Slovenski regulator produžio ‘život’ Adria Airwaysu do 2. oktobra, i dalje prijeti stečaj

0
679
Arapski poduzetnik Munif Otman Tarmum je za robnu marku Adria Airways platio 33.400 eura

Slovenska agencija za civilnu avijaciju dat će Adria Airwaysu do 2. oktobra u 23.59 sati CEST, podnošenje održivog plana restrukturiranja, podržanog certificiranim ugovorima o zakupu aviona, u protivnom će mu opozvati avio-potvrdu i započeti stečajni postupak.
Regulator je napomenuo da avioprevoznik sada raspolaže sa samo deset letjelica (šest Bombardiera i četiri Saaba), a danas su bila smještena tri aviona Airbus A319 i pet CRJ-ova tokom posljednjih nekoliko dana.
Regulator je uočio da je Adria nesolventna po dva kriterija.
“Ne želim da otkrivam brojeve, ali to je prilično velika suma novca”, izjavio je šef Agencije Rok Marlot.
U ovom trenutku nije jasno hoće li Adria sutra nastaviti bilo kakve operacije i, ako se to dogodi, koje će usluge biti pokrenute. Njegov prvi planirani let za četvrtak, iz Ljubljane u Tel Aviv, otkazan je.
Strane aviokompanije su počele odgovarati na razvoj događaja koji se odvijaju u Adria Airways, a Air Serbia zakazuje dvostruke dnevne letove između Beograda i Ljubljane od početka zimske sezone 2019/2020, u odnosu na jedanaest nedjeljnih prošle zime, a Montenegro Airlines dodaje dodatni sedmični let iz Podgorica, ukupno pet nedjeljno. Srpski prevoznik je takođe pokrenuo popustne cijene za putnike rezervirane za let sa Adriom i uvest će dodatni kapacitet na rutama kojima je upravljala slovenska aviokompanija.
Ljubljanska aerodrom ‘Jože Pučnik’ saopštila je da je spremna za propast nacionalnog avioprevoznika Slovenije i njegovog najvećeg kupca.
Smatra se da je Adria Airways nagomilala dug veći od 60 miliona eura otkad ju je preuzeo minhenski fond 4K Invest 2016. Taj fond je za mnoge probleme aviokompanije posljednje tri godine okrivljen, navodi portal EX-Yu Aviation.
Adria, koja se u svojoj 58-godišnjoj istoriji više puta suočila s finansijskim teškoćama, ostvarila je prvu zaradu 1997. godine. Najprometnija godina bila je 1987., kada je prevozila 1.740.000 putnika s prosječnim faktorom opterećenja u kabini 80%. Sada, kompanija ostavlja iza sebe 558 zaposlenih. Uprkos pozivima da država spasi ovog avioprevoznika, vlada smatra da bi to bilo ‘bacanje novca”, jer su bilansi aviokompanije izuzetno loši.