog kartelskog udruživanja u periodu od 2006. do 2012. godine.
Te su kompanije transportirale gotovo polovinu vozila u razmjeni EU-a s ostalim dijelovima svijeta u 2016. godini, napominju u Komisiji, prenoi Hina.
Njemački proizvođač Bosch i japanske firme Denso i NKG dogovarali su podjelu tržišta svjećica i usaglašavali prodajne taktike. Denso je obavijestio EK o takvim tajnim aktivnostima pa je pošteđen plaćanja globe, dok su druge dvije kompanije dobile kaznu od ukupno 76 miliona eura.
Komisija je dobila informaciju o još dva kartela na tržištu sistema za kočenje, u periodu od 2007. do 2011. godine, u čijim su aktivnostima sudjelovale njemačke firme Bosch i Contininental, kao i TRW, nekadašnja američka kompanija koja je sada također u njemačkom vlasništvu. Kažnjeni su s ukupno 75 miliona eura.