TEST: Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start

Testni model pokretao je 1.6 BlueHDi motor sa 120 KS koji do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h

0
1919
Testni Peugeot 3008 pokretao je 1.6 BlueHDi motor sa 120 KS (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba

Novi Peugeot 3008 je svjetsku premijeru imao u oktobru 2016. na Sajmu automobila u Parizu, a mjesec dana kasnije promociju je imao i u Bosni i Hercegovini na prigodnoj svečanosti u hotel Grand Neum. Tom prilikom i autor ovog teksta, koji je bio pristan na prezentaciji u Neumu, imao je priliku nakratko provozati ovaj automobil s kojim Peugeot želi zauzeti važno mjesto na tržištu SUV vozila segmenta C.
Ipak, svu njegovu osobenost, upravljivost i tehnološku opremljenost mogli smo osjetiti proteklih dana kada smo imali priliku testirati novi Peugeot 3008 i u zimskim uslovima vožnje.
Testni model pokretao je provjereni 1.6 BlueHDi motor sa 120 KS (88 kW) i 300 Nm okretnog momenta pri 1.750 okr/min. S težinom od oko 1.5 tone novi 3008 od 0 do 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 189 km/h. Motor je uparen s preciznim ručnim šestostepenim mjenjačem kojeg odlikuju dobri prijenosni omjeri.
Zahvaljujući ovoj kombinaciji prosječna potrošnja goriva na testu u kombinovanim uslovima vožnje (grad-magistralna cesta) iznosila je oko 6,4 l/100 km, što je sasvim prihvatljivo imajući u vidu da smo većinu vremena vozili po klizavim i snijegom pokrivenim cestama, te niskim temperaturama (i do minus 20 stepeni) zbog čega je start/stop sistem često bio deaktiviran. Iako se fabrički podaci (potrošnja u mješovitoj vožnji oko 4,3 l/100 km) razlikuju od naših koje smo zabilježili tokom testa, možemo ipak konstatovati da novi 3008 ima relativno nisku potrošnju goriva što nije zanemarivo prilikom kupovine automobila.

Snažni i ekonomični motori

Novi SUV Peugeot 3008 nudi gamu motora usklađenih s normom Euro 6 koji su iznimno ekonomični. Upotreba guma s niskim otporom kotrljanja (UBRR) od 17’’ i 18’’ ili čak 19’’ (205 55 R19) također pridonosi učinkovitosti novog Peugeota 3008.
Stoga su svi benzinski motori ‘Best in Class’ u pripadajućim kategorijama snage. Motor 1,2L PureTech 130 S&S ispušta 115 g/km CO2, dok 1.6L THP 165 S&S s mjenjačem EAT6 ispušta samo 129 g/km CO2.
U gami su dostupna 4 modela motora: 1.2L PureTech 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi i izvedbi s vrlo niskom potrošnjom; 1.2L PureTech 130 S&S s mjenjačem EAT6 i 1.6L THP 165 S&S s mjenjačem EAT6.
Kod dizelskih motora tehnologija BlueHDi omogućuje emisije u rasponu između 100 i 121 g/km CO2 za snagu od 100, 120 i 150 KS. Motori 1.6L BlueHDi i 2.0L BlueHDi također su među najboljima na tržištu. 1.6L Blue HDi 100 S&S uparen je sa 5-stepenim ručnim mjenjačem, 1.6L PureTech 120 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem u standardnoj izvedbi i izvedbi s vrlo niskom potrošnjom, 1.6L BlueHDi 120 S&S s mjenjačem EAT6, 2.0L BlueHDi 150 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i 2.0L BlueHDi 180 S&S s mjenjačem EAT6.
Novi Peugeot 3008 u ponudi ima i svoju najdinamičniju i najluksuzniju izvedbu – GT, opremljenu motorom 2.0L BlueHDi 180 S&S EAT6, te se odlikuje nizom posebnih značajki, kao i jedinstvenom ponudom karoserije u dvobojnom stilu.
Peugeot je sa drugom generacijom modela 3008 napravio značajan pomak u odnosu na prethodnika. Osim što sada ima naglašeniji SUV karakter, primjetan je i napredak na području voznih osobina, prvenstveno u vožnji na asfaltu, dok je rad ovjesa na makadamu i neravnim površinama nešto tvrđi i oštriji što se reflektuje i na udobnost vožnje.
Novi 3008 postavljen je na novu EMP2 platformu koja je osim povećanja međuosovinskog razmaka omogućila prosječno smanjenje mase za 100 kg u odnosu na prethodnu generaciju. Različite izvedbe novog modela Peugeot 3008 stoga imaju masu praznog vozila od 1.325 kg s benzinskim motorima i 1.375 kg s dizelskim.
Novi Peugeot 3008 je sa blizu 4,45 metara duži 8 cm od prethodne generacije, dok je međuosovinski razmak, a time i prostor kabine, sa sadašnjih 2,67 metara povećan za 6 cm u odnosu na stari model 3008. Sa širinom od 1,84 m (kao i u prethodnoj generaciji, ali s prostranijom unutrašnjosti), novi Peugeot 3008 kompaktne je visine od 1,62 metra (uključujući i krovne nosače) i izgleda impozantno sa svojim velikim točkovima i razmakom od tla od 22 cm.
Ukupna ponuda prostora je sasvim zadovoljavajuća, te i na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno mjesta. Prtljažnik je povećan na 520 litara, što je gotovo 90 litara više u odnosu na prethodnu generaciju (432 l), a zahvaljujući velikoj prilagodljivosti teretni prostor može se povećati čak do 1.580 litara.

Savremeni dizajn, inovativni i-Cockpit

Novi 3008 ima savremen dizajn sa obilježjima pravog SUV automobila: okomit prednji kraj, dug i vodoravan poklopac motora, podignutu bočnu liniju karoserije, široke zaštitne obloge (donji dio odbojnika, blatobrani, donji dio vrata), velike točkove, povišeno podvozje, profilirane krovne nosače…
Na prednjem dijelu ističe se široka hromirana prednja maska sa uočljivim i prepoznatljivim znakom lava kao odlikom ove marke automobila, te skladno dizajnirana svjetlosna grupa koju ukrašavaju LED dnevna svjetla. I na stražnjem dijelu dominiraju svjetla s prepoznatljivom grafikom – tri ‘pandže’ zahvaljujući kojima je vizualni potpis Peugeot prepoznatljiv.
U unutrašnjosti novog Peugeota 3008 ističe se inovativna centralna konzola. Taj skladan spoj napredne tehnologije čini Peugeot i-Cockpit najnovije generacije.
Velik dodirni zaslon od 8’’ služi kao tablet postavljen u središtu armaturne ploče i opremljen je vrhunskom tehnologijom. Uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke, vrlo su elegantni i omogućuju direktan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klima uređaju, navigaciji, postavkama vozila, telefonu i mobilnim aplikacijama.
Na instrumentnoj ploči u visini očiju prikazuje se digitalna slika visoke rezolucije (dostupna u seriji), dijagonale 12,3’’ i futurističkih grafičkih elemenata. Može se u potpunosti podesiti i personalizirati te objedinjuje sve što vozač želi imati direktno u svom vidnom polju.
Pet različitih načina prikaza koji se mijenjaju kotačićem na upravljaču omogućuju vozaču da po želji oblikuje instrumentnu ploču. Personalizirani način može se postaviti putem dodirnog zaslona i vozaču, među ostalim, omogućuje prikaz niza informacija: navigacije, sistema za pomoć u vožnji, parametara motora, putnog računala, podataka o vožnji itd.
Volan je još kompaktniji i redizajniran je – sada je zaravnjen i na gornjem dijelu obruča – što omogućuje bolje držanje i još više oslobađa vidno polje (ne zaklanja instrumentnu ploču) i prostor za noge vozača.
Užitak u vožnji pojačan je brojnim sistemima pomoći. ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnovije generacije nude čitav niz sigurnosne opreme: automatsko kočenje u hitnom slučaju (Active Safety Brake) i upozorenje na opasnost od sudara (Distance Alert), aktivni sistem za upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne trake (Active Lane Departure Warning), sistem praćenja pozornosti, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i preporučivanje brzine, aktivni regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje (s automatskim mjenjačem), aktivni sistem za nadzor mrtvog ugla…
Dakako, sve to ima i svoju cijenu. Tako, na primjer, bogato opremljen testni model Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start može se po akcijskoj cijeni kupiti po cijeni nešto ispod 48 hiljada KM (oko 24,5 hiljada eura).
Najjeftiniji je benzinski Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 S&S (96 kW /130 KS) sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Access za koji do registracije treba izdvojiti 38.245 KM, dok je najskuplji model u benzinskoj izvedbi sa motorom 1.6 e-THP 165 S&S EAT6 (121 kW/ 165 KS) i 6-stepenim automatskim mjenjačem i opremom Allure za kojeg treba izdvojiti 52.875 KM.
Kod dizelskih motora najjeftiniji je novi Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 100 S&S (73 KW/100 KS), 5-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Access sa cijenom od 39.370 KM, dok je za model sa motorom 1.6 BlueHDi 120 S&S EAT6 (88 kW/120 KS), 6-stepenim automatskim mjenjačem i opremom Allure potrebno izdvojiti 51.000 KM.
Novi 3008 GT sa motorom 2.0 BlueHDi 180 S&S (133 kW/180 KS) uparen sa 6-stepenim automatskim mjenjačem na tržištu BiH koštat će 65.442 KM.
Inače, novi Peugeot 3008 proizveden je u pogonu u Sochauxu, a svi pogonski sklopovi dobavljaju se iz francuskih tvornica Trémery i Douvrin.

Cijena osnovnog modela bez opcija 44.810 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama
Cijena opcija: 6.114 KM
Cijena po cjenovniku: 50.924 KM
Akcijska cijena testnog vozila: 47.868,60 KM

Serijska oprema: ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR – sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, CDS – sistem za kontrolu stabilnosti vozila, 6x zračni jastuk (prednji i bočni zračni jastuci /bočni zavjesasti zračni jastuci u 1. i 2. redu), indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, električna parkirna kočnica sa sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, upozorenje za prekoračenje vremena vožnje bez stajanja, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, Tempomat / limitator brzine, 17″ čelične felge sa ukrasnim poklopcem ‘Miami’, set za popravak guma, vanjski retrovizori i ručice na vratima u boji karoserije, kromirana prednja maska vozila, obruba iznad vrata pri krovu od nehrđajućeg čelika, kožni volan, novi Peugeot i-Cockpit® sa instrument tablom u visini pogleda iznad volana, ručni klima uređaj sa ventilacijskim otvorima na zadnjim sjedalima, električno otvaranje prednjih i zadnjih stakala, dno prtljažnika podesivo u dvije visine, električni i grijani vanjski retrovizori, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, obloge unutrašnjosti od tkanine ‘Meco’, ISOFIX kopče za tri dječje autosjedalice, preklopiva klupa za sjedenje 1/3-2/3, naslon za ruke između prednjih sjedala s osvijetljenim i hlađenjem, osvijetljen pretinac ispred suvozača, brisači vjetrobranskog stakla sa sistemom pranja ‘Magic Wash’, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, 3 utičnice 12 V (u predjelu sa priključci, na zadnjem dijelu konzole i u prtljažniku), 4 zvučnika + 2 visokotonca, prednje maglenke, sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, zadnji parking senzori, LED unutrašnja rasvjeta, LED osvjetljenje u prtljažniku, LED osvjetljenje centralnog pretinca, automatski dvozonski klima uređaj, sjedalo suvozača sa podešavanjem visine, ekran na dodir 8″ sa spoljašnjim tasterima za brzi pristup, radio sa dvostrukim prijemnikom RCC (USB, MP3, Bluetooth). Tu je i paket ‘Vidljivost’ u koji je uključeno: automatsko paljenje dnevnih svjetala, automatski brisači sa senzorom za kišu, osvjetljenje pristupa vozilu i unutrašnji fotosenzibilni retrovizor.

Opcijska oprema: Električno preklopivi vanjski retrovizori (356 KM); Profilirani aluminijski uzdužni krovni prtljažni nosači (394 KM); Zatamnjena zadnja bočna stakla i staklo na vratima prtljažnika (356 KM); Ručno podesivo vozačevo sjedalo ‘AGR’: Električno podesiv nagib sjedala i potporom u lumbalnom dijelu (4 smjera), Mehanički podesiva dužina sjedala (544 KM); Navigacija 3D (2.063 KM), Prednji parking senzori (375 KM), 17″ aluminijske felge ‘Chicago’ + rezervni točak manjih dimenzija (225 KM), Paket ‘Sigurnost’ (769 KM) i Metalik boja (1.032 KM).

Peugeot 3008 Active 1.6 BlueHDi 120: Tehničke karakteristike i perfomanse:
Motor zapremina 1.560 cm3
Broj cilindara / raspored 4 u redu
Najveća snaga: 88 kW/120 KS pri 3.500 obr/min.
Najveći obrtni moment: 300 Nm pri 1.750 obr/min.
Stop & Start: Da
Emisijski standard: EURO 6
Tip ubrizgavanja: Direktno Prenos snage: Pogon na prednje točkove
Mjenjač: 6-stepeni ručni
Felge prečnika 17 inča, gume 215/65 R17
Prtljažnik: 520 litara
Masa praznog vozila (sa vozaćem 75kg): 1375-1618 kg
Najveća dopuštena masa: 1.970 kg
Najveća masa priključnog vozila s kočnicama: 1.500 kg
Dužina 4.447 mm, širina 1.841 mm, visina 1.624 mm
Međuosovinski razmak: 2.674 mm
Tip prednjih/zadnjih kočnica: Ventilirajući kočioni diskovi
Najveća brzina: 189 km/h
Ubrzanje od 0 do 100km/h: 11,2 s
Zapremina rezervoara: 50 l
Fabrička potrošnja u gradu: 4,7 / 4,9 l/100 km
Potrošnja izvan grada: 3,5 / 3,9 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji: 4,0 / 4,3 l/100 km
Emisija CO2 (potrošnja u mješovitoj vožnji): 104 / 111 g/km
Potrošnja na testu (kombinovana vožnja) u zimskim uslovima: 6,4 l/100 km

 

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here