MasterIndex: U BiH 72% ispitanika koristi online plaćanja

Od 72% ispitanika koji online plaćanja koriste redovno, 11% njih plaća online barem jednom sedmično, dok 36% koristi online plaćanja na mjesečnom nivou, a 52% njih jednom ili nekoliko puta godišnje

0
418
Čak 72% ispitanika koristi online plaćanja, što je porast od 30% u poređenju sa godinom prije početka pandemije

MasterIndex, tradicionalno istraživanje kompanije Mastercard o finansijskim navikama i potrebama aktivnih korisnika kartica u Bosni i Hercegovini, potvrdilo je da su online plaćanja postala sastavni dio finansijske kulture građana naše zemlje i da takva vrsta plaćanja ima kontinuiran trend rasta. MasterIndex podaci pokazali su da čak 72% ispitanika koristi online plaćanja, što je porast od 3% u odnosu na rezultate istraživanja objavljene u prvoj godini pandemije i 30% u poređenju sa godinom prije početka pandemije.
Studija je još pokazala da su prvi izbor korisnika i dalje domaće online prodavnice (36%), te da je povjerenje u bezbjednost online kupovine ostalo isto u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 49%, a da nepovjerenje pada.
Od 72% ispitanika koji online plaćanja koriste redovno, 11% njih plaća online barem jednom sedmično, dok 36% koristi online plaćanja na mjesečnom nivou, a 52% njih jednom ili nekoliko puta godišnje.
Da preferirani načini kupovine i plaćanja sve više prelaze u online okruženje, govori i podatak da više od četvrtine ispitanika (26%) mjesečne račune plaća putem interneta. Garderobu i obuću kupuje njih 42%, sportsku opremu 25%, potrepštine za kuću 24% i namirnice (19%) ispitanika. Online prodavnice građani sve više posjećuju i za kupovinu elektronskih uređaja (24%), ali i za kupovinu kozmetike i tretmana za uljepšavanje (17%).
MasterIndex istraživanje u BiH pokazalo je da 49% korisnika online kupovine generalno koristi kartice, bilo da su u pitanju debitne, kreditne ili internet/prepaid kartice. Keš koristi 56% korisnika, dok 28% ispitanika koristi e-banking, odnosno m-banking aplikacije kao opciju za plaćanje robe i usluga poručenih na internetu.
Kada je u pitanju online plaćanje sa sačuvanom karticom kod trgovca ili drugim riječima korištenje credentials on filerješenja, plaćanje računa za komunalije prednjači vezano za korištenje ove opcije (28%), slijedi plaćanje na stranicama supermarketa (17%) i plaćanje usluga naručivanja i dostave hrane (15%).