Autocesta na Koridoru 5c se intenzivno gradi. U izgradnji je 48 kilometara autoceste i brze cesta kroz Federaciju BiH. Unatoč restrikcijama izazvanim pandemijom virusa Covid-19, svih 11 gradilišta je aktivno i radovi su u punom jeku.
Pored građenja, upravljanje i održavanje autoceste imaju važnu ulogu u funkcioniranju JP Autoceste FBiH. Sektorom upravljanja i održavanja, u čijoj nadležnosti je sistem naplate cestarine, rukovodi Marin Jelčić.
“Iako se poslovanje JP Autoceste FBiH odvija u epidemiološkim izazovnim uvjetima, razloga za optimizam ima. U tromjesečnom razdoblju na autocesti je prometovalo 2.492.570 vozila i ostvaren je ukupan prihod od 8.687.159,16 KM, što je apsolutni rekord prvog kvartala otkada postoji naplata na A1. U odnosu na isto razdoblje 2020. naplaćena cestarina veća je za 4%, a u odnosu na isto razdoblje do sada najboljeg rezultata prvog kvartala iz 2019. godine povećanje za 0,60%”, ističe Jelčić.
On je dodao da je u 2020. evidentiran pad prometa vozila i prihoda od naplate cestarine ali da je cijena cestarine ostala ista.

“Svjesni smo standarda stanovništva u BiH i prema mojim saznanjima neće biti povećanja cijene korištenja autoceste. Također i bonus od 20% za svaku ACC dopunu korisničkog računa je ostao nepromijenjen”, kaže Jelčić te dodaje da je na povećanje ukupnog prihoda za prva tri mjeseca 2021. uticalo trend povećanja korisnika ACC usluge.
“Početkom godine smo uveli dodatne pogodnosti korištenja jednog ACC TAG uređaja na više vozila prve kategorije, te smo korisnicima ACC usluge obezbijedili i mobilnu aplikaciju zajedno sa opcijom online dopune korisničkog računa gdje korisnik nakon obrade transakcije ima na raspolaganju dopunjeni iznos u realnom vremenu. Kako bismo smanjili kontakte obezbijedili smo na svim naplatnim mjestima vanjske nosače za POS terminale kako bismo olakšali plaćanje bankovnim karticama i kontakte sveli na minimum”, kaže Jelčić.
Trenutni udio elektronske naplate cestarine u ukupnoj naplati cestarine je 44%, a ukupan broj prodanih ACC TAG uređaja je 55.000.