Vanjskotrgovinska komora (VTK) Bosne i Hercegovine, u suradnji s Agencijom za državnu službu BiH (ADS BiH), Ministarstvom vanjskih poslova BiH (MVP BiH) i Agencijom za unaprjeđenje stranih investicija u BiH (FIPA), organizirala je Školu ekonomske diplomatije.
Od 2016. godine Komora je uspješno realizirala četiri ciklusa ove škole u Sarajevu i Banjoj Luci te jedan vanredni modul u online formatu, na kojima je sudjelovalo 718 polaznika i obrađeno više od 30 tema.
“VTK BiH je jedan od najbitnijih institucionalnih predstavnika bh. gospodarske diplomacije, jer je naša primarna aktivnost zastupanje interesa i promocija bh. kompanija u inozemstvu. Ekonomska diplomacija ima ključnu ulogu u smanjenju trgovinskog deficita i unaprjeđenju izvoznih mogućnosti bh. kompanija i najbolji je način da se dobiju informacije o našim potencijalima, mogućnostima, proizvodima i uslugama“, rekao je predsjednik VTK BiH dr.sc. Vjekoslav Vuković.
Ekonomska diplomacija prioritet je i Ministarstva vanjskih poslova BiH.
“Smatram da je promicanje ekonomske diplomatije ključni alat za jačanje međunarodne trgovine i ekonomske suradnje BiH. Posvećenost ovoj oblasti treba da nas motivira da radimo zajedno kako bismo ostvarili naše zajedničke ciljeve u promicanju ekonomskog prosperiteta naše zemlje“, istakao je ministar vanjskih poslova BiH Elmedin Konaković.
Škola ekonomske diplomatije realizira se uz suglasnost Agencije za državnu službu BiH (ADS BiH), koja je certificirala VTK BiH kao izvođača obuke o ovoj temi.
“Ekonomska diplomacija je važna zbog bh. ekonomske aktivnosti na međunarodnoj sceni i posljedično, ostvarivanja naših nacionalnih interesa. Edukacija privrednika i državnih službenika o ulozi i značaju ekonomske diplomacije omogućava im stjecanje potrebnih vještina i znanja za uspješnije poslovanje na međunarodnoj sceni, kao i zaštitu interesa BiH u globalnoj ekonomiji“, kazao je šef Odsjeka za obuku Agencije za državnu službu BiH Zdravko Kujundžija.
Osim ubrzanja procesa evropskih integracija, prioritet ekonomske diplomacije treba biti i privlačenje investicija koje proširuju proizvodnju ili povećavaju produktivnost, a koje mogu dovesti do privrednog rasta.
“Potrebno je da se BiH brendira kao poželjna zemlja za strane investicije, u čemu ekonomska diplomatija ima ključnu ulogu. Očekujemo značajniju saradnju s ekonomskom diplomatijom na polju poboljšanja imidža BiH, privlačenja investicija i povećanje izvoza“, rekao je direktor agencije FIPA Marko Kubatlija.
Na Školi ekonomske diplomatije govoreno je o novim perspektivama i mogućnostima Bosne i Hercegovine prema EU, suvremenoj diplomaciji i njenim globalnim izazovima te pravnom okviru za strana ulaganja.