Grupacija Renault-Nissan-Mitsubishi je objavila zajedničku inicijativu kojom će se do 2030. godine koncentrirati isključivo na električne modele što bi trebalo stvoriti najširi asortiman e-vozila u svijetu.
Najavljeno je i ulaganje čak 23 milijarde eura, tokom narednih pet godina, s ciljem potpune elektrifikacije svog asortimana.
Ova investicija rezultirat će s 35 potpuno električnih modela automobila, koji će na tržište biti plasirani do 2030. godine. Čak 90% novih modela alijansa planira izraditi na pet zajedničkih električnih platformi. To su:
– CMF-AEV, najjeftinija električna platforma na svijetu, osnova nove Dacije Spring;
– KEI-EV, platforma namijenjena minijaturnim električnim vozilima;
– LCV-EV, platforma za veće porodične i komercijalne automobila, tipa Renault Kangooa;
– CMF-EV, fleksibilna električna platforma za vozila poput najavljene Nissan Ariye ili Megane E-Tech Electrica, kao najveći segment, na ovoj platformi bit će zasnovano 15 modela s planiranom proizvodnjom od 1,5 miliona automobila godišnje do 2030;
– CMF-BEV, platforma za električne kompaktne modele, bit će predstavljena 2024., a donijet će uštedu na proizvodnim troškovima od 33%.
Posljednja od pet navedenih platformi bit će osnova za proizvodnju oko 250 hiljada automobila na godinu, koji će se prodavati pod markama Renault, Alpine i Nissan. Možda najistaknutiji njezin predstavnik bit će potpuno novi električni kompaktni automobil, nasljednik popularne Renault Micre.
Posve novi električni gradski automobil dodatno će obogatiti Nissanovu novu ponudu. Automobil koji je predstavljen kao dio novog strateškog plana Alijanse za 2030. dizajnirao je Nissan, a proizvest će ga Renault. Za sada su s javnošću podijelili tek skicu novog kompaktnog modela.
Ovo vozilo još je jedno u nizu Nissanovih vozila koje proizvodi Renault u Francuskoj, uključujući i Nissanova laka privredna vozila, posebno novi Nissan Townstar, nasljednik revolucionarnog e-NV200, Nissanovog malog električnog kombija.
U sportskom segmentu, na istoj će platformi biti kreiran i ranije najavljeni električni nasljednik Renaulta 5.
Osim što će korištenje zajedničkih platformi cijeloj grupaciji omogućiti smanjenje proizvodnih troškova, kompanije će zajednički raditi i na masovnoj i efikasnoj proizvodnji baterija. Tako planiraju do 2026. godine smanjiti troškove proizvodnje baterija za 50%, a do 2028. godine za čak 65%. U svojim pogonima diljem svijeta alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi do kraja desetljeća imat će proizvodne kapacitete baterija za električna vozila od ukupno 220 GWh. Bavit će se i inovacijama u području solid-state baterija.
Alijansa najavljuje da će, uz elektrifikaciju, provoditi i agresivnu digitalizaciju vozila, piše Autonet.hr. Do 2026. godine u njihov će ‘oblak’ biti povezano 25 miliona automobila, od kojih bi 10 miliona trebalo imati ugrađene sisteme za autonomnu vožnju.