Počev od 1996. godine, od kada je prisutna na tržištu Bosne i Hercegovine, Škoda zauzima lidersku poziciju sa prosječnih 20 posto tržišnog udjela.
“Protekla 2022. je zaista bila teška godina za automobilsku branšu koju Škoda čak naziva i najtežom u historiji poslovanja kompanije. Jedan smo od najviše pogođenih brendova kada govorimo o kašnjenju isporuka vozila kupcima, a konačni izlazak iz ove krize se nažalost još uvijek ne nazire u 2023. Prosječni rokovi isporuke kreću se od šest mjeseci pa čak i do 18 mjeseci za ‘najteže’ slučajeve, poput modela Octavia. Škoda je međutim u BiH, zahvaljujući određenim vanrednim nabavkama većih flota vozila u posljednjem kvartalu 2022. godine, uspjela značajno popraviti rezultat i vratiti dio izgubljenog tržišnog udjela. Prvu poziciju na tržištu, još od 1996. godine od kada je prisutna na BiH tržištu, Škoda nikada nije izgubila. Dakle, više od dvije i po decenije vladavine u segmentu novih vozila sa prosječnim tržišnim udjelom od 20%. Možemo reći da je time svako peto prodato novo vozilo u BiH jedan od Škodinih modela”, ističe Ismir Omeragić, Škoda brend menadžer za Bosnu i Hercegovinu.
Automobilskoj branši predstoje veliki izazovi koje sa sobom donosi EU7 emisijska norma od 2026. godine i izmjena ECE regulativa zbog kojih će automobili iz godine u godinu morati zadovoljavati sve strožije norme s aspekta sigurnosti.
“Sa kompanijom Škoda Auto smo usaglasili srednjoročni plan poslovanja do 2030. godine koji uključuje postojeću paletu vozila s agregatima na unutrašnje sagorjevanje, kao i paralelno razvijanu paletu električnih vozila od kojih će prvi model biti Enyaq, zatim ga prati nešto manji električni SUV Erlog – gradsko električno vozilo. Portfelj električnih vozila se zaokružuje velikim električnim SUV-om sa sedam sjedišta.
Porsche BH se već izvjesno vrijeme intenzivno zalaže za poboljšanje infrastrukturnih pretpostavki ali i finansijskih poticaja za električna vozila. Zaslugom Udruženja ovlaštenih uvoznika i distributera postignuto je mnogo pomaka na ovom planu pa kao rezultat imamo i privremene mjere snižavanja/ukidanja carina na hibridne i električne modele vozila”, ističe Omeragić.
On je dodao da se kod vozila sa unutrašnjim sagorjevanjem noviteti očekuju već naredne godine – sa potpuno novim modelima Kodiaq i SuperB, koji će se nuditi i u PHEV izvedbama te facelift kupcima omiljenog modela Octavia.
“Škodin fokus u 2023. godini će biti usmjeren na SUV program jer je to segment koji je u BiH u protekloj godini prešao prag od 50% ukupne prodaje novih vozila. Međutim, u ponudi imamo i manja kompakt vozila poput Fabije, Kamiqa i Scale i svakako ih nećemo zanemariti. Octavia je daleko najprodavaniji model u BiH”, dodaje Omeragić.