Pod budnim okom publike na Japan Mobility Show 2023, Mazda je predstavila svoj Iconic SP – impresivan koncept dvosjeda nove generacije dizajniran da prenese bogato nasljeđe Mazde u budućnost. U elegantnoj novoj boji Viola Red, prožet svjetlima kamera svjetskih medija, Mazda Iconic SP odmah je privukla globalnu pozornost, preuzevši naslove diljem svijeta.
Sada, godinu dana kasnije, Naohito Saga, izvršni direktor Mazdinog odjela za planiranje strategije istraživanja i razvoja, i Masashi Nakayama, generalni menadžer odjela za dizajn, opisuju ga kao vrhunac karijere, naglašavajući dublje značenje ovog koncepta za Mazdu koje nadilazi njegovu premijeru.
“Ovaj koncept nije samo jedan od onih praznih izložbenih automobila. Dizajniran je s pravom namjerom da postane proizvodni model u ne tako dalekoj budućnosti”, kaže Nakayama.
“U procesu razvoja, sve, od položaja vrata i guma do duljine vozila, položaja sjedala putnika i vidljivosti, marljivo je istraženo prije nego što su određenje konačne specifikacije. To stvarno pokazuje koliko smo željeli stvoriti automobil koji manifestira Mazdinu predanost budućnosti, posebno u smislu održivosti i buduće uloge naše rotacijske tehnologije”, kaže Saga.
Što se tiče dizajna, Iconic SP naglašava minimiziranje karakternih linija i smanjenje igre svjetla, ciljajući na izgled koji je istovremeno dramatičan i uzbudljiv. Jedinstvene i lijepe proporcije, oblici oblikovani od strane umjetničkih majstora i pažljiva japanska izrada su posebne kvalitete KODO dizajnerskog jezika.
Novi Rotacijski EV sistem
Zbog ovog upečatljivog dojma, veći dio priče vrti se oko dizajna modela Mazda Iconic SP. Ipak, ključno je ne zanemariti dubok utjecaj novog dvorotornog rotacijskog EV sistema, posebno dizajniranog za ovaj konceptni automobil.
Mazdin inovativni rotacijski motor je izuzetno prilagodljiv, koristi goriva i generira električnu energiju iz izvora koji su neutralni u odnosu na emisiju ugljika. Kombinacija dvorotornog rotacijskog motora i EV sistema pruža Mazdi Iconic SP maksimalnu snagu od 370 KS.
Usred postupne tranzicije industrije prema elektrifikaciji, ova napredna inovacija rotacijskog motora mogla bi postati ključno dugoročno rješenje.
“Rotacijski motor može biti vrlo kompaktan i istodobno vrlo moćan. To je jedna od prednosti, ali također može funkcionirati s raznim vrstama goriva, a to bi nam moglo dati prednost u utrci za pronalaženje održivog rješenja za budućnost mobilnosti”, kaže Saga.
Dakle, bez obzira na to koje će ugljično-neutralno gorivo postati dominantno, rotacijski motor može se prilagoditi. To znači da, koristeći goriva s niskim emisijama CO₂ u procesu rafiniranja, pogonski sklop modela Mazda Iconic SP-a može smanjiti emisije do 90%. Mazda također razvija tehnologiju nove generacije za hvatanje CO₂ iz ispušnih plinova, s trenutačno procijenjenom učinkovitošću od oko 20%. Vjeruje se da bi ovaj izvanredni projekt mogao omogućiti Mazdi da napravi korak naprijed prema evoluciji u proizvođača s negativnim ugljičnim otiskom.
“Natječemo se u seriji utrka izdržljivosti Super Taikyu u Japanu kako bismo testirali potencijal ugljično-neutralnog goriva, ali u budućnosti namjeravamo eksperimentirati s tehnologijom za hvatanje CO₂ iz ispušnih plinova” kaže Saga, osvrćući se na trkaće korijene ovog pristupa. Ako se ovaj koncept dokaže, mogao bi igrati ključnu ulogu u razvoju Mazdinih budućih modela.