Škoda Auto je u Mladá Boleslavi započela proizvodnju baterijskih sistema za potpuno električna vozila na osnovi MEB platforme Volkswagen grupe.
To čini glavnu fabriku proizvođača automobila jedinim proizvodnim pogonom za MEB baterijske sisteme u Evropi izvan Njemačke. Oko 250 zaposlenih uskoro će sastavljati više od 250.000 MEB baterijskih sistema godišnje na novoizgrađenoj proizvodnoj liniji. Osim u Škoda vozila, oni će biti ugrađeni i u MEB modele proizvođača Volkswagen, Audi i Seat.
“Pokretanjem proizvodnje MEB baterijskih sistema, sada proizvodimo ključnu komponentu u srcu kompanije. To znači da smo postigli još jedan cilj ka uspješnom prelazu na elektromobilnost. Uložili smo oko 130 miliona eura i sada možemo da proizvedemo više od 250.000 MEB baterijskih sistema godišnje za Škoda e-modele i modele drugih brendova Grupe. Naš cilj je jasan: želimo da proizvodimo E-komponente ili E-vozila u sva tri češka proizvodna pogona do 2030. godine“, rekao je Michael Oeljeklaus, član uprave kompanije Škoda Auto za proizvodnju i logistiku.
“U saradnji sa VW Group Components i našim partnerskim kompanijama i dobavljačima, preduzimamo važan korak u prelazu sa motora sa unutrašnjim sagorijevanjem na elektromobilnost proizvodnjom baterijskih sistema. Doći ćemo na sljedeću prekretnicu krajem 2023. kada drugu fazu proširenja prebacimo na online, što će nam omogućiti proizvodnju više od 380.000 baterijskih sistema godišnje“, rekao je Christian Bleiel, rukovodilac proizvodnje komponenti u Škoda Autu.
Sjedište češkog proizvođača automobila jedino je proizvodno mjesto u Evropi izvan Njemačke gdje se proizvode MEB baterijski sistemi: najmanja verzija sa osam modula ima kapacitet od 55 kWh, a srednja verzija sa devet modula skladišti 62 kWh. Najveća baterija sa 12 modula ima kapacitet od 82 kWh. Uz module, od kojih svaki sadrži 24 ćelije, komponente MEB baterijskog sistema uključuju kućište baterije sa integrisanim sistemom hlađenja, sistem upravljanja baterijom i potrebne električne priključke.
Škoda Auto takođe proizvodi i druge e-komponente u Mladá Boleslavi; od jeseni 2019. tu se proizvode visokonaponske vučne baterije koje se koriste u modelima SuperB iV, Octavia iV i u plug-in hibridnim vozilima drugih brendova Grupacije.
Transformacija kompanije dobija zamah na osnovu nove proizvodne linije. Kao kamen temeljac svoje Next Level – Škoda Strategy 2030, proizvođač automobila planira proizvodnju e-vozila ili e-komponenti u sva tri proizvodna pogona do kraja ove decenije. Cilj je dugoročno očuvanje postojećih radnih mijesta i istovremeno otvaranje novih. Do tada kompanija očekuje da će povećati udio prodaje potpuno električnih automobila u Evropi na između 50 i 70 posto, zavisno od razvoja tržišta. Kako bi se to postiglo, Škoda Auto nastaviće elektrifikaciju svog portfolija modela tokom narednih godina. Do 2030. asortiman će uključivati još najmanje tri BEV modela, od kojih će svi biti ispod Enyaq iV po cjeni i veličini.