Tunel Ivan koji će značajno skratiti put između Sarajeva i Mostara bit će prokopan do kraja juna ove godine, a do sada iskopano je oko 75 posto tunela, što je i prije predviđenog roka, izjavio je federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić tokom današnje posjete gradilišta na Koridoru 5c.
Lasić je tom prilikom obišao gradilište na južnoj strani tunela Ivan, inače dvocijevnog tunela, sa po dvije trake, koji će proći kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Tunelske cijevi dužine su 1721,50 metara i 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17.
“Izgradnjom poddionice Tarčin – Ivan, odnosno tunela Ivan, završiti ćemo jednu etapu, a samim tim skraćujemo put između Sarajeva i Mostara kao dva privredno najvažnija grada u Federaciji BiH. Danas ovdje možemo vidjeti zadovoljavajuću dinamiku izvođenja radova. Sobzirom na ukupnu dužinu tunela i obadvije cijevi do sada je iskopano oko 75 posto tunela, što je i prije predviđenog roka jer ćemo krajem šestog mjeseca imati prokopan tunel Ivan”, izjavio je ministar Lasić.
Tunel se gradi po Novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), a po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa M-17, koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom i duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na M-17 i dalje se penje mostom dužine 15 metara (preko postojećeg potoka) do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.

Pored radova na tunelu Ivan (LOT 2), u izgradnji je i dionica Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – ulaz u tunel Ivan (LOT 1) dužine 4,9 km, a značajniji objekti na ovoj poddionici su mostovi Raštelica 1 i 2 (dužine 518 i 609 metara), a planirana su i dva odmorišta.
Gradnja ove poddionice finansira se bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 11,7 miliona eura osiguranih u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), te 50 miliona eura kod Evropske investicijske banke (EIB). Rok za završetak ove poddionice je mart 2022.godine.
Također, ministar Lasić posjetio je i gradilište na Koridoru 5c poddionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, koja se nastavlja na dionicu Klopče – tunel Pečuj (LOT 3) tzv. zeničke obilaznice. Građevinski radovi se odvijaju bez značajnih poteškoća te primjenu sigurnosnih mjera u cilju sprječavanja koronavirusa. Riječ je o veoma zahtjevnoj dionici, koja ima i vijadukt Donja Gračanica dužine 400 metara, tunel Hum od 420 metara, te dva kraća vijadukta kao i tunel Vraca dužine 350 metara. U sklopu ove dionice je i petlja Zenica sjever s naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. ‘sjevernog spoja’ koje trebaju povezati autocestu sa Zenicom i M-17.
Trenutno se vrše radovi na izradi kolovozne konstrukcije. Na desnom kolovozu završena su oba nosiva sloja, dok je na lijevom kolovozu urađen prvi nosivi sloj. Na vijaduktima se radi hidroizolacija, ugradnja sistema odvodnje, postavljanje čeličnog rukohvata i postavljanje zaštite od buke, te se izvode radovi na vanjskoj i unutrašnjoj odvodnji, saopćeno je iz Federalnog ministarstva prometa i komunikacija.
Tokom današnje posjete ministar Lasić obišao je i gradilište poddionice Vranduk – Ponirak koja je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica), te koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina dionice prema projektu iznosi 5,3 km. Od objekata na trasi se izdvajaju mostovi Vranduk 1 i 2, i dužine 390 i 340 metara, i tunel Vranduk dužine 400 metara, kao i tri manja vijadukta ukupne dužine 300 metara.