Napreduju radovi na dionici Tarčin – Ivan: Do sada iskopano 75% tunela

Planirano je da se poddionica autoceste Tarčin – Ivan pusti u promet početkom ljeta 2022. godine

0
809
Tunel Ivan: U lijevoj cijevi preostalo je da se iskopa 411 m, a u desnoj još 566 metara

Nakon 4-5 mjeseci od početka radova na dionici autoceste Tarčin – Ivan dinamika radova je zadovoljavajuća, navode iz JP Autoceste FBiH.
Podsjetimo, poddionica Tarčin – Ivan podijeljena je na dva lota. LOT 1 uključuje dio od Tarčina do ulaza u Tunel Ivan, dok je LOT 2 sam Tunel Ivan. Jedan od zaštitnih znakova LOT-a 1 je most Raštelica 2, s dužinom od 610 metara, most koji sa svojih 19 raspona premoštava magistralnu cestu i širu dolinu.
“Na mostu Raštelica 2 urađeni su svi šipovi, ukupna dužina šipova je bila nekih 4,3 km, urađeno je 50% temeljnih stopa i stubova, na desnom objektu urađene su dvije rasponske konstrukcije i na lijevoj jedna, te se vrši priprema za daljnji nastavak radova na ovome mostu”, kaže Ermin Handžar, šef projekta na poddionici Tarčin – Ivan.
Na mostu Raštelica 1 urađeno je pola od ukupne količine šipova, započeti su radovi na temeljnim stopama, te su počeli radovi na jednom stubu. Pripremljeni su i obalni stubovi tako da je dinamika u planiranom okviru, na nekim mjestima i ispred. Ovaj ugovor je podijeljen na sedam sektora i na svakome od sektora se odvijaju radovi.

Na mostu Raštelica urađeni su svi šipovi, a urađeno je 50% temeljnih stubova

LOT 2 ukupne dužine je dva kilometra, a sam tunel Ivan 1750 m. Ovo je dvocijevni tunel, a unutar tunela predviđeno je pet poprečnih veza za pješake i jedna konekcija za interventna vozila u slučaju nekih nezgoda.
“Do sada je iskopano 75% tunela. Dinamika je zadovoljavajuća, čak smo i ispred što se tiče radova iskopa i primarne podgrade. Tunel se izvodi po novoj austrijskoj tunelskoj metodi”, kaže Handžar.
Što se tiče radova na Tunelu Ivan bilo je poteškoća s geologijom i zbog pojave podzemnih voda.
“U lijevoj tunelskoj cijev nam je preostalo 411 m, a u desnoj tunelskoj cijevi ostalo je još za iskopati 566 m. Proboj tunela predviđa se sredinom juna mjeseca”, kaže Damir Peštelić, predstavnik izvođača radova.
Tunel Ivan nastavlja se na LOT 1 koji iznosi 4,9 km, tako da je ukupna dužina poddionice Tarčin – Ivan 6,9 km. Na ovu poddionicu nadovezuje se spojna cesta na kojoj će se nalaziti buduće naplatne kućice, a koja će osigurati komunikaciju između magistralne ceste M17 i autoceste A1.
Na ovoj poddionici, trenutno je angažovano 200 radnika, a u jeku sezone biti će angažovano više od 400 radnika koji će raditi aktivno na oba lota.
Plan je da se poddionica autoceste Tarčin – Ivan pusti u promet početkom ljeta 2022. godine.