Automobili s vraćenom kilometražom mogu koštati i 21% više od svoje prave vrijednosti

Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6000 eura), Volkswagena (4500 eura), BMW-a (7000 eura) i Mercedes-Benza (10 600 eura)

0
246
Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže

Tržište rabljenih automobila u Hrvatskoj, ali i u regionu, suočava se s problemima transparentnosti budući da mnoga vozila imaju izmijenjenu kilometražu. Posljednje istraživanje carVerticala otkrilo je da automobil s vraćenom kilometražom može koštati i 21 posto više od njegove prave vrijednosti.
Cijena automobila s vraćenom kilometražom varira ovisno o državi. Najgora je situacija u Ujedinjenom Kraljevstvu (29%), Italiji (29%) i Litvi (25%), gdje je prosječni porast ovih vrijednost najveći među 15 ispitanih zemalja.
Ukrajina (17%), Poljska (19%) i Rumunija (20%) nalaze se na drugoj strani spektra. No, to su i dalje visoki brojevi koji ukazuju na to da ove prakse možda neće tako skoro izgubiti svoju popularnost.

Što je automobil noviji, to je veći gubitak

Kada je u pitanju krivotvorenje brojača kilometara, starost automobila usko je povezana s potencijalnim financijskim posljedicama za kupca. Vrijedi napomenuti da ovakva obmana, u slučaju 15-godišnjeg automobila s lažnom kilometražom, može povećati vrijednost vozila za prosječno 27 posto.
Konkretno, za svakih 100.000 kilometara skinutih s brojača, kupac može nesvjesno preplatiti približno 2.000 eura. Dakle, ako brojač kilometara pokazuje 200.000 kilometara umjesto stvarnih 400.000, to potencijalno može značiti da će kupac na takvo vozilo potrošiti i do 4.000 eura više.
Iako se ovo povećanje cijene može činiti drastičnim za model iz 2008. godine, ove se vrijednosti izračunavaju na platformi carVertical, gdje korisnici obično više provjeravaju luksuzna vozila, a manje automobile ekonomske klase.
“Što je skuplji automobil s vraćenom kilometražom, to će kupac na kraju izgubiti više novca. To naglašava važnost provjere povijesti prije kupnje vozila. Inače bi moglo biti prekasno, a povrat novca od prodavača može biti kompliciran”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Vraćena kilometraža različito utječe na različite marke automobila

Različite marke automobila drugačije reagiraju na vraćanje kilometraže: porast cijene može se kretati od 15% za Mazdu i Daciu, i do 27% za vozila Land Rover.
Vozači bi mogli potrošiti i do 2.000 eura više za svakih 100.000 vraćenih kilometara pri kupovini automobila marke Dacia. Međutim, druge marke mogu donijeti još veće financijske gubitke.
Kupci Renaulta mogu izgubiti i do 2.300 eura na svakih vraćenih 100.000 kilometara, kupci Opela 2.200 eura, a kupci Škode 4.200 eura. Svakih 100.000 vraćenih kilometara najviše će koštati kupce premium vozila: Audija (6.000 eura), Volkswagena (4.500 eura), BMW-a (7.000 eura) i Mercedes-Benza (10.600 eura).