BMW legalizirao vožnju bez ruku na autocesti diljem Evrope

0
58
Novi BMW-ov sistem Motorway Assistant dobio je UN-ovu regulativu DCAS (Foto: BMW)

Dok se Mercedes-Benz fokusira na razvoj S-Klase koja ne treba vozača, njihov glavni rival, BMW, postao je prvi njemački proizvođač automobila koji je dobio službeno odobrenje za novu UN-ovu regulativu o sistemima za pomoć u upravljanju (DCAS).
Kako prenosi Carscoops, ovo odobrenje predstavlja značajan korak naprijed u standardizaciji naprednih sistema pomoći vozaču na međunarodnom nivou.
Zeleno svjetlo dobiveno je za model iX3, a odobrenje znači da će BMW moći ponuditi funkciju Motorway Assistant za vožnju bez ruku na autocestama u brojnim zemljama. Do sada je jedan od najvećih problema koji su utjecali na implementaciju autonomnih sistema bio upravo nedostatak jedinstvenih propisa. Sistem koji je legalan u Njemačkoj ne mora nužno biti i drugdje. Kako su objasnili iz BMW-a, DCAS regulativa pruža međunarodni pravni okvir za inovativne sisteme pomoći vozaču Nivo 2, s fokusom na sigurnost korisnika.
BMW je dodao da su za prethodnu verziju sistema Motorway Assistant imali posebno izuzeće od njemačke Savezne uprave za motorni promet, no s DCAS odobrenjem, takva izuzeća više nisu potrebna. To im omogućuje da sistem ponude diljem Evrope i u drugim zemljama koje primjenjuju ECE propise.

Zeleno svjetlo dobiveno je za BMW model iX3

Za one koji nisu upoznati, Motorway Assistant omogućuje vozačima putovanje bez držanja volana pri brzinama do 130 km/h. Međutim, budući da se radi o sistemu Nivo 2, vozači moraju neprestano pratiti situaciju u prometu i biti spremni preuzeti kontrolu ako je to potrebno. Iako to nije neuobičajeno, Motorway Assistant može automatski mijenjati vozne trake. Sve što vozač treba učiniti jest pogledom u retrovizor potvrditi da je manevar siguran.
U Njemačkoj, ovaj sistem ide i korak dalje zahvaljujući funkciji City Assistant za gradsku vožnju. U početku će omogućiti vozilu da se automatski zaustavi na crvenom svjetlu na semaforu te da krene kada se upali zeleno.
Ovo je iznimno napredna funkcionalnost, a iz BMW-a su napomenuli kako će se dodatne funkcije za gradsku vožnju uvoditi putem bežičnih ažuriranja (OTA), prenosi Autonet.hr. Time se obećava da će putovanja u gradska središta s vremenom postajati sve opuštenija i sigurnija.