Volvo FH460 bez ijednog kvara obišao Zemlju 30 puta

0
289
Emir i Amela Palo sa kamionom Volvo FH460 prešli gotovo 1,2 miliona kilometara - bez ijednog kvara

Nije rijedak slučaj da veliki tegljači, namijenjeni transportu robe na dugim relacijama, do kraja radnog vijeka pređu milion kilometara, a nerijetko i više.
Osnov pouzdanosti i dugotrajnosti je, kažu stručnjaci, redovno održavanje i razuman vozač. Čak i pored toga dešavaju se oni kvarovi koje niko ne može predvidjeti, ali se među stotinama hiljada kamiona mogu naći i oni koji nisu pokleknuli ni pred jednim zadatkom, niti su imali potrebe za bilo kakvom vanrednom posjetom servisu, čak ni nakon milion pređenih kilometara.

A kad brojač kilometara na jednom kamionu prikaže sedmocifrenu brojku, to znači – neupitan kvalitet i pridržavanje plana održavanja. Takvog jednog smo našli i u Bosni i Hercegovini: transportna kompanija Sezato iz Sarajeva kupila ga je 2013. godine. Bio je to prvi kamion u floti sa Euro VI motorom, što je, prema riječima Tarika Žilića, vlasnika kompanije, predstavljalo svojevrsnu prekretnicu u poslovanju. Do tada je ovo preduzeće za 17 godina isprobalo različite vrste i brendove kamiona, pa je novi Volvo FH460 Euro 6 predstavljao pravo osvježenje u voznom parku. Kompanija je tada brojala devet kamiona, od čega je sedam bilo Volvo.
Žilić kaže da je neposredno prije kupovine novog kamiona sklopio dobar posao, pa mu je trebao pouzdan kamion koji će zadovoljiti vrlo zahtjevnog klijenta – jednu vrstu tereta je trebalo prevoziti od Bosne i Hercegovine do Španije, a drugu odmah potom iz Portugala, na istoj relaciji do BiH.
Za njegov upravljač sjeo je vozački dvojac – Emir i Amela Palo, supružnici, oboje iskusni profesionalni vozači. Njihov radni angažman u Sezatu krenuo je 2013. godine i to sa tek pristiglim kamionom.
Čak i prva odvežena tura bila je do dalekog Portugala – i prva i posljednja u ovom kamionu, jer je ovaj nevjerovatan tandem do Portugala sa ovim kamionom stigao tačno 200 puta. Tako su za nešto manje od devet godina sa kamionom Volvo FH460 Euro 6 prešli gotovo milion i 200 hiljada kilometara. I to – bez ijednog kvara!
Ne sumnjamo da takvih kamiona koji krstare evropskim cestama ima mnogo, a jedan od njih je završio u jednoj bh. transportnoj kompaniji u kojoj se i dalje koristi.
Većina od 200 ‘tura’ do Portugala završavala je u Portu, ali je glavni teret stizao u Španiju, u Vigo – grad gdje postoji Citroenova fabrika automobila. Teret je nekad završavao i na nekoliko usputnih destinacija u Španiji, ali isključivo u fabrikama automobila pred čijim je kapijama stajao amblem Seata, Nissana ili Forda. Volvo je u ova postrojenja dovozio kožne presvlake za sjedišta tih automobila koja se proizvode u BiH, u pogonima kompanije Prevent u Visokom, Goruši, Zenici, Goraždu i Žepču. Kada se konačno završi istovar, Volvo istoga dana stiže Portugal, u Porto, koji je od Viga udaljen oko 150 kilometara, gdje mu utovare sirovinu za te iste presvlake, odakle ponovo stiže u BiH na iste lokacije gdje su osam dana ranije utovarene gotove presvlake i opet isti krug.
Krug je dugačak oko 6.000 kilometara, a u jednoj turi vozački tandem Palo preveze 5.000 kompleta kožnih presvlaka namijenjenih evropskoj automobilskoj industriji. To znači da je Volvo FH460 u 200 tura ‘opremio’ čak milion automobila kožnim sjedištima.
Emir Palo kaže da roba u jednoj turi ima masu između sedam i deset tona, te da je prosječna potrošnja goriva u 200 tura iznosila 26,5 litara. Za sve vrijeme njihov Volvo FH460 potrošio je ukupno 318.000 litara goriva, 19.000 litara tečnosti AdBlue i nikad ih za devet godina nije ostavio na ‘cjedilu’. Motor je radio 17.700 sati, dok se koljenasto vratilo (radilica) motora okrenula milijardu i 170 miliona puta.
Podaci su zanimljivi i fascinantni, ali ništa od ovoga ne bi bilo moguće da se transportno preduzeće Sezato u potpunosti ne pridržava propisanih servisnih intervala i plana održavanja. Serviserima ovlašćenog servisa Volvo Trucks u Sarajevu ovaj kamion je poznat po tome što se na servisnoj liniji zadržava vrlo kratko, tek toliko da obave pregled i da zamijene potrošni materijal. Tako je u servisnom dnevniku ostalo zabilježeno da je ovaj kamion servis posjetio 12 puta i da je potrošio 390 litara ulja, 36 filtera za ulje, 12 filtera za gorivo, 12 filtera za vazduh u kabini, 12 isušivača, šet filtera zraka za motor, 12 separatora goriva, jedan set disk-pločica, dva seta remenja sa zatezačima, dva puta mu je promijenjeno ulje u mjenjaču i u diferencijalu. Nakon milion i 150 hiljada kilometara serviseri su savjetovali zamjenu kvačila, ali kad ga rastavili, uvjerili su se da je bez problema i sa postojećim mogao preći još barem pola miliona kilometara.
Kad se ispod svega podvuče linija, troškovi redovnog održavanja ovog kamiona su za devet godina iznosili nešto više od 25.000 KM. U svemu tome je i nekoliko sitnih servisnih intervencija koje su obavljene na redovnim servisima. Također, za sve vrijeme kamion je ‘potrošio’ četiri seta prednjih pneumatika i pet setova zadnjih.

Palo je sa novim Volvo FH460 i paketom I-Save već napravio nekoliko tura do Portugala

Emir Palo i njegova supruga Amela kažu da im je jedan od najtežih trenutaka u životu bio taj kad su se morali rastati od ‘svog’ kamiona. Vlasnik se, naime, odlučio na modernizaciju, pa je vozni park obogatio novim kamionom Volvo FH460, ali sa punim paketom za uštedu goriva I-Save i sa savremenim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom.
Oni su sa ‘novajlijom’ već napravili nekoliko identičnih tura do Portugala. Iako ne kriju emocije prema kamionu u kojem su zajedno proveli gotovo devet godina, kažu da je novi kamion bez sumnje još bolji. Udobniji je, sigurniji je i opremljeniji, a njegova prosječna potrošnja u istim uslovima je 22 litra. U jednom krugu su zabilježili potrošnju od samo 20,8 litara, što je fantastičan rezultat.
Jednostavno je, na kraju izračunati koliku će uštedu na novih 200 tura do Portugala donijeti novi Volvo FH 460, ali sa paketom I-Save. Ukoliko uslovi budu identični vlasnik kompanije Sezato može očekivati da će novi kamion potrošiti oko 54.000 litara goriva manje u odnosu na prethodnika.
Zanimljivo je i to što se vlasnik kompanije odlučio da zadrži kamion koji je davno pregazio prvi milion. Već su mu dodijeljeni novi radni zadaci, odmah ga je preuzeo drugi vozač, pa kamion praktično i nije pravio pauzu. Kažu da sa njim očekuju barem još jedan milion.
Tako je Volvo pokazao da milioni predstavljaju samo brojeve, a ne prepreke preko kojih se ne može preći. Oni takođe slikovito kažu da je ovaj Volvo FH460 obišao Zemlju čak 30 puta i to bez ijednog kvara.