Test: Peugeot 308 Allure 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start, BVM6

Novi Peugeot 308 dobio je osvježeni dizajn i tehnologiju, opremljen je bogatom opremom, sa kvalitetnim materijalima i završnom obradom, te uz visoko ocijenjenu sigurnost, svakako ima jake adute u vrlo jakoj konkurenciji

0
12022
Testni Peugeot 308 imao je 1.6 BlueHDi turbo dizelski motor snage 120 KS (Foto: Profitiraj.ba)

Novi, redizajnirani Peugeot 308 je sa svojim inovativnim tehnologijama jedan od glavnih igrača u prodoru marke Peugeot na tržište vozila višeg cjenovnog razreda. Na taj način je Peugeot započeo novu epizodu uspješne priče svog najprodavanijeg modela, koji je od svog lansiranja do sada proizveden u više od 800 hiljada primjeraka. Podsjetimo i da je Peugeot sa modelom 308 već po predstavljanju odnio titulu Evropskog automobila godine.
Osvježeni Peugeot 308 se proizvodi u tvornici Sochaux (Francuska) i opremljen je svim sistemima za pomoć u vožnji koji su nedavno bili predstavljeni s novim SUV vozilima, Peugeotom 3008 i 5008. Napredna ponuda funkcija za uspostavljanje veze sada je još bogatija zahvaljujući sistemu Mirror Screen. Za novog Peugeota 308 je karakterističan elegantan stil koji jezajednički svim šestim nivoima opreme: Access, Active, Allure, GT Line, GT i GTi. Njegove gabaritne dimenzije nude uravnotežene odnose kako kod limuzinske verzije tako i kod izvedbe SW.
Redizajnirani Peugot 308, koji je premijerno predstavljen početkom 2017. godine, dobio je novi poklopac motornog prostora koji se prostire iznad vertikalno ugrađene ukrasne maske s naglašenim simbolom lava, a naziv marke je urezan u njenu gornju ukrasnu letvicu.
Kod svih nivoa opreme u prednje farove su ugrađene LED diode koje ocrtavaju oštar pogled novog Peugeota 308. Novi halogenski farovi s modulom elipsastog oblika dostupni su kod prva tri nivoa opreme. Bogatije opremljene izvedbe GT Line, GT i GTi imaju osvjetljenje s tehnologijom Full LED.
Tu je i novi prednji odbojnik oštrih linija, sa novim dizajnom rešetki usisnika. Hlađenje motora osiguravaju tri velika otvora na donjem dijelu, a u bočnim otvorima su ugrađene prednje maglenke.
Bočna strana je više naglašena prema zadnjem dijelu te daju osobenu sportsku notu kompletnom dizajnu, uključujući I stražnji dio. Zadnja svjetla u obliku tri lavlje kandže sada su stalno osvijetljena, a model sa petoro vrata ima tamniju masku svjetala što naglašava dinamičnost vozila.
Novi Peugeot 308, smješten na platformu EMP2, dostupan je u deset boja karoserije, između ostalih i jedna nova: bež Pyrite koja će zamijeniti sivu Aluminium.

Nova generacija motora

Novi Peugeot 308 je opremljen i s novom generacijom benzinskog motora PureTech 130 S&S s neposrednim ubrizgavanjem. Zajedno s novim motorom PureTech 130 S&S u novi Peugeot 308 se ugrađuje novi 6-stepeni ručni mjenjač. U ponudi benzinskih motora Peugeot 308 dolazi i 1.2 PureTech 110 uz start/stop sistem, s 5-brzinskim ručnim mjenjačem.
Dizelska ponuda sastoji se od tri snage, uz start/stop sistem u svim verzijama: 1.6 BlueHDi sa 100 KS kombiniran je s ručnim 5-stepenim mjenjačem, 1.6 BlueHDi sa 120 KS s ručnim ili automatskim 6-stepenim mjenjačem, dok najjači u ponudi 2.0 BlueHDi snage 150 KS s ručnim ili automatskim 6-stepenim mjenjačem.
Redakcija poslovnog portal Profitiraj.ba nedavno je imala priliku detaljnije testirati novi Peugeot 308 sa 1.6 BlueHDi turbo dizelskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem (zapremine 1560 ccm) snage 120 KS (88 kW) pri 3500/min, koji predstavlja dobar odabir ako tražite zanimljiv i zabavan kompakt s prizvukom sportaša, uz odlično upareni 6-stepeni ručni mjenjač koji odlično leži u ruci. No, radi objektivnosti, treba istaći da ručica mjenjača obložena kromiranim metalom ostavlja utisak čvrstine ali u zimskim uslovima stvara nelagodu (kao da dirate led) dok se ne zagrije pa je možda alternativno rješenje vožnja u rukavicama, barem prvih nekoliko minuta.
Sa težinom od blizu 1300 kg (sa vozačem) ovaj automobil do ‘stotke’ ubrzava za 9,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 194 km/h. Ovaj dizelaš zadovoljava najstrožije euro norme (EURO 6) uz emisiju CO2 do 98 g/km.
I potrošnja goriva testnog modela je za pohvalu, pa je tako tokom testa (oko Nove godine – sa temperaturom zraka uglavnom ispod nule Celzijusa) u gradskim uslovima, prosječna potrošnja goriva iznosila oko 6,5 l/100 km, na otvorenoj cesti oko 4 l/100 km, dok je potrošnja u kombinovanoj vožnji iznosila oko 5,5 l/100 km, što je iznad tvornički deklarisane potrošnje od 3,6 l/100 km.
Testni Peugeot 308 krasila je plava magnetic boja, a kompletnom dojmu doprinijela je i bogata Allure oprema, koja u putnički proctor (znatno izdašniji sprijeda nego straga), donosi sve potrebno za udobnost. S obzirom na sve ponuđeno i cijena je možemo reći bila sasvim fer jer je testni model do registracije sa opremom Allure koštao 37.586,37 KM.
Inače, najjeftiniji bazni Peugeot 308 na tržištu BiH se može dobiti po cijeni od 28.491 KM (do registracije) koliko košta benzinski 1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6, snage 80 kW / 110 KS, sa 5-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Access, dok je najskuplji model 308 (47.811 KM) sa dizel motorom 2.0 BlueHDi 150 Stop&Start EAT6 Euro 6, snage 110 kW / 150 KS i 6-stepenim automatskim mjenjačem i opremom GT Line.
Ukusno dizajniran, s tvrđe podešenim ovjesom nego što je običaj kod francuskih proizvođača, Peugeot 308 u vožnji zaista nema zamjerke. Uglađen i tih, ovaj dizelaš nudi uvjerljiva ubrzanja sa preciznim ručnim 6-stepenim ručnim mjenjačem, a maleni volan vrlo je direktan i pravo je zadovoljstvo upravljati kroz zavoje.

Centralni multimedijalni sistem

Ulaskom u automobil, prvo što upada u oči jeste upravljač smanjenih dimenzija. Iza volana smještena je nešto izdignutija instrument tabla na koju se gleda preko upravljača, tako da brzinomjer i obrtomjer nemaju baš dobru preglednost. Naš utisak je da su analogni pokazivači brzinomjera i obrtomjera međusobno previše udaljeni, a kazaljka obrtomjera okreće se s desna na lijevo, dok se kazaljka brzinomjera okreće s lijeva na desno. Ovakvo rješenje je pomalo zbunjujuće u odnosu na dosadašnja rješenja, ali u konačnici ne traži previše vremena za privikavanje.
Dodajmo i da instrumenti s crnom pozadinom, bijelim brojevima i crvenim kazaljkama izgledaju vrlo sportski. U sredini je smješten ekran s digitalnim prikazom brzine vožnje, prijeđenim kilometrima te stepenom prenosa mjenjača.
Centralni multimedijalni sistem kojim se upravlja preko 9,7-inčnog displeja osjetljivog na dodir je zakrenut prema vozaču. Preko ovog displeja upravlja se klima uređajem, radio uređajem, navigacijom, telefonijom, postavkama vozila… što je dizajnerski i tehnološki dobro rješenje, ali ne i sa aspekta funkcionalnosti i sigurnosti jer za bilo kakvu promjenu komandi tokom vožnje morate skrenuti pogled na željeni taster na displeju.
Potpuni užitak u vožnji sprječava i slabija preglednost straga tako da su parking senzori i prikaz stražnje kamere na centralnom displeju od 9,7 inča izuzetno korisni na gradskim parkiralištima.
Moramo istaći i još jedno zamjerku – zbog skraćenog međuosovinskog razmaka prostor za koljena putnika na zadnjoj klupi je prilično skučen, ali je zato za pohvalu zapremina prtljažnika od 420 (470 sa setom za reparaciju umjesto rezervnog točka) litara među najvećima u klasi.
Interijer je vrlo kvalitetno izrađen, korišteni su mekani i lijepi materijali, sjedala od tkanine su udobna, a vizuelno i funkcionalno dobro je uklopljen središnji naslon za ruke.
Već smo pomenuli da je testni Peugeot 308 bio opremljen sa Allure paketom sa bogatom listom opreme koju možete vidjeti ispod ovog teksta. Allure paket pojačan je dodatnim opcijama i sistemima za pomoć u vožnji i povezivanje, pa tako testno vozilo ima spomenuta full LED svjetla koja odlično noću osvjetljavaju cestu, sistem automatskog prebacivanje sa dugih na kratka svjetla i obratno, LED pokazivači pravca i svjetla za maglu, zatim tempomat i limitator brzine vožnje…
_____________
Pohvale: Odličan vanjski (naročito prednji) dizajn, dobre dinamičke sposobnosti, i tehničke inovacije, udobna vožnja, solidna zvučna izolacija, elegantan enterijer, štedljiv ali energičan motor i mjenjač.
Zamjerke: Visoka cijena s doplatama, čvrsta zadnja sedišta sa izbačenim utorima za sigurnosne pojase koji stvaraju neugodu kod krupnijih putnika, nepreglednost zadnjeg stakla što otežava i parkiranje mada to donekle poboljšava opcijska kamera.
_____________

Cijena osnovnog vozila bez opcija 38.245,00 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama: Cijena opcija: 2.833 KM
Cijena po cjenovniku: 41.078,00 KM
Cijena testnog vozila za krajneg kupaca 37.586,37 KM*
(*Ponuda važila do 31.12.2017.)

Opcijska oprema: Navigacija + DAB radio (1.369 KM), dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM), 17’’ aluminijske felge Rubis (563 KM), boja plava magnetic (713 KM)

Serijska oprema: Električni servo volan manjih dimenzija, sistem protiv blokiranja točkova (ABS), elektronska raspodjela sile kočenja (REF), inteligentni sistem za pomoć kod naglog kočenja (AFU), sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), detektor niskog pritiska u gumama (DSGi), indikator za nezakopčan sigurnosni pojas, tritačkovni sigurnosni pojasi na stražnjoj klupi, sistem ISOFIX (2x na stražnjoj klupi), zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja), bočni zračni jastuci na prednjim sjedalima, zavjesasti zračni jastuci za putnike u prvom i drugom redu, električno sekvencijalno otvaranje prednjih I zadnjih stakala sa zaštitom od uštinuća, tempomat i limitator brzine, preklopiva stražnja klupa i djeljiva u omjeru 2/3-1/3, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, priključak USB i AUX – BEZ CD čitača, sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, automatski dvozonski klima uređaj s podešavanjem na ekranu na dodir, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), radio RCC s ekranom na dodir 9.7, tri – tuner, 6 zvučnika, automatski brisači stakla – senzor za kišu, upozorenje za pomoć kod mijenjanja u višu brzinu – GSI, podesivi naslonjači za glavu na stražnjoj klupi (3 naslonjača), sjedalo za vozača i suvozača sa podešavanjem visine, džepovi na poleđini prednjih sjedala, ručno podešavanje vozačevog sjedala u lumbalnom djelu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, elektropreklopivi vanjski retrovizori sa osvjetljenjem pristupa vozilu (samo za motor 2.0 BlueHDi 150), funkcija svjetla ‘Follow me home’, volan i ručica mjenjača presvučeni kožom, vanjski retrovizori u boji karoserije, električna parkirna kočnica, prednja sjedala sa ojačanim bočnim dijelom naslona i proširenim jastucima, unutrašnjost od tkanine & Tep-Guerande siva ili Mistral crna, Full LED prednji farovi, LED pokazivači smjera sa sekvencijalnim djelovanjem, LED maglenke, Instrumentna ploča tipa nivoa 3, LED unutrašnja stropna rasvjeta, osvjetljenje u području nogu, prednji I zadnji parking senzori, kromirani obrubi maglenki i bočnih stakala, kromirane letvice na prednjoj maski, paket ‘Pomoć vozaču’: automatsko prebacivanje sa dugih na kratka svjetla, system praćenja vozačeve pozornosti, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, 16” alu felge Zircon, rezervni točak manjih dimenzija.

TEHNIČKI PODACI: 1.6 l BlueHDi 120 Stop&Start:
Motor turbodizelski, 1560 ccm
Najveća snaga: 88 kW/120 KS pri 3500 okr/min
Najveći okretni moment: 300 Nm pri 1750 okr/min
Pogon na prednje točkove
Mjenjač: ML6 / V – 6 stepeni manuelni
Ubrzanje: 0 do 100 km/h za 9,6 s (samo s vozačem)
Najveća brzina : 194 km/h
Emisije CO2: 94 – 98 g/km
Norma o zaštiti okoliša: EURO 6
Potrošnja (grad, van grada, mješovita vožnja): 4,3 / 3,2 /3,6 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 53 litre
Masa praznog vozila (sa punim rezervoarima): 1.180 kg
Dimenzije (D,Š,V): 4253x1863x1457 mm
Međuosovinski razmak: 262 cm
Prtljažnik: 420/1228 litara

Kompletan cjenovnik i tehničke karakteristike novog Peugeota 308 možete vidjeti OVDJE