Globalno oglašavanje bolje prošlo u pandemiji nego tokom krize iz 2009.

0
669
Pandemija dovela do ubrzanja digitalnog oglašavanja, u štampanim medijima pad oglašavanja 25 posto

Procjene GroupM, agencije za zakup medija globalnog reklamnog diva WPP, govore da su globalna ulaganja u reklame (bez troška političkih kampanja) ove godine pala 5,8 posto na 578 milijardi dolara, prenosi Financial Times.
To je daleko manji pad nego 2009. godine, na vrhuncu prethodne globalne recesije, kada je tržište potonulo 10,9 posto.
Inače, u junu ove godine je GroupM predviđao da će oglašavanje imati pad od 11,9 posto.
Brian Wieser, direktor analize podataka u GroupM, pojasnio je za FT kako je pad oglašavanja u 2020. po obimu sličan onome iz 2001., kada je nekoliko svjetskih ekonomija zakoračilo u recesiju, prenosi Poslovni.hr.
“Uzimajući u obzir koliko su ekonomije slabije u 2020. nego 2009. ili 2001., ova bi se godina mogla promatrati pozitivno”, kaže Wieser.
Odvojeno, analitičari kompanije Magna, dijela grupacije IPG Mediabrands, također su objavili kako su njihove prognoze iz juna bile previše pesimistične. Oni su u najnoviju procjenu uključili i političko oglašavanje, a izračunali su da je u 2020. globalno oglašavanje palo tek 4,2 posto, na 569 milijardi dolara.
Vincent Létang, šef analize u Magni, kaže kako su umjerenija predviđanja za ovu godinu prije svega rezultat snage digitalnih medija, koji su tokom pandemije nastavili rasti, po stopi od 8 posto. Osim toga, privukli su više od polovine ulaganja u oglašavanje.
Najveći gubitnici 2020. su tradicionalni mediji gdje je oglašavanje palo 18 posto, smatraju u Magni. GroupM procjenjuje da je oglašavanje u štampanim medijima palo za 25 posto, čak i kad se uračunaju prihodi od digitalnih oglasa.
“Pandemija je dovela do ‘nevjerojatnog ubrzanja’ digitalnog oglašavanja”, smatra Létang.
Naime, online oglasima okrenule su se male kompanije kako bi preživjele krizu, dok su se veći oglašivači fokusirali na internetsku trgovinu kako bi unaprijedili imidž brenda, umjesto u velike kampanje.
Létang ističe kako je internetska prodaja ove godine skočila 40 posto, značajno nadmašivši dosadašnje godišnje stope rasta između 15 do 20 posto.
Pretpostavljajući da će vakcinacija potaknuti oporavak globalne ekonomije te uz održavanje velikih sportskih događaja, poput Olimpijskih igara, Magna predviđa da će ulaganja u oglašavanje iduće godine narasti za 6,2 posto. Ipak, oglašavanje u printanim medijima nastavit će padati i 2021., ali po jednocifrenoj stopi, smatra GroupM.