TEST: Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8 Euro 6.4

Osvježeni Peugeot 2008 dobio je novo osvjetljenje na prednjem i zadnjem dijelu, nove aluminijske felge (ovisno o nivou opreme), te novu ukrasna maska koja naglašava snažan stav SUV vozila iz B segmenta

0
1893
Novi Peugeot 2008 opremljen je novim Full LED prednjim svjetlima u obliku tri lavlje kandže (Foto: Profitiraj.ba)

Piše: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Peugeot je na tržište Bosne i Hercegovine u oktobru 2023. godine uveo osvježeni (facelift) gradski kompaktni SUV 2008 iz B segmenta s redizajniranim konceptnim dizajnom i tehnologijama, a kojeg smo nakon kraće vožnje tokom bh. premijere nedavno imali priliku i detaljnije testirati.
Peugeot 2008 može se kombinovati s 1,2-litarskim trocilindarskim turbobenzinskim motorom PureTech s dva nivoa snage (100 KS i 130 KS), ili sa 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim BlueHDi motorom (130 KS), a u opciji je i verzija sa elektromotorom (136 i 156 KS) i dometom u 100% električnom načinu do 345 km odnosno do 406 km (WLTP).
Na testu smo vozili novu 2008-icu sa opremom Allure i 1,2 PureTech benzinskim motorom od 130 KS (96 kW), koji će sa cjenovnom ponudom i svojim perfomansama biti i najčešći izbor kupaca na našem ali i tržištu u regionu. Sa 130 KS i 230 Nm pri 1.750 obr/min ovaj trocilindarski, turbobenzinski motor (četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, maksimalna snaga 96 kW pri 5.500 obr/min, radne zapremine 1.199 ccm) je sa prednjim pogonom i 8-stepenim automatskim mjenjačem u 2008-ici vrlo dinamičan i u krivinama dosta stabilan i pri većim brzinama što je zasluga ovjesa i amortizera ali i pneumatika dimenzija 215/60 R17 96H na 17-inčnim alu-felgama.
Ubrzava do 100 km/h ispod 10 sekundi (9,4 s), a najveća (fabrički deklarisana) brzina je oko 200 km/h.
Potrošnja je za benzinca prilično ekonomična i u kombinovanim uslovima na testu (uključujući i Sport mod koji je i veći potrošač, ali i ECO i Normal režim vožnje sa aktiviranim adaptivnim tempomatom) kretala se od 5 do 7,8 l/100 km, s prosjekom od 6,9 litara. Inače, fabrički deklarisana prosječna potrošnja u kombinovanim uslovima (WLTP) je 5,8 – 6,5 l/100 km. Emisija CO2 je 131-147 g/km (Euro 6.4). Zapremina rezervoara je 44 litre.

Cijene na bh. tržištu

Na tržištu BiH novi Peugeot 2008 dostupan je u tri nivoa opreme (Active, Allure i GT). Najjeftiniji je osnovni model sa opremom Active i benzinskim motorom 1.2 PureTech snage 100 KS uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem po cijeni do registracije počev od 38.264 KM.
Snažniji benzinski PureTech motor od 130 KS sa opremom Allure i automatskim mjenjačem EAT8 košta počev od 47.548 KM, dok verzija koju smo imali na testu sa dodatnim opcijama (vidjeti u tekstu ispod) košta 52.819 KM. GT opcija sa 1.2 PureTech motorom od 130 KS do registracije može se kupiti počev od 49.330 KM.
Najskuplji je novi električni 2008 e-GT sa beterijom kapaciteta 54 kWh /156 KS (GT Elektrika) po cijeni od 69.756 KM, dok se model sa nešto slabijim elektromotorom (50 kWh /136 KS) može nabaviti po cijeni počev od 65.724 KM.
Kompletan cjenovnik sa opcijom opreme I tehničkim karakteristima modela Peugeot 2008 možete vidjeti ovdje.
Podsjetimo, Peugeot 2008 je već niz godina najprodavaniji na tržištu SUV vozila B segmenta. Lansiran 2019. godine i proizveden u gotovo 700.000 primjeraka, ovaj model je od samog početka bio među tri najprodavanija SUV modela u evropskom B segmentu, a 2021. godine zauzeo je čak najviše mjesto na toj listi.
Za uspjeh ovog modela posebno je zaslužan model E-2008 koji se smatra pionirom elektrifikacije u svom segmentu od 2019. godine, s više od 75.000 proizvedenih primjeraka. U 2022. godini izvedba E-2008 predstavljao je čak 17,4% prodanih primjeraka, što ga je svrstalo među tri najprodavanija električna SUV modela u B segmentu u Evropi. Novi Peugeot 2008 proizvodi se u tvornici Vigo u Španiji.
Osvježeni Peugeot 2008, koji smo imali priliku testirati, dobio je novi prednji dio s novim LED svjetlima i novim amblemom marke. Zbog boje karoserije ukrasna maska se još bolje stapa s odbojnikom, a prednji dio poprimio je robusniji izgled.

Novi svjetlosni potpis

2008 je drugi model koji je preuzeo najnoviji svjetlosni potpis marke Peugeot, nakon nove limuzine 508 i novog karavana 508 SW. Za njega su karakteristična tri vertikalna sklopa LED svjetala u obliku tri lavlje kandže (ranije bila dva karakteristična očnjaka ispod prednjih svjetala) koje su na novoj 2008-ici ugrađene u svjetlosne crne umetke na odbojniku. Novi svjetlosni potpis dobile su sve izvedbe. Upečatljiv učinak tri lavlje kandže po prvi put je na izvedbama GT proširen na funkciju osvjetljenja farova full LED upotrebom tri optička modula. Zbog toga se izvedbe GT razlikuju od ostalih izvedbi, jer njihov prednji dio krasi potpuno ekskluzivni svjetlosni potpis.
Straga više nema loga lava, sada je samo natpis Peugeot koji se proteže između zadnjih svjetala s LED diodama kojima su opremljene sve izvedbe novog modela 2008, a koje reinterpretiraju legendarne tri lavlje kandže. LED diodama su također opremljena svjetla za vožnju unazad i pokazivači smjera.
Facelift Peugeot 2008 sa težinom od 1.338 kg zadržao je vanjske dimenzije: 4.304 mm dužine, 1.987 mm širine (zajedno sa spoljašnjim retrovizorima), 1.550 m visine, međuosovinski razmak je 2.605 mm tako da putnici na zadnjim sjedištima nisu stiješnjeni ni u predjelu koljena. Ipak, naš dojam koji smo stekli u vožnji, je da bi zadnji ovjesa trebao biti malo uglađeniji jer se u kabinu (naročito na zadnjim sjedištima) osjetno prenose vibracije preko neravnina na cesti, ‘ležećih policajaca’ i brojnih šahtova na cesti.
Zapremina prtljažnog prostora (ima dvostruku podnicu) je nepromijenjena i iznosi 434 litara, a sa preklapanjem zadnjih sjedišta naraste do 1.467 litara što – priznat ćete – može adekvatno zadovoljiti potrebe porodice s dvoje djece.
Peugeot 2008 je dostupan u šest boja karoserije (siva Selenium, siva Artense, bijela Okenite, crna Perla Nera, crvena Elixir i specijalna plava Vertigo boja koju smo imali na našem testnom vozilu). Kod svih novih vozila 2008 spoljašnji retrovizori su u crnoj boji, bez obzira na izabranu boju karoserije.
Osvježena 2008-ica dobila je felge od lake legure s modernim dizajnom, poput onih koje su već bile predstavljene na Peugeotu 408. Dostupno je više modela felgi, na primjer 16-inčna Noma (za izvedbe Active), 17-inčna Karakoy (Allure i GT) ili 18-inčna Evissa (opcijski za GT). Sve felge od lake legure su sa 4-kraka i na sredini imaju otisnut logotip Peugeot koji elegantno prekriva matice točka.

Prepoznatljivi Peugeot i-Cockpit

Peugeot i-Cockpit® je jedan od ključnih i najprepoznatljivijih elemenata putničkog prostora modela 2008.
Instrument tabla novog vozila 2008 je kod izvedbi Allure i GT digitalna i nalazi se u visini očiju, neposredno iznad volana. Njen 10-inčni digitalni ekran je redizajniran, a kod izvedbi GT opremljen je i s 3D-prikazivačem. Boja ekrana, redoslijed i raspored funkcija mogu se u potpunosti prilagoditi vozačevim željama. Kod izvedbe Active vozilo 2008 zadržalo je analognu instrument tablu.
Od sada su svi Peugeoti 2008 serijski opremljeni središnjim 10-inčnim ekranom na dodir (ekran je bio 7-inčni kod prve dvije faze modela). Njime se može upravljati funkcijama autoradia i telefona (izvedba Active) ili najnovijom generacijom informacijsko-zabavnim sistemima Peugeot i-Connect® i Peugeot i-Connect® Advanced. Kod izvedbi Allure i GT središnji ekran opremljen je tehnologijom HD.
Ispod središnjeg ekrana se nalaze tipke (u stilu klavirskih dirki) za brz pristup ključnim funkcijama.
Za Peugeot i-Cockpit karakterističan volan manjih dimenzija pruža još više užitaka u vožnji. Na volanu se nalaze upravljački prekidači multimedijskog sistema (audio izvori, telefon) kao i prekidač za kontrolu jačine zvuka i glasovno upravljanje.
Nove kamere na 2008-ici za pomoć pri čeonom parkiranju i parkiranju unazad od sada prikazuju sliku visoke rezolucije. Ovisno o nivou opreme, sada je kao opcija dostupna nova prednja kamera visoke rezolucije (zajedno s nadzorom mrtvog ugla) koja prikazuje 360-stepeni sliku neposredne okoline vozila, što predstavlja dragocjenu pomoć pri parkiranju.
Novi 2008 vozačima nudi i druge brojne funkcije koje olakšavaju vožnju i pružaju veću sigurnost: Prilagodljiv tempomat s funkcijom Stop and Go i referentnom vrijednošću udaljenosti između vozila; Automatsko kočenje u nuždi s upozorenjem na opasnost od sudara prepoznaje pješake i bicikliste; Prošireni sistem za prepoznavanje prometnih znakova; Aktivno upozorenje na nenamjernu promjenu vozne trake; Nadzor mrtvog ugla…
Uz kupovinu novog Peugeota 2008, uračunata je i garancija u trajanju od 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Podaci o testnom automobilu: Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130 EAT8
Cijena osnovnog modela (2008 Allure 1.2 PureTech 130): 47.398 KM
Cijena opcija testnog vozila: 5,421 KM
(Specijalna boja Plava Vertigo – 1.219 KM; Bežično punjenje telefona – 263 KM; Paket opcija WYAK+ZJA9 (kamera za pomoć u vožnji nazad, navigacija i Peugeot e-Call+) – 1.032 KM; Grijana prednja sjedišta – 375 KM; Otključavanje vozila bez ključa i pokretanje motora pritiskom na dugme – 844 KM; Paket ‘Pomoć vozaču’ (aktivni tempomat s funkcijom Stop&Go, sistem za održavanje u saobraćajnoj traci i automatsko kočenje u hitnom slučaju) – 1.688 KM)
Cijena testnog modela s opcijama: 52.819 KM
Kompletan cjenovnik možete vidjeti ovdje

Tehničke karakteristike: Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech 130

Motor: Trocilindarski, turbobenzinski
Radna zapremina: 1.199 ccm
Najveća snaga 96 kW – 130 KS pri 5.500 obr/min
Najveći obrtni moment 230 Nm pri 1.750 obr/min
Prijenos snage: Preko prednje osovine
Mjenjač: 8-stepeni automatski mjenjač
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Najveća brzina: 198 km/h
17-inčne aluminijske felge, gume 215/60 R17 96H
Deklarisana prosječna potrošnja u kombinovanim uslovima (WLTP): 5.8 – 6.5 l/100 km
Potrošnja na testu: 5 – 7,8 l/100 km
Prosječna emisija CO² (WLTP): 131 -147 g/km; Euro 6.4
Zapremina rezervoara: 44 l
Dimenzije: Dužina 4.304 mm, Širina 1.815 mm (1.987 mm sa otvorenim vanjskim retrovizorima), Visina 1.550 mm
Međuosovinski razmak: 2.605 mm
Zapremina prtljažnika: 434 – 1.467 litara
Masa vozila: 1.338 kg
Garancija: Pet godina ili 100.000 pređenih kilometara.