Beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost su za 77% korisnika platnih kartica, pokazalo je MasterIndex Bosna i Hercegovina istraživanje.
Studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica u našoj zemlji koju kompanija Mastercard tradicionalno svake godine sprovodi ističe da ova brza i sigurna platna metoda svoju primjenu najčešće pronalazi u supermarketima (53%), na benzinskim pumpama (32%) i za kupovinu garderobe (30%), ali ne zaostaju ni medicinske ustanove (27%), prodavnice prehrambenih proizvoda (21%) i drogerije (17%).
Kao glavnu prednost beskontaktnih plaćanja, MasterIndex ispitanici ističu da su ona brža i jednostavnija od drugih platnih metoda (64%), a ukazali su i na više aspekata njihove sigurnosti. Počevši od toga da kartica sve vrijeme ostaje u ruci korisnika (28%), preko sigurnosnih tehnologija koje su primijenjene (26%) do činjenice da beskontaktna plaćanja smanjuju zdravstvene rizike u trenutnim okolnostima pandemije (21%) na šta ukazuje i Svjetska zdravstvena organizacija.
Kada je riječ o iznosima koji se plaćaju beskontaktno, studija pokazuje da su iznosi do 60 KM, odnosno oni za koje nije potrebno unositi PIN kod, znatno zastupljeniji u odnosu na iznose preko te cifre koji se takođe mogu platiti prislanjanjem kartice ili mobilnog telefona i uz unošenje PIN koda (34 prema 12%). Kada su iznosi do 60 KM u pitanju, beskontaktna plaćanja su korištenija od kartičnih plaćanja (23% platne kartice naprema 34% beskontaktne) što je još jedan pokazatelj sve veće popularnosti ove platne metode.
U aprilu 2020. godine, limit za beskontaktna plaćanja Mastercard karticama bez unošenja PIN koda podignut je sa 30 na 60 KM, a 39% MasterIndex ispitanika potvrdilo je da je ta opcija u skladu sa njihovim potrebama. Imajući u vidu da bi skoro četvrtina ispitanika željela da plaća iznose do 90 KM bez unošenja PIN koda, a da bi se dodatnih 18% ispitanika osjećalo komforno sa beskontaktnim plaćanjima bez unosa PIN-a i preko tog iznosa, jasno je da možemo govoriti o stečenoj navici korištenja ove platne metode, kao i izgrađenom povjerenju koje korisnici imaju.
“Iako nije obavezna kod nas, biometrija je već prepoznata kao sigurna metoda autentifikacije koju bi 88% MasterIndex ispitanika željelo da koristi što je čini poželjnijom čak i od PIN koda, što definitivno postavlja tržišni standard i mapira dalji pravac razvoja platne industrije u BiH“, istakla je Jelena Ristić, direktorica za tržišta Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine u kompaniji Mastercard.
Razvoj beskontaktne tehnologije postavio je osnovu za uvođenje mobilnih plaćanja i mobilnih novčanika, kako kroz razvoj platne infrastrukture, tako i kroz građenje korisničkih navika. Plaćanja putem mobilnih novčanika, odnosno beskontaktna plaćanja mobilnim telefonom iz aplikacije u kojoj se nalazi digitalizovana platna kartica, predstavljaju opciju za koju je zainteresovano 33% MasterIndex ispitanika. Kao srodne opcije plaćanja za koja se koriste mobilni telefoni, ispitanici su istakli i prenos sredstava putem broja telefona (33%), prenos sredstava sa jedne kartice na drugu putem servisa kao što je MoneySend (30%).