Aviokompanija Ryanair planira da značajno raste u Centralnoj i Istočnoj Evropi (CIE) u narednoj deceniji, a niskobudžetni prevoznici (LCC) će imati preko 50% ukupnog kapaciteta sjedišta na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.
“Želimo da se fokusiramo na ovaj region. Vidimo da će ovo biti veliki dio naše predstojeće ekspanzije. Prilično je teško u ovom trenutku reći o tačnim brojkama, ali se nadamo da će cijeli region porasti barem za 50 posto”, rekla je menadžerica Ryanaira za CIE Alicja Wojcik-Golebiowska.
Iako je Poljska dugo bila jedno od ključnih tržišta Ryanair-a, Wojcik-Golebiowska je napomenula da kompanija sada udvostručuje fokus na druge zemlje u regionu. Wizz Air ima dominantnu poziciju u većem dijelu CIE-a, sa ukupnim udjelom od 41,6% putnika od svih LCC-ova u regiji.
Ryanair posluje na pet od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji, a jedini izuzetak su Slovenija i Kosovo. Wizz Air je najveći niskotarifni prevoznik u Bosni i Hercegovini, Kosovu, Makedoniji i Srbiji, a Ryanair ima prednost u Hrvatskoj i Crnoj Gori. U Makedoniji, Wizz Air ima 61,6% udjela putnika na tržištu i 89,1% udjela među LCC-ovima.
U Bosni i Hercegovini njen tržišni udio iznosi 42,7% i 65,9% među LCC-ovima, dok u Srbiji ima ukupno 19,7% udjela putnika, ali 71,1% tržišta kada se uzmu u obzir samo budžetski prevoznici. U okviru regiona Centralne i Istočne Evrope, LCC imaju udio u ukupnom kapacitetu sjedišta ispod 50% samo u Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori, gdje su mrežni prevoznici i dalje dominantni.
Ryanair je u proteklih nekoliko godina značajno povećao svoje prisustvo u Hrvatskoj otvaranjem svoje baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru. Međutim, suočava se sa većim poteškoćama na drugim tržištima. Aviokompanija je nedavno najavila da će prekinuti tri linije iz Podgorice zbog povećanja aerodromskih troškova.
Nadalje, u junu je Ryanair prekinuo rad iz Tuzle zbog poreza i uprkos razgovorima sa sarajevskim aerodromom o potencijalnom uvođenju letova, do sada nije postignut pomak.
Prije skoro deset godina, Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje u direktnom izazovu za Wizz-a, međutim, ti planovi su otkazani iz neodređenih razloga. Aviokompanija je takođe stagnirala u Srbiji svojim poslovanjem van Niša, dok ne saobraća za Prištinu gdje je Wizz Air postao najveći prevoznik.
Uprkos razgovorima Ryanair-a i slovenačke vlade, koji su poslednji put održani krajem januara ove godine, avioprevoznik nije pronašao rješenje za ulazak na tržište, jedino u Evropskoj uniji koje još uvijek ne služi, piše portal Ex-Yu Aviation.
Ryanair je ipak najavio svoj ‘oporavak’ u regionu kako bi ga pridružila njihovim najrazvijenijim tržištima poput Španije, Italije ili Poljske.
“Planiramo to učiniti s isporukom više ruta i boljih cijena i više izbora putovanja za naše putnike”, kazala je Wojcik-Golebiowska.