TEST: Novi Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100

Novi Peugeot 208 je dostupan s benzinskim, dizelskim i 100% električnim pogonom. Opremljen je sa novom generacijom Peugeot i-Cockpita, a posebno se ističe moderna 3D digitalna instrument tabla te infotainment sistem s velikim centralnim displejem

0
4247
Testirali smo novi Peugeot 208 sa 1.2-litrenim PureTech turbobenzincem snage 100 KS

Piše: M.Pehilj / Foto: Profitiraj.ba

Iako smo novi Peugeot 208 (zvanično uveden na tržište Bosne i Hercegovine početkom 2020. godine) trebali testirati u martu zbog pandemije koronavirusa (Covid-19) to smo uradili tek krajem mjeseca maja nakon što su ublažene epidemiološke mjere a time i dozvoljen rad auto-salona.
Šta reći o ovom novom Peugeotovom modelu iz B segmenta, koji je početkom marta dobio i laskavu nagradu – Evropski automobil 2020. godine (2020 European Car Of The Year). Međunarodni žiri je također pohvalio odvažnost dizajna i tehnologiju nove 208-ice što je ovom modelu u aprilu donijelo i nagradu Red Dot 2020 za dizajn. Inače, novi 208 (svjetsku premijeru imao u martu 2019. u Ženevi) već je šesto vozilo marke Peugeot koje je proglašeno automobilom godine.
Bez sumnje, ciljna grupa nove 208-ice prvenstveno su mlađe osobe, koje traže nova iskustva i vole novu tehnologiju. Uostalom, u Peugeotu cijene da će ovaj model biti privlačniji ženama (60%) nego muškarcima (40%).

CMP platforma

Peugeot 208 je baziran na novoj generaciji CMP (Common Modular Platform), odnosno e-CMP platformi koncerna PSA, koja osigurava veći nivo udobnosti i sigurnosti, a može se prilagoditi u pogledu dimenzija i varijanti motora. Platforma CMP je, također, u kombinaciji s boljom aerodinamikom vozila omogućila smanjenje težine za 30 kg, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Novi Peugeot 208 kompatibilan je s Euro 6.d standardima.
Novi Peugeot 208 je dostupan s benzinskim, dizelskim i 100% električnim pogonom (e-verzija od proljeća 2020). Kod benzinaca u ponudi su 1,2-litarski trocilindrični PureTech turbobenzinac sa 75, 100 i 130 KS, dok je kod dizelaša u ponudi četverocilindrični 1,5-litarski motor snage 100 KS.
Kod verzije sa električnim motorom (e-208) agregat isporučuje 100 kW/136 KS i 260 Nm obrtnog momenta, kapacitet baterije je 50 kWh, a domet iznosi 340 km (po WLTP-u). Peugeot e-208 do 100 km/h ubrzava za 8,1 sekundi, a maksimalna mu je brzina 150 km/h.
Ekipa poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku testirati srednju benzinsku inačicu. Ovaj 1.2-litreni trocilindarski PureTech turbo benzinski motor sa 100 KS i maksimalnih 205 Nm pri niskih 1.750 okr/min, u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim mjenjačem pokazao se vrlo efikasnim  ostavljajući dojam da je ispod poklopca motora i snažnija izvedba od 100 KS. Do ‘stotke’ ubrzava za 9,9 sekundi i postiže tvornički deklarisanu maksimalnu brzinu od 188 km/h.
Upravljački sistem je veoma precizan i 208-ica dobro reaguje na svaku promjenu volana te je uz ovjes, koji dobro upija udare i bez većeg naginjanja karoserije, pravi užitak u vožnji – drži zadani smjer i odlično se ponaša u zavojima pa mami na žustrije manevre.

Performanse i ekonomičnost

Sam mjenjač, iako s nešto dužim hodom, ponaša se izvrsno i vrlo dobro reaguje u gradskom ali i prometu van grada gdje je brzine potrebno češće mijenjati.
Iznenađujuće je dobro zvučno izoliran, čak i pri većim brzinama, što je za ovako malen automobil ipak rijetkost.
Performanse i ekonomičnost nove 208-ice su usklađene tako da je ovaj benzinski trocilindraš na testu u kombinovanoj vožnji u prosjeku trošio oko 6,2 litre i s jednim rezervoarom goriva od 44 litra mogao bi preći do 600 kilometara. Naravno, gradska vožnja je taj prosjek kvarila (preko 7,5 litara) dok je na otvorenoj cesti potrošnja bila oko 5 litara s tim da smo ovaj automobil na pojedinim relacijama vozili i u štedljivom eco modu.
Sjedala su funkcionalna i udobna, a vozačka pozicija je relativno nisko postavljena tako da nešto krupniji vozači moraju podešavati volan po visini ili dubini. Dodajmo i da nam je u početku bilo potrebno privikavanje na manji obruč volana koji je uz to ‘rezan’ na vrhu i dnu, pa nam se dešavalo da (ovisno o visini vozača i položaju sjedenja) volan prekriva dio tehnološki napredne 3D instrument table.
Što se tiče stražnje klupe, zna se koliko mjesta možete očekivati u ovom tipu automobila i ne bi bilo fer očekivati neki veći komfor. Isto vrijedi i za prtljažnik koji nudi 311 litara zapremine uz mogućnost preklapanja stražnje klupe, što je u prosjeku klase.
Nova generacija modela Peugeot 208 prepoznatljiva je po inovativnom dizajnu koji donosi mladenački duh i energiju. Nisko položena silueta, dugi poklopac motora, sada već tradicionalni ‘očnjaci’ urezani duboko u branik, velika rešetka hladnjaka i još niz stilskih detalja novu 208-icu izdvajaju iz mase. U odnosu na prethodnu generaciju, novi Peugeot 208 je duži 82 mm (ukupno 4055 mm), širi 26 mm (1,765 mm) i niži 30 mm (visok 1430 mm). Stražnji kraj krasi crna ‘letvica’ koja se proteže cijelom širinom vrata prtljažnika te zaokružuje cjelinu modernim LED svjetlima i black difuzorom.

3D digitalna instrument tabla

Nova 208-ica je opremljena sa novom generacijom Peugeot i-Cockpita, a posebno se ističe moderna 3D digitalna instrument tabla (informacije prikazuju poput holograma što djeluje zanimljivo i privlačno) te infotainment sistem s velikim centralnim displejem za regulaciju ventilacije, audio sistema, navigacije (iako je testni model nije imao!?), podešavanjem opcija za vozilo i telefon…
Ispod ekrana nalaze se prekidači u obliku klavirskih tipki (prepoznatljive za Peugeot novije modele) za recirkulaciju zraka u kabini, otključavanje / zaključavanje vozila, paljenje sva četiri žmigavca…
Na raspolaganju je i 11 sistema za pomoć vozaču: za održavanje vozila u traci, aktivni tempomat sa funkcijom STOP&GO, aktivni sistem nadzora mrtvog ugla, upozorenje za neželjeno napuštanje vozne trake, prepoznavanje prometnih znakova, sistem kočenja u hitnim situacijama (Active Safety Brake), sistem za praćenje pozornosti vozača, automatsko prebacivanje svjetla, te sistem pomoći pri parkiranju uključujući i Visiopark kameru.
U ponudi nove 208-ice je osam boja: Elixir crvena, Perla Nera crna, Blanc Nacre bijela, Artense siva, Banquise bijela, Platinum siva, Vertigo plava i Faro žuta – koja je i jedina besplatna pri narudžbi.
Nova 208-ica se proizvodi u Trnavi, 40 km od Bratislave (Slovačka) te u novoj tvornici PSA grupe u Kenitri (Maroko).
Cijene Peugeota 208 na bh. tržištu se za benzince kreću od 25.322 KM (motor 1.2 PureTech, 55 kW/75 KS, 5-stepeni ručni mjenjač, oprema Active), nešto snažniji 1.2 PureTech motor sa 74 kW/100 KS i 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Active košta 27.619 KM (s opremom Allure 31.558 KM, a GT Line 34.559 KM), do je najskuplji benzinski 1.2 PureTech sa 96 kW/130 KS i 8-stepenim automatskim EAT8 mjenjačem i opremom Allure po cijeni od 37.279 KM, odnosno 40.280 KM sa opremom GT Line.
Kod dizelskog motora 1.5 BlueHD snage 75 kW/100 KS cijene novog Peugeota 208 se kreću od 30.808 KM (Active), 34.747 KM (Allure) i 37.748 KM (GT Line).
Novi model e-208 sa električnim motorom snage 100 kW/136 KS košta od 58.896 (e-Active), odnosno 61.147 KM (e-Allure), 63.980 (e-GT Line), dok je najskuplji model sa opremom e-GT sa cijenom od 68.087 KM.
Nažalost, u BiH još uvijek nema državnih subvencija pri kupovini električnih vozila, dok u Sloveniji na primjer one iznose i do 8.000 eura.

Tehnički podaci: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 S&S BVM6
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra
Zapremina: 1.199 ccm
Najveća snaga: 75 kW / 100 KS pri 5.500 obr/min.
Najveći obrtni moment: 205 Nm pri 1.750 obr/min.
Mjenjač: MB6 6-stepeni ručni
Pogon: na prednje točkove
Najveća brzina: 188 km/h
Ubrzanje: 0 do 100 km/h za 9,9 sekunde
Dimenzije guma: 195/55 R16 H (Continental Winter)
Dimenzije (d/š/v): 4.055 x 1.960 (sa otvorenim retrovizorima) x 1.430 mm
Međuosovinski razmak: 2.540 mm
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Masa: 1.177 kg
Zapremina prtljažnika: 311 litara (+ 95 u podu s rezervnom gumom ili setom za popravak guma) Rezervoar za gorivo: 44 litra
Emisije CO2: 97 g/km
Potrošnja tvornički deklarisana (grad, van grada/ mještovita vožnja): 5,2 / 3,7 / 4,2 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,2 litra

Cijena osnovnog vozila bez opcija 31.183 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama (cijena opcija: 2.945 KM)
Cijena po cjenovniku: 34.128 KM
Cijena testnog vozila s promotivnim popustom 32.763 KM
Garancija: Dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.

Opciona oprema: Dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM); kamera za pomoć pri vožnji unazad i prednji parking senzori (1.032 KM), digitalni radio DAB (319 KM), 16″ čelični rezervni točak (281 KM) te specijalna boja Crvena ELIXIR (1.125 KM).

Serijska oprema: Sistem za kontrolu stabilnosti vozila – ESP, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR, sistem protiv blokiranja točkova – ABS, sistem za pomoć kod naglog kočenja – AFU, dinamična kontrola stabilnosti – CDS, dinamična kontrola stabilnosti prikolice – TSM, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini, kožni volan s komandama za upravljanje na volanu, 6 zračnih jastuka (bočne zračne zavjese za glavu), automatsko uključenje kratkog svjetla, dnevna LED svjetla na prednjem braniku, zadnja svjetla pomoću LED tehnologije, dva sigurnosna pojasa sprijeda, tri sigurnosna pojasa u tri tačke straga, indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase vozača, suvozača i putnike straga, sistem ISOFIX za pričvršćivanje na zadnjim bočnim sjedalima
Sigurnostni sistemi: prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine; aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake; kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje; automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (AEBS2 kamera); tempomat/limitator brzine; dugme za odabir Eco načina vožnje; pokretanje motora pritiskom na dugme; daljinsko zaključavanje centralnih vrata i vrata prtljažnika; prepoznavanje prometnih znakova i mogućnost preporuke brzine; 3D instrument ploča sa prikazom podataka na dva nivoa; armaturna ploča sa Carbone izgledom i crnim završetkom; 7″ ekran na dodir i 3,5″ središnji ekran na instrument ploči (u boji); visoka središnja konzola + električna parking kočnica; funkcija povezivanja telefona sa vozilom Mirror Screen; automatski klima uređaj; stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem); sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth; 2 x USB priključak na središnjoj konzoli; 2 x USB priključak straga; radio RCC A2 + 6 zvučnika (4 prednja i 2 zadnja); akustično vjetrobransko staklo; grijano stražnje staklo; automatski brisači sa senzorom za kišu; unutrašnji fotosenzibilni retrovizor; sekvencijalno električno podešavanje prednjih i stražnih stakala sa sistemom protiv blokiranja; vanjski retrovizori u boji karoserije; elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori; osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima; pokazivači smjera u vanjskom retrovizoru; prednja maska sa kromiranim umetcima; prednji i zadnji branik u boji karoserije; stražnji spojler iznad vrata prtljažnika u sjajnoj crnoj boji; osvjetljenje prtljažnog prostora; unutrašnjost u kombinaciji sa TEP umjetnom kožom i tkaninom; krovni držač na strani suvozača i 2 krovna držača u drugom redu; stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3; detektor niskog pritiska u gumama; 16″ Alu felge SOHO + komplet za popravak guma.