TEST: Renault Captur dCi 115 EDC Edition One Blue

Renault i dalje usmjerava Captur ka urbanom SUV-u tako da nisu dostupne verzije s pogonom na sva četiri točka, a odabir motora sastoji se od dva turbo benzinca i dva dizela a u najavi je i plug-in hibrid

0
837
Testirali smo novi Renault Captur Edition One Blue dCi 115 EDC kojeg je pokretao provjereni dizelaš od 115 KS

Piše: M. Pehilj

Novi Renault Captur, koji je u Bosni i Hercegovini osvojio laskavu titulu crossovera 2020. godine, a koji smo imali priliku nedavno detaljnije testirati, djeluje dinamično i moderno, uz neke elemente dizajnerski viđene na posljednjim modelima francuskog proizvođača, a prvenstveno sa novim Cliom s kojim Captur dijeli neka tehnička postignuća.
Priča o vrlo uspješnom gradskom SUV modelu započela je prije sedam godina (2013.), kad je Renault napravio izvrstan rezultat s Capturom prve generacije. Taj model koji je kupcima bio dostupan na više od 90 tržišta svijeta, pozicionirajući se negdje između SUV-a i gradskih hečbeka, imao je odličan uspjeh s 1,5 miliona prodanih primjeraka.
Nova, druga generacija Captura, modernog crossovera, intenzivno koristi nove dizajnerske motive Renaulta. Sa izražajnijim linijama i promijenjenim svjetlosnim grupacijama Captur 2 odaje utisak dinamičnijeg i snažnijeg nasljednika. Istovremeno, zadržao je urbani šmek francuskog dizajna, prepoznatljivog za Renault modele.

Novi dizajn

Prednji i stražnji kraj novog Captura sada su još napredniji zahvaljujući prepoznatljivom svjetlosnom potpisu u obliku slova C. Led zadnja svjetla dobila su novi dizajn, pa zajedno sa hromiranim ukrasnim detaljima doprinose cjelokupnom utisku o ljepšem i kvalitetnijem modelu u odnosu na prvu generaciju.
Novi Captur je u odnosu na svog prethodnika porastao, a velike promjene primjetne su i u interijeru.
Postavljen na novoj CMF-B modularnoj platformi Captur 2, crossover s pet vrata, narastao je čak 11 centimetara u dužinu, na 4.227 mm, 19 mm širi (1.797 mm) i 17 mm (1576 mm) viši od prethodnog modela.
Novi Captur ima 2,4 centimetra duži međuosovinski razmak i sada iznosi 2.639 mm, širi trag točkova (156 cm sprijeda i 154,7 cm straga), dok je udaljenost od tla porasla manje od pola centimetra, na 17,4 centimetara.
Povećanje dimenzija automobila te preklopiva stražnja klupa (60/40) koju je moguće pomjeriti naprijed/nazad po kliznim šinama za 16 cm, omogućava i povećanje za 80 litara zapremine prtljažnog prostora, do maksimalnih 536 litara. Treba napomenuti da benzinci imaju u startu 16 litara veći prtljažnik jer kod dizelaša starta sa 406 litara, a pomjeranjem stražnje klupe naprijed zapremina prtljažnika doseže 520 litara. Kod benzinaca starta sa 422 litra i može narasti do 536 litara.
Inače, prtljažnik može biti podijeljen u dva nivoa, pa se preklopm naslona stražnjih sjedišta može dobiti i velika ravna ploha dužine 157 cm. Naš utisak je da se u tako prošrenom prtljažniku trebalo naći mjesta i za uvijek dobrodošli rezervni točak, kojeg sve više potiskuju raznoraznim setovima za reparaciju guma koje ne pružaju sigurnost ukoliko se pobuši guma na cesti gdje nema u blizini vulkanizera. Ipak, saznajemo, rezervni točak smanjenih dimenzija može se opciono kupiti po cijeni od 150 KM.
Povećanje ukupne dužine Captura se osjeća u putničkoj kabini, a sada je tu dojam i boljih i kvalitetnijih materijala. Captur 2 sada odaje dojam veće kvalitete, nema toliko onih jeftinijih plastičnih elemenata. I udobna sjedišta su duža, šira i dublja, sa nešto jačim bočnim naslonima, dok su nasloni prednjih sjedišta profilisaniji.

Moderan kokpit

Izuzmemo li početni paket opreme, dojam poboljšava i odličan kokpit sa većim središnjim zaslonom: 7-inčni kod Zen nivoa opreme, koji se kod bogatijeg paketa opreme serijski povećava do 9,3-inčnog uspravnog multimedijskog zaslona (odlične rezolucije i dostupnih komandi), 10,2-inčnom digitalnom instrument pločom na kojoj se nalaze sve važnije informacije, od sistema za prepoznavanje ograničenja brzine, održavanja razmaka između vozila, senzora za napuštanje saobraćajne trake itd), inovativnom lebdećom konzolom s elektronski upravljivom ručicom mjenjača E-shifter, praktičnim pretincima za odlaganje i mnogim drugim značajkama…
Za pomicanje granica personalizacije je i sistem Multi-Sense, gdje možete podešavati različite režime vožnje (Eco, Sport, Multi-Sense) i osam boja ambijentalnog osvjetljenja. Izborom nekog od ponuđena režima vožnje mijenja se i vozni karakter automobila – odziv na gas, vrijeme promjene stepena prijenosa, osjećaj za volanom…
Ispod velikog multimedijalnog ekrana nalaze se komande klima-uređaja za brzo podešavanje ventilacije, temperature i smjer puhanja.
U blizini je i ‘lebdeća konzola’ koja je dio dodatne opreme za modele sa automatskim mjenjačem. Pozicionirana je u ravni sa srednjim naslonom za ruku, pa je vozaču ručica mjenjača uvijek na dohvat ruke. Ispred konzole sa ručicom mjenjača je prostor za odlaganje stvari, a ispod same konzole je prostor za mobilne telefone gdje je opcionalno dostupan i bežični punjač za mobilne telefone.
Za kupce koji žele da se izgledom automobila ističu na raspolaganju je 90 mogućih konfiguracija za prilagodbu vanjskog izgleda (krov, retrovizori, zaštita podvozja). U ponudi je izbor od deset boja karoserije i četiri boje krova, zajedno sa paketima za prilagođavanje koji nude dodatne stajling akcente.
Intens paket, kao i Zen uključuje 17-colne točkove, kao i kod najbogatijeg paketa Edition One (u alu-izdanju). Kod ova dva paketa opcija su i 18-colni alu naplatci.
Da Renault i dalje usmjerava Captur ka urbanom SUV-u ilustruje i podatak da nisu dostupne verzije s pogonom na sva četiri točka, a odabir motora sastoji se od dva turbo benzinska motora i dva dizela a u najavi je i plug-in hibrid (benzinski 1,6 motor povezan sa dva električna motora ukupne snage 158 KS). Sve verzije su s motorima Euro 6D.
Najslabiji benzinski 1,0-litarski TCe 100 ima trocilindarski turbo motor snage 100 KS i 160 Nm što je dovoljno za 173 km/h pri 2750 o/min i ubrzanje od 13,3 sekunde, dok snažniji 1,3-litreni TCe sa 130 KS postiže 195 km/h i ubrzava za 10,6 sekundi.
Dizel opcije se sastoje od 1,5-litarskog motora sa dva izlaza snage: Blue dCi 95 snage 95 KS i 240 Nm (najveća brzina 178 km/h i ubrzanje od 14,3 sekundi) te Blue dCi 115 koji isporučuje 115 KS I 260 Nm pri 2000 o/min (max brzina 187 km/h, ubrzanje 11,9 s) sa 6-stepenim ručnim mjenjačem dok je nešto bolje ubrzanje (11 s) s automatskim EDC 7-stepenim mjenjačem.
Početni nivo TCe 100 standardno dolazi s ručnim mjenjačem s pet brzina, dok TCe 130 ima ili šestostepeni ručni ili sedmostepeni automatski. Oba dizelska motora povezana su sa šestostepenim ručnim mjenjačem, uz opciju automatskog sedmostepenog prijenosa za verziju Blue dCi 115.
Dodajmo i da sve verzije dolaze opremljene turbopunjačem, te start/stop sistemom.

Perfomanse motora i EDC automatika

Redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba nedavno je (uz angažman Renault koncesije GUMA M) imala priliku testirati najsnažniji 1,5 dizelaš sa 115 konjskih snaga, uparen sa sedmostepenim EDC automatskim mjenjačem sa dvije lamele.
Verzija Captura koju smo testirali pokretao je četvorocilindarski dizelaš od 1.461 kubika, koji maksimalnih 115 KS postiže pri 3.750 obrtaja. Najveći obrtni moment iznosi mu sasvim dovoljnih 260 Nm pri 2.000 o/min, a dostiže maksimalnu brzinu od 186 km/h (kataloški podaci).
U ovom gradskom crossoveru pogonski agregat se tokom testne vožnje ponašao vrlo diskretno. U prvom trenutku djeluje kao da mu je potrebno podići perfomanse na maksimum da bi se dobio nešto agresivniji i konkretniji rad motora radi ubrzanja. No, vrlo brzo stiže do željenog maksimuma. Ipak, naš savjet je da je učinkovitije odabrati režim vožnje Sport, koji pojačava reakciju na ubrzanje. Inače, Captur do ‘stotke’ sa EDC automatikom stiže za solidnih 11 sekundi, što je zadovoljavajuće imajući vidu njegovu težinu od 1442 kg.
Sedmostepeni automatski mjenjač je vrlo dobro sihronizovan sa motorom, pa nam je i gradska vožnja u stani-kreni uslovima bila lagana. Dodajmo i veliki plus u gradskim uslovima vožnje za sistem parking-pomoći, sa odličnom i preglednom kamerom na centralnom displeju. No, u kišnim uslovima i blatnjavom terenu ta kamera (smještena na vratima prtljažnika) ipak neće biti puno od koristi dok se ne očisti.
Sve u svemu, novi Captur se, unatoč povišenoj karoseriji i gabaritima, u vožnji dobro ponaša, stabilan je na cesti, u krivinama, ali i na makadamskom putu gdje se osjeća nešto slabija zvučna izolacija. Dodajmo i da je u vožnji dosta pregledan, zahvaljujući dobrom obliku, velikim retrovizorima i poziciji sjedenja.
U brojnoj ponudi segmenta, Captur nastoji da se istakne i svojom ekonomičnošću, što podrazumijeva nižu početnu cijenu i nisku prosječnu potrošnju. Tokom naše testne vožnje (uglavnom u Sport modu) prosječna potrošnja u kombinovanoj vožnji se kretala oko 6 litara na sto kilometara (u Eco modu ušteda bi bila barem za litar goriva manje), što nije blizu fabrički deklarisanoj (oko 4,2 litra), ali je sigurno među najekonomičnijim u klasi.
Zaključak: Renault nije razočarao najnovijim Capturom – performanse i operativni troškovi su dobri, a nivo standardne opreme je solidan, tako da Captur izgleda kao izvrstan izbor. Stoga i ne treba čuditi što Renault sa Capturom na bh. tržištu ima dobrog aduta za pozicioniranje na prodajnoj ljestvici gradskih SUV modela. Tim prije što Captur nema toliko puno skupih opcijskih doplata, a i serijska oprema mu je dosta bogata, pa u konačnici cijena odgovara konkurentskim modelima. Sem toga vozila dolaze s garancijom od 5 godina ili 100.000 km.
Inače, na tržištu Bosne i Hercegovine dizel verzije Captura ovisno od opreme (Zen, Intens i Edition One) i snage koštaju do registracije (sa PDV-om) u rasponu od 33.000 (sa opremom Zen Blue dCi 95) do 42.000 KM (Edition One Blue dCi 115 EDC), dok su cijene benzinaca nešto niže, od 29.800 KM (koliko košta bazni model Zen TCe 100) do 39.000 KM (Edition One TCe 130 EDC).
Cijena testnog modela Renault Captur Edition One Blue dCi 115 EDC sa dodatnom opremom iznosi 43.550 KM u što je uračunata i dodatna oprema u iznosu od 1.550 KM (Lebdeća središnja konzola s naslonom za ruke 250 KM, dvobojna karoserija u metalik posebnoj boji 1.100 KM, bežično punjenje mobilnog uređaja 200 KM).

Aktuelni cjenovnik s popisom serijske opreme za Renault Captur možete vidjeti na sljedećim linkovima:
https://www.renault.ba/vozila/novi-captur/index.html
https://www.renault.ba/CountriesData/Bosnia/images/Cjenici/202012/Captur_Dtemp_20200214.pdf
https://www.renault.ba/CountriesData/Bosnia/images/Cjenici/202012/Captur_Dfull_20201001.pdf

Renault Captur 115 dCi EDC – tehničke karakteristike:
Motor: 1.5 blue dCi turbo dizel, 4 cilindra, 8 ventila
Radna zapremina: 1.461 cm3
Maksimalna snaga: 115 KS/85 kW pri 3.750 obr/min
Maksimalni obrtni moment: 260 Nm pri 2.000 obr/min
Mjenjač: Automatski EDC s dvostrukom spojkom, 7 brzina
Maksimalna brzina: 186 km/h
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11 sekundi
Pneumatici: 215/60 R17 (96) H
Dimenzije (DxŠxV): 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.639 mm
Klirens: 170 mm
Ø kruga okretanja: 11,1 m
Ovjes sprijeda: Tip Mac-Pherson s donjim trokutastim vodičem i stabilizacijskim štapom
Ovjesa straga: Elastična osovina s programiranim deformiranjem i sa spiralnim oprugama
Kočnice sprijeda: ventilirani diskovi DV 280 mm
Kočnice straga: 9″ bubanj
Potrošnja (grad/van grada/ mješovita vožnja): 4,4-4,5 / 3,8-4,0/ 4,1-4,2 l/100 km
Prosječna kombinovana potrošnja na testu: cca 6 l/100 km
Emisija CO2: 108-111 g/km
Zapremina rezervoara za gorivo: 46 l
Masa praznog vozila: 1442 kg
Zapremina prtljažnika (kod benzinaca): 422 – 536 litara
Zapremina prtljažnika (kod dizelaša): 406 – 520 litara
Utovarna dužina s preklopljenim sjedalima: 1571 mm
Cijena testnog 1.5 dCi EDC modela sa opcijama: 43.550 KM
Opcije: Lebdeća središnja konzola s naslonom za ruke: 250 KM
Dvobojna karoserija (Metalik boja-posebna): 1.100 KM
Bežično punjenje mobilnog uređaja: 200 KM

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here