Iako je u sjedištu Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru prije nekoliko dana (4. oktobar) potpisan Ugovor o izgradnji poddionice Tunel Kvanj – Buna, ali su tu informaciju zbog tragičnih dešavanja usljed razornih poplava i odrona koje su zadesile našu zemlju, Autoceste FBiH objavile tek danas.
Ugovor su potpisali Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Sun Jun, generalni direktor China Road and Bridge Corporation PJ Banja Luka te Andrijana Katić, ministrica prometa i komunikacija FBiH u svojstvu svjedoka u ime JP Autoceste FBiH i Yang Dong, direktor podružnice za centralnu i istočnu Evropu CRBC-a Srbija Beograd kao svjedok u ime izvođača radova, konzorcija koji čine China Road and Bridge Corporation, Azvirt Limited Liability Company i Hering d.d. Široki Brijeg.
“Osim ove poddionice, idućih mjesec dana potpisat ćemo i ugovor o izgradnji poddionice Mostar jug – tunel Kvanj i time u potpunosti pokrenuti građevinski sektor u južnoj Hercegovini”, kazao je Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH, te izrazio žaljenje zbog gubitka ljudskih života uslijed katastrofalnih poplava koje su zadesile našu zemlju.
Federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić kazala je kako je potpisivanje ovog ugovora izuzetno važan događaj jer omogućuje nastavak izgradnje autoceste na Koridoru 5c na jugu Hercegovine.
Direktor podružnice za centralnu i istočnu Evropu CRBC-a Srbija Beograd Yang Dong izrazio je zadovoljstvo zbog potpisanog Ugovora i kazao da će kompanija nastaviti provoditi strategiju razvoja kompanije, fokusirajući se na sigurnost, kontrolu troškova i osiguranje kvaliteta u cilju nesmetane implementacije projekta i izgradnje visokokvalitetnog projekta infrastrukture.
Nakon brojnih uspješno završenih projekata infrastrukture u regiji (više dionica autoceste E-763 u Srbiji, prvoj dionici autoceste u Crnoj Gori, Podgorica – Kolašin i Pelješkog mosta u Hrvatskoj) ovo je prvi projekt kompanije CRBC u Federaciji BiH, a direktor Yang Dong se nada kako je ovo samo početak razvoja kompanije u BiH.
Vrijednost Ugovora za izgradnju poddionice Tunel Kvanj – Buna iznosi 125.231.549,16 eura bez PDV-a, a financirat će se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Rok za završetak izgradnje poddionice Tunel Kvanj – Buna je 30 mjeseci.
Poddionica Tunel Kvanj – Buna duga je 5,10 kilometara i dio je dionice Mostar jug – Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj. Tunel Kvanj projektiran je kao dvocijevni tunel (desna tunelska cijev 2645 m, lijeva tunelska cijev 2720 m). Poddionica tunelom prolazi kroz brdo Kvanj, zatim vijaduktom ‘Rotimski potok’ (330 m) prelazi Rotimski potok i završava u mjestu Stanojevići neposredno prije odmorišta Rotimski potok, gdje se nastavlja na izgrađenu dionicu Buna – Počitelj.
Neposredno prije završetka ove poddionice bit će izgrađen natputnjak ‘Rujevice’ (44 m) kako bi se omogućila nesmetana komunikacija između mjesta Stanojevići i Gubavica. U sklopu izgradnje ove poddionice planirana je i izgradnja priključne prometnice na put Buna – Rotimlja, dužine 1414 m, s privremenim naplatnim mjestom.
Počinje izgradnja poddionice Tunel Kvanj – Buna, duge 5,1 km
Poddionica Tunel Kvanj - Buna je dio dionice autoputa Mostar jug - Buna. Poddionica počinje otvorenom trasom prije ulaska u tunel Kvanj