Novi Peugeot 508 stigao na tržište BiH

0
1978
Novi Peugeot 508 premium segmenta uistinu pruža užitke u vožnji (Foto: Profitiraj.ba)

Peugeot je prezentacijom u Sarajevu i zvanično na tržište Bosne i Hercegovine uveo svoj novi luksuzni model Peugeot 508.
Sa svojim niskim i dinamičnim oblikom karoserije, novim vanjskim dizajnom, agresivnim prednjim dijelom te unutrašnjosti koja dolazi s jedinstvenom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®, nova limuzina sa petoro vrata Peugeot 508 premium segmenta najavljuje novu eru sportskog duha i elegancije. Dopadljive linije i ukrasna maska te novo prednje osvjetljenje dodatno naglašavaju eleganciju, odvažnost i inovativnost ovog modela.
Ovdje treba reći da su se francuski automobilski stručnjaci opredijelili za promjenu koncepta u posrnulom segmentu limuzina klase D, jer se u Evropi već četiri godine bilježi stagnacija tržišta. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, osobito SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj vrhunskoj ponudi proizvođača. U tom je kontekstu ambicija Peugeotvih dizajnera u pogledu nove 508-ice bila jasna: od klasične siluete s 4. vrata do 5-vratne fastback coupe/limuzine.
Novi Peugeot 508 je proizveden u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA s motorima.
Zahvaljujući učinkovitim motorima Euro 6.2 PureTech ili BlueHDi te 8-stepenim automatskim mjenjačem novi Peugeot 508 pruža efikasnost i kontroliranu emisiju CO2, a opremljen je najnovijim sistemima za sigurnost i pomoć u vožnji.
S preciznom vožnjom i odličnim ponašanjem na cesti koje je sa upravljanim ovjesom još stabilnije, novi Peugeot 508 premium segmenta uistinu pruža užitke u vožnji u što smo se i sami uvjerili tokom kraće testne vožnje pod ledom i snijegom pokrivenim cestama u okolini Sarajeva.

Odvažan dizajn

Već na prvi pogled, novi Peugeot 508 iznenađuje svojim snažnim i dinamičnim stavom. Riječ je o niskom automobilu tek 1,40 metara, aerodinamičnih linija u duhu kupea.
Prednji kraj izgleda agresivno. Prednja maska ističe se između svjetala Full LED, nadahnutim posljednjim konceptnim automobilom Marke: Peugeot INSTINCT.
Ravan i masivan poklopac motora maksimalno je spušten kako bi cjelina bila dinamičnija.
Promatran iz profila, novi Peugeot 508 otkriva savršenu usklađenost proporcija sa snažnim obilježjima. Niska linija krova slijedi dizajnerske značajke. Automobil djeluje kompaktno, a zapravo je dugačak 4,75 metara. Ugrađene ostakljene površine dodatno izduljuju siluetu i otkrivaju vrata bez okvira. Ništa ne narušava dinamičnost profila: točkovi su prilagođeni kako bi savršeno popunili blatobrane, a krovna antena nestaje (sada je tehnikom serigrafije otisnuta na karoseriju).
U stražnjem dijelu sjajna crna horizontalna letvica uokvirena stražnjim svjetlima sada se ističe izražajnošću stražnjeg kraja posljednjih automobila Marke. Ta svjetla pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom te time omogućuju stalnu i evoluirajuću vidljivost obojanih linija od profila skroz do stražnjeg dijela.
Stražnji dio također otkriva jednu od originalnosti novog Peugeota 508: vješto sakriven prtljažnik koji omogućuje spajanje stila i funkcionalnosti s pomoću lakšeg pristupa prtljažniku ukupnog obima od 487 litara.

Peugeot i-Cockpit

Ulaskom u novi Peugeot 508, pogled privlači spektakularna armaturna ploča izrazito visoke klase, s najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit® (kompaktni upravljač, veliki kapacitivni dodirni zaslon HD od 10″ formata 8/3, instrument ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3″).
Instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina prikaza), a smještena je iznad ruba upravljača te najbliže vidnom polju prikazuje sve informacije korisne za vožnju (uključujući novu noćnu verziju).
Središnji dodirni zaslon je ugrađen u armaturnu ploču, gotovo u savršenoj ravnini s njom. Kapacitivni dodirni zaslon širokog formata u prvom je nivou izvedbe Active veličine 8″, a od nivoa Allure dolazi u visokoj razlučivosti s dijagonalom od 10″. Uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches), izvanredno ugrađenih u površinu ploče, koji omogućuju direktan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sistemu i-Cockpit® Amplify.
Istaknuta na središnjoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stepeni prijenosa ima impulsne električne komande.
Novi Peugeot 508 također je opremljen sistemom i-Cockpit® Amplify. Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva osjetila (s bojama zaslona i ambijentalnim osvjetljenjem; muzičkog ugođaja; masažnim tačkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima).
Sistem i-Cockpit® Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (Eco/Sport/Confort/Normal) te se  pomoću njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.

Prvoklasna udobnost

Vozačevo sjedalo u opcijskoj opremi od nivoa Active s podešavanjima dužine i nagiba za sjedenje ili pak s potporom u leđnom dijelu (u četiri električno podesiva smjera). Također se mogu podešavati u osam smjerova s električnim namještanjem i dva moguća memorisanja.
Nova 508-ica je opremljena i brojnim pretincima, obima do 32 litre, koji su raspoređeni u kabini, kao i brojnim utičnicama za USB priključke. Panoramski krovni otvor je u tipu spojlera s velikim prozorskim osvjetljenjem. Što se tiče audiosistema, ostvarena je saradnju s markom FOCAL®, velikim francuskim imenom u području akustičnih uređaja.
Taj doživljaj boravka u automobilu nadopunjuje bogato uređena unutrašnjost koja pridonosi izvrsnosti vidljive kvalitete i savremenosti koja se osjeća u kabini. Izbor materijala i njihova obrada u unutrašnjosti pripadaju svijetu luksuznih limuzina: koža punog zrna ili napa, matirani krom, crni lak, Alcantara, puno drvo (‘Grey Oak’ u opremama GT Line ili GT, ili ‘Zebrano’ samo u opremi GT)…

Učinkovitost motora i performanse

Novi Peugeot 508 je, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2 bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.
U benzinskoj izvedbi, dvije su nove ponude s motorom 1.6L PureTech: PureTech 180 S&S EAT8 i PureTech 225 S&S EAT8 (samo na GT izvedbi).
U dizelskoj izvedbi, četiri ponude su dostupne u gami s motorima 1.5L i 2,0L BlueHDi: BlueHDi 130 S&S BVM6, čini početak ponude u gami i jedini s ručnim mjenjačem sa šest brzina; BlueHDi 130 S&S EAT8; BlueHDi 160 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8.

Cjenovnik

Cijene novog Peugeota 508 na tržištu BiH kreću se počev od 53.269 KM koliko treba (do registracije) izdvojiti za benzinski model 1.6 THP 180 (133 kW/ 180 KS) sa automatskim 8-stepenim mjenjačem EAT8 i osnovnom opremom Active, dok taj isti model sa bogatijim paketom opreme GT Line košta 60.584 KM. Kod benzinaca najskuplja je nova 508-ica sa motorom 1.6 THP 225 (165 kW / 225 KS) i automatskim EAT8 mjenjačem i najluksuznijom opremom GT košta 69.963 KM.
Kod dizelaša, najjeftiniji model 508 je s motorom 1.5 BlueHDi 130 STT (96 kW / 130 KS) s ručnim 6-stepenim mjenjačem i opremom Active koji do registracije košta 48.580 KM (s opremom Allure 52.144 KM, a GT Line 55.332 KM)
Najskuplji dizelaš je s motorom 2.0 BlueHDi 180 s automatskim 8-stepenim EAT8 mjenjačem i opremom GT po cijeni od 69.212 KM, dok taj isti model s opremom Allure košta 59.834 KM.